نظرسنجی

به نظر شما، انتخاب کدامیک از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به رشد و شکوفایی بیشتر ورزش ایران منجر می‌شود؟
این ۶ سوپراستار به همه افتخارات فوتبال رسیدند/ مسی هست، اما خبری از رونالدو نیست!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تنها ۶ بازیکن در تاریخ فوتبال، این ورزش زیبا و تماشایی، حضور داشته‌اند که موفق به کسب تمامی افتخارات بزرگ شده‌اند و جای کریستیانو رونالدو، مارادونا، پله در این فهرست خالیست.

لیونل مسی (اما نه رقیب همیشگی‌اش کریستیانو رونالدو) بخشی از یک باشگاه بسیار انحصاری از بازیکنانی است که می‌توانند ادعا کنند که فوتبال را با دستیابی به هر جام مهمی تکمیل کرده‌اند. تنها مسی و پنج نفر دیگر در کل تاریخ فوتبال هستند که جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا، یک جام مهم قاره‌ای (کوپا آمریکا یا یورو)، قهرمانی لیگ در یک لیگ بزرگ و توپ طلا را برده‌اند.

گرد مولر

تا قبل از اینکه مسی و رونالدو به صحنه بیایند، همه تصور می‌کردند که گلزنی افسانه‌ای مانند بمب‌افکن تکرار نخواهد شد. مولر ۵۶۵ گل برای بایرن مونیخ و ۶۸ گل برای آلمان غربی به ثمر رساند. او تنها بازیکن تاریخ است که در فینال جام‌جهانی، جام ملت‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده و در هر سه تورنمنت قهرمان شده. او بین سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۶ چهار قهرمانی بوندسلیگا، چهار قهرمانی جام حذفی آلمان، سه لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های متوالی، توپ طلا (۱۹۷۰)، جام جهانی (۱۹۷۴) و جام ملت‌های اروپا (۱۹۷۲) را به دست آورد. به اینها رکوردهای گلزنی او را اضافه کنید تا متوجه شوید که حتی مسی و رونالدو نیز نتوانستند همانند او در طول یک دوران بر فوتبال فرمانروایی کنند.

گرد مولر

فرانتس بکن‌باوئر

قیصر در کنار بمب‌افکن قرار داشت. بکن‌باوئر در تک تک افتخارات ذکر شده در بایرن و آلمان در کنار مولر حضور داشت و در تمام این مدت فوتبال را در نقش ابتکاری خود «سوئیپر» بازتعریف می‌کرد. علاوه بر همه اینها، او دو بار برنده توپ طلا شد، در سال ۱۹۷۲ مولر را در کسب این عنوان شکست داد و در سال ۱۹۷۶ برای بار دوم آن را دریافت کرد. او تنها مدافعی در تاریخ فوتبال است که دو بار توپ طلا را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: فرانتس بکن‌باوئر؛ افسانه‌ای‌ترین فوتبالیست تاریخ/ کاپیتان، سرمربی، رئیس و قهرمان سریالی... قیصر همه‌چیز بود!

فرانتس بکن‌باوئر

ریوالدو

بیست و پنج سال پس از اینکه مولر و بکن‌باوئر بر دنیای فوتبال حکمرانی می‌کردند، ریوالدو ستاره برزیلی سومین بازیکنی شد که به چنین عناوین پرافتخاری ‌رسید. او دو بار قهرمانی لالیگا، کوپا آمریکا، جام جهانی، توپ طلا و لیگ قهرمانان اروپا را در پنج سال به دست آورد.

موفقیت بزرگ ریوالدو با نقش‌آفرینی در قهرمانی بارسلونا در فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۸ در لیگ آغاز شد که سال بعد تحت هدایت لوئی فان‌خال این عنوان را حفظ کردند. او در آن دوره دو ساله ۵۷ گل برای باشگاه به ثمر رساند و در سال ۱۹۹۹ جایزه توپ طلا را دریافت کرد و در نهایت به عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن کوپا آمریکا در آن تابستان نیز شناخته شد. او در سال ۲۰۰۲ قهرمان جام جهانی شد و این مجموعه را در سال ۲۰۰۳ با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با میلان تکمیل کرد، البته با نقشی حاشیه‌ای، زیرا زیر نظر کارلو آنچلوتی به شدت برای رسیدن به فرم ایده‌آل تقلا می‌کرد و تورنمنت را به‌عنوان یک بازیکن نیمکت‌نشین به پایان رساند.

ریوالدو

زین‌الدین زیدان

در همان دوره‌ای که ریوالدو جهان را فتح می‌کرد، زیزو نیز مشغول همین کار بود. او اولین قهرمانی از سه قهرمانی لیگ را در فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۷ با یوونتوس به دست آورد، سال بعد عنوان قهرمانی را حفظ کرد و در عین حال جام جهانی را با تیم ملی فرانسه در خانه به دست آورد و با شایستگی توپ طلا را از آن خود کرد و دو سال بعد با خروس‌ها قهرمان یورو ۲۰۰۰ شد. زیزو پس از شکست‌های متوالی در فینال‌ها با یوونتوس، در نهایت با آن گل مشهور مقابل بایرلورکوزن در سال ۲۰۰۲ با پیراهن رئال مادرید به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت.

بیشتر بخوانید: گفت‌وگوی جذاب مجله GQ با زین‌الدین زیدان؛ جاه‌طلبی ابدی زیزوی افسانه‌ای/ آدرنالین پیروز شدن شما را رها نمی‌کند/ به سرمربیگری فرانسه فکر می‌کنم اما...

زین‌الدین زیدان

رونالدینیو

ممکن است که این اعجوبه برزیلی همانند دیگر ستاره‌های این فهرست عمر فوتبالی طولانی نداشته باشد، اما شادی بی حد و حصری را برای کسانی که فوتبال تماشا می‌کردند به ارمغان آورد و با حرکات جذاب و هنرنمایی‌هایش به درستی لقب شاعر فوتبال را از آن خود کرد.

او دستاوردها را با یک نقش حاشیه‌ای در قهرمانی برزیل در کوپا آمریکا ۱۹۹۹ آغاز کرد، در حالی که رونالدو و ریوالدو در مرکز صحنه قرار داشتند و در نهایت به ستاره سلسائو در قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۲ تبدیل شد. او سه قهرمانی در لیگ (دو بار با بارسلونا، یکی با میلان)، توپ طلا در سال ۲۰۰۵ و لیگ قهرمانان اروپا را در سال بعد به دست آورد و در نهایت دوران فوق‌العاده خود را با کوپا لیبرتادورس (معادل لیگ قهرمانان در آمریکای جنوبی) با اتلتیکو مینیرو در سال ۲۰۱۳ به پایان رساند.

این ۶ سوپراستار دنیای فوتبال را کامل کردند/ مسی هست، اما خبری از رونالدو نیست!

لیونل مسی

پپ گواردیولا یک بار گفت: «در مورد او ننویسید، سعی نکنید او را توصیف کنید، فقط او را تماشا کنید.»

کلمات نمی‌توانند به شایستگی دوران حرفه‌ای خارق‌العاده مسی را توصیف کنند، بنابراین برای خلاصه‌ای کوتاه از برخی از شگفت‌انگیزترین سوابق مسی، از زبان شاعرانه دوری می‌کنیم و به برشمردن چند آمار مهم می‌پردازیم.

مسی که معرف یک دوران از تاریخ فوتبال است، ۱۲ عنوان قهرمانی لیگ (۱۰ قهرمانی با بارسلونا، ۲ عنوان با پاری‌سن‌ژرمن) به دست آورد که تنها ۴ عنوان کمتر از مجموع قهرمانی‌های پنج بازیکن دیگر این لیست در لیگ است. او همچنین برنده هشت توپ طلا شده که دو توپ طلا بیشتر از مجموع توپ طلاهای پنج بازیکن افسانه‌ای دیگر لیست است.

زمانی که مسی هنوز در اوایل ۲۰ سالگی‌های خود بود، آرسن ونگر او را «بهترین بازیکن تاریخ» معرفی کرد، که تا حدی منطقی بود زیرا او تا آن زمان به همه چیز در فوتبال باشگاهی دست یافته بود. با این حال افتخارات بین‌المللی همیشه به طرز دلخراشی دور از دسترسش بود، تا اینکه در گرگ و میش دوران حرفه‌ای خود با کاپیتانی آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا در سال ۲۰۲۱ و قهرمان جام جهانی در سال ۲۰۲۲ شد و در هر دو تورنمنت عنوان بهترین بازیکن مسابقات را از آن خود کرد.

چه اسطوره‌هایی...

بیشتر بخوانید: 

لیونل مسی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۴
  • کاربرجدید IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    بدون کرایف همه کشک هستند.
  • محمد IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    مسی دزد گلوبالیستها
  • Mohammad IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    وقتی میگن تاثیر رسانه ها یعنی این
  • CR7 IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    سلطان فقط سی ارسون ..مسی انگشت کوچیکشم نیست
    • پرهام IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      رونالدو مگه انگشت داره؟اگه اینجور باشه رونالدو ناخن گندیده ی مسی هم نیست
  • Cr7 IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    دوتا توپ طلا حق مسی نبود
  • CR7 IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    وقتی رونالدو نباشه فوتبال یعنی هیچ
    • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      بله کاملا درسته اگه رونالدو نازاریو نباشه نه رونالدو فیک
    • امیر IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      فشار خوردی که پنالدو نیست
  • Sina IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    سلطان فقط مسی و رونالدو دو تاشون خوبن🗿❤️
  • ... IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    نمیشه فوتبال رو تو ۶ نفر خلاصه کرد مثلا نکته ای که کمتر توجه شده بهش اینه که خیلی از کارشناس ها مالدینی رو بهترین مدافع تاریخ میدونن ولی بکن باوئر بخاطر شوت زنی و پاس دهی و جلو رفتن بازیکن بهتری فرض شده.
    • محمد۱۳ IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      حالت خوبه بکن بائر دفاع سیوپر رو اصلا بوجود آورد و علاوه بر بهترین بودن تو دفاع تو حمل توپ و بازی‌سازی و نفوذ هم حرف اول میزنه یه دفاع کامل و بی نقص
  • ایرانی RU ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    هر کس این آمار را داده شعور فوتبالی نداشته وگرنه تا پله و مارادونا و کریستین نباشه فوتبال معنی ندارد این بابا ازروی کینه و لجبازی این اسامی جایگاه ۱۰ به پایین را داده
  • افغانستان🇦🇫 BEK DE ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    بدون رونالدو فوتبال هیچی نیست وقتی رسانه ها همه اش طرفداری صهیونیست ها باشه و رونالدو طرف دار فلسطین طرف دار کودکان هر چقدر هم پادشاه فوتبال باشی بازم ریشخند شغال ها میشی. مسی در اصل حق اش سه یا چهار توپ طلا است بقیه توپ ها دزدیده شده اما کریستیانو پنج توپ طلا دارد هیچ کسی نمیگه دزدی کرده چون با تلاش های شبانه روزیش بدست آورده کریستیانو یعنی سلطان فوتبال جهان تا وقتی فوتبال بازی میشه فقد یک سلطان دارد آن هم کریستیانو رونالدو است و بس مسی بخاطر تبلیغات پپسی توپ طلا می‌بره و پسرک فیفا هم لقبش است...
    • محمد۱۳ IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      حرف حق من بعنوان یکی که از بیرون گود نگاه میکنه میگم مسی و هرچی تلاش کردن جوایز الکی و افتخارات الکی نصیبش کنن به همون اندازه تلاش کردن رونالدو نرسه به جوایز و افتخارات و براهمین تمام افتخارات رونالدو قابل احترامه این و یه نفر از یه تیم رقیب هردو داره میگه یه بایرنی که هیچوقت مسی و تیم بارسا حتی توی اوج و پشم هم حساب نکردیم ولی رونالدو واقعا غیر قابل مهار بود چون هم سرزن بود هم دوپا و حتی اگه راه نفوذ به ۱۸ رو به روش می‌بستیم قدرت زدن گل از پشت محوطه رو هم داشت که یه سرو گردن از مسی نشون میداد کامل تره‌بار میگم من بعنوان بی‌طرف و کسی که بارها بارسا رو زنگ تفریح تیمم دیدم دارم نظر میدم و فوتبال رو هم سی اله میبینم هیچ بازیکنی رو تلاش نکردن انقد بزرگ کنن که به پر و بال مسی پیچیدن اگه شاید میذاشتن همونی که هست باشه و به اون چه واقعا حقشه برسه الان همه پسند تر بود ن اینکه الان نه تنها خیلی از جوایز و افتخاراتش ارزشی نداره حتی کلا ارزش این جوایز و افتخارات رو هم آورد پایین و در کل صحبت بهترین تاریخ و برا هیچ کسی تو این ۲۰ سال نیارین که شروع افت فوتبال بوده بهترینی فوتبال تونسلای قبل بودن
  • Ilia IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    مسی کی پوشکاش گرفت؟؟!!
  • علی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    پادشاه فوتبال همیشه روی سکو اول بود 10🇦🇷❤️
  • رفیق کریس IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    داداش رونالدو فقط یه جام جهانی کم داره اونم کار تیمی هستش نه فردی بزرگ ترین گلزن تاریخ توی همه تورنمنت ها داش کریسه خودمه تماااااام
    • Rahman IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      بیشترین توپ طلا بیشترین کفش طلا
    • جعفری IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      پنالدو فن زیاده ها😂
  • آقای خاص IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    متن زیبایی بود،اما همه چی جام قهرمانی و آمار به تنهایی نیست... کریس رونالدو بهترین بازیکن تاریخ هست به هزاران دلیل 🔥
  • طاها IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    دارید درباره چی صحبت میکنید آقا مسی بهترین دوران چرا اگر شما بگید ۲ توپ طلا نامردی بود باشه میشه ۶ توپ طلا و از همه تو تاریخ بیشتر داره بعدشم شما از کون سوزی تون هست که مسی رو بهترین نمی‌دونید یه لیگ قهرمانان رونالدو بیشتر از مسی داره هی میگید آقای چمپیونزلیگ بابا جمع کنید بساتتون رو
  • محمد IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    دم تمام فوتبالیست های تاریخ گرم....
  • BORHAN IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    چونCR7چام جهانی نداره تو این لیست نیستش ولی رونالدو 🫶❤❤
  • H.z IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    من طرفدار مسی هستم ولی واقعیت فوتبال اینست 1.مسی.2پله3مارادونا4رونالدو
  • H.z IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    من طرفدار مسی هستم ولی واقعیت فوتبال اینست 1.مسی.2پله3مارادونا4رونالدو
  • آرتین IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    اونایی که میگن رونالدو باید باشه مگه رونالدو تا حالا قهرمان جام جهانی شده
  • . IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    وقتی پسر خوب فیفا هستی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، انتخاب کدامیک از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به رشد و شکوفایی بیشتر ورزش ایران منجر می‌شود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی