درس‌های یورو برای فوتبال ما؛ فقط شانس و قرعه کافی نیست!/ پیروزی لیاقت هم می‌خواهد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یورو ۲۰۲۴ مثل یک دانشگاه درس‌های زیادی برای فوتبال همه دنیا و کشور ما دارد.

دو بازی مرحله یک هشتم نهایی در شبی که انگلیس و اسپانیا به میدان رفتند، درس‌های بسیار زیادی برای فوتبال ما داشت. درس اول حفظ نظم تیمی تا ثانیه‌های آخر بود، تحت فشار حریف و هوادار و جو ورزشگاه،  شعارهای طرفداران خودی و حریف و تلاش تا نتیجه نهایی...

انگلیس و اسپانیا برابر حریف کم نام و نشان‌تر هر دو گل اول را خوردند و هردو کامبک زدند. هر دو به شکل مشابه گل دوم را زدند، ارسال روی تیر ۲ و ضربه سر.

هر دو برابر تیم کوچکتر از خود در تله آفساید گیر کرده و گل خوردند، هر دو تیم بزرگ غافلگیر شده و تا آستانه حذف رفتند. هر دو تیم کوچکتر از اسم و رسم حریف و ستاره‌هایش نترسیدند و کمبود تجربه در تورنمنت‌های بزرگ را با شجاعت جبران کردند.

این دو بازی تجربه را هم معنا کرد. ارزش حمله را هم نشان داد. ارزش ناامید نشدن، ارزش باور به خود و اعتماد به نفس را نشان داد. ارزش مالکیت توپ و میدان را هم نشان داد!

ساکت الهامی در خبرورزشی می‌گفت: «امروز همان مسابقاتی که در لحظه گواردیولا و یورگن کلوپ می‌بینند، ما هم می‌بینیم» این یک حرف درست است اما استفاده کردن از آنچه می‌بینیم و به مرحله عمل درآوردن داده‌های ذهنی شرط است! باید دید در لیگ ۲۴ چقدر مربیان ما می‌توانند از درس‌های یورو برای پیشرفت فوتبال استفاده کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی