نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟
چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
۰ |
۰
معرفی ورزشگاه هارد راک میامی میزبان فینال کوپا ۲۰۲۴
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تادیوم هارد راک یک استادیوم چند منظوره است که در باغ میامی فلوریدا در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. در کشور آمریکا محبوبیت فوتبال مانند کشورهای قاره آمریکا جنوبی بالا نیست.

در ایالات متحده بیشتر فوتبال آمریکایی، بیسبال و بسکتبال محبوب است و ورزش فوتبال پس از بوکس و رالی و تنیس در رتبه هفتم محبوبیت عمومی قرار دارد. اما در سالهای اخیر، آمریکا متوجه درآمدزایی بی‌نظیر فوتبال شده و با کشاندن ستاره‌هایی مانند دیوید بکهام و لیونل مسی اسطوره فوتبال آرژانتین قصد دارد تا ملت خود را علاقه مند به فوتبال کند. به همین منظور آمریکا در سال ۲۰۲۴ میزبان کوپا آمریکا و در سال ۲۰۲۶ به صورت مشترک با مکزیک و کانادا میزبان جام جهانی شده است. ورزشگاه هارد راک میامی یکی از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی و مسابقه فینال جام کوپا آمریکا است. با ما همراه باشید تا همه چیز درباره این ورزشگاه را به شما معرفی کنیم.

تاریخچه ورزشگاه هارد راک میامی

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که بلیط هواپیما تهیه کردید و قصد شرکت در مسابقات فینال جام کوپا آمریکا را دارید حتما تام ورزشگاه هارد راک میامی را شنیده اید. ورزشگاه هارد راک میامی در تاریخ ۱۹۸۷ ساخته شد. این ورزشگاه ابتدا با نام استادیوم جو رابی افتتاح شد. جو رابی مالک باشگاه دلفین‌های میامی بود که در NFL لیگ داخلی فوتبال آمریکایی فعالیت می‌کرد. جو رابی در مصاحبه ای دلیل ساخت ورزشگاه را این چنین بیان کرد: شهر میامی در سال ۱۹۷۶ به تیم ما فشار می‌آورد و تقاضای دریافت کرایه بیشتر بابت زمین مسابقه Orange Bowl و تمرین از تیم ما می خواست. من از آن زمان به فکر ساخت ورزشگاهی بودم که نه تنها برای فوتبال آمریکایی بلکه برای چندین مسابقه ورزشی و فرهنگی قابل استفاده باشد. 

ساخت و طراحی ورزشگاه هارد راک میامی

در هنگام ساخت ورزشگاه، ورزشگاه را عریض‌تر ساختند تا بتوان از این ورزشگاه استفاده های دیگری هم داشت. به همین علت صندلی‌های ورزشگاه از حال عادی که ۱۷ متر با زمین فاصله دارد در مسابقات بیسبال و فوتبال آمریکایی ۲۷ متر فاصله گرفت تا در مسابقات فوتبال دید بهتری به زمین داشته باشد. برای اجرای مسابقات فوتبال، دو ردیف جلویی صندلی های ورزشگاه باز شده و ظرفیت ورزشگاه در حالت عادی ۷۵ هزار نفر و برای بازی‌های فوتبال ۶۷ هزار نفر است.

مسابقات مختلف در ورزشگاه هارد راک

زمین ورزشگاه هارد راک برای چندین استفاده مختلف طراحی شد تا جایی که در سال ۲۰۲۲ استادیوم هارد راک محل برگزاری اولین مسابقه فرمول یک میامی بود و یک پیست ۱۹ پیچی با ۱۱ جایگاه در وسط پارکینگ ساخت. همچنین برای شور بیشتر در این ورزشگاه یک گرند اسلم به چهار گرند اسلم مسابقات تنیس اضافه شد و در ماه مارس ۲۰۲۴ استادیوم هارد راک میزبان بزرگ‌ترین نام‌های تنیس مردان و زنان در مسابقات آزاد سالانه میامی بود. این ورزشگاه تا به حال میزبان ۶ سوپربول( مسابقه سالانه فوتبال آمریکایی) یک دوره مسابقات ملی بیسبال در سال ۲۰۰۹ و مسابقات دسته یک فوتبال دانشگاه میامی بوده است.

کوپا آمریکا و جام جهانی در استادیوم هارد راک

این استادیوم در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ میزبان چندین بازی خواهد بود. بازیهای مرحله گروهی، یک بازی در دور سی و دوم، بازی یک چهارم نهایی و مسابقه بین تیم های سوم وچهارم برای کسب مدال برنز برنامه بازی‌های هارد راک در جام جهانی خواهد بود. البته این استادیوم به علت عدم توافق با فیفا برای حق اسپانسری شرکت هار راک کافی، در این مسابقات به نام " ورزشگاه میامی " معرفی شده است. هارد راک تاکنون میزبان دو مسابقه از دور گروهی کوپا آمریکا ۲۰۲۴ بوده است. 

هارد راک فراتر از یک استادیوم ورزشی

استادیوم هارد راک فقط مکانی برای ورزش نیست. بزرگ‌ترین کنسرت‌های جهان نیز در اینجا اجرا می‌شوند. آخرین کنسرت برگزار شده در این استادیوم گروه Bad Bunny در تابستان ۲۰۲۲ بوده است. همچنین گروه‌ها و خوانندگان بزرگی چون: مدونا، جی-زی، گروه رولینگ استونز و بیانسه تا به حال در این استادیوم اجرا داشته‌اند. استادیوم هارد راک میزبان فستیوال سالانه موسیقی رولینگ لود است. در این فستیوال از هنرمندان مطرح همان سال در سبک "هیپ هاپ" و "آر اند بی" تقدیر می‌شود و شاهد اجرای بزرگان این سبک‌ها خواهد بود.

امکانات عجیب و جذاب استادیوم هارد راک

ورزشگاه هارد راک پاتوق غذاهای گوناگون و تشریفات جذاب است. در خلال مسابقات فرمول یک امسال، مسئولین ورزشگاه یک جایگاه اختصاصی درون ورزشگاه درست کرده‌اند که افراد معروفی مانند ایلان ماسک در آن از نزدیک شاهد مسابقات فرمول یک بود. آنها یک محوطه‌ای بندری برای قایق‌های کوچک و تفریحی به صورت مصنوعی ایجاد کرده و تماشاگران جایگاه ویژه درون این قایق‌ها از نزدیک با سرو انواع نوشیدنی و غذا مسابقات را تماشا کرده‌اند. اکنون و در زمان برگزاری مسابقات کوپا آمریکا هم شاهد انواع غذاهای میامی و همچنین غذاهای معروف آمریکای جنوبی هستیم. غذاهای کوبایی از رستوران برجسته ورسای یا مرغ برشته شده با موجو، غذاهای آرژانتینی مانند: امپانادا و گوشت کبابی و شولا برگر نیز در قسمت هایی از داخل استادیوم موجود است.

دریافت گواهینامه طلایی محیط زیست

این استادیوم یکی از کم خطرترین استادیوم‌ها برای محیط زیست است و در کنار استادیوم بین المللی پادوک، جایزه گواهینامه طلایی را دریافت کرده است. این گواهی به معنای به رسمیت شناختن تعهد استادیوم در مراقبت از محیط زیست از طریق ابتکارات مختلف سبز، مانند: حذف ۹۹/۴ درصد از پلاستیک‌های یکبار مصرف در عملیات غذا و نوشیدنی و استفاده از ظروف تجدیدپذیر در استادیوم است. این باعث می‌شود استادیوم هارد راک یکی از ۶ استادیوم NFL باشد که گواهینامه طلایی را در کل ایالات متحده دریافت کرده‌اند. همچنین در مسابقات فرمول یک این استادیوم متعهد شده که با کاهش کربن از طریق ابتکارات مختلف، از جمله کاهش ضایعات، حسابرسی مصرف انرژی و از بین بردن پلاستیک یکبار مصرف سعی در حفظ محیط زیست کند.

لیست صندلی های استادیوم هارد راک میامی

در این استادیوم برای همه اقشار جامعه صندلی وجود دارد و با هر بودجه ای افراد می‌توانند مسابقات مختلف را در این استادیوم ببینند. لیست صندلی های استادیوم به شرح زیر است.

  • ۲۷۰۰۰ (طبقه پایینی)
  • ۳۴۰۰۰ (طبقه بالایی)
  • ۳۰۰۰ (صندلی VIP)
  • ۱۰۰۰۰ (صندلی های ارزان)
  • ۱۵۰ (صندلی مطبوعاتی)
  • ۳۰۰ (صندلی معلولان)

تیم ملی آمریکا

سفر به میامی

شهر میامی در فلوریدا، یکی از شهرهای پر گردشگر جهان است. در حال حاضر با ایرلاین‌های امارات و قطر امکان سفر به میامی به صورت غیر مستقیم وجود دارد. بلیط هواپیما میامی نه تنها در تهران بلکه در اصفهان، مشهد و شیراز هم قابل خریداری است و پس از یک توقف در دبی به سمت این شهر پرواز انجام می‌شود. گرفتن ویزا گردشگری آمریکا در صورت تایید یک ماه زمان می‌برد و این ویزا ۲۰ روز اعتبار دارد. برای دیدن جام جهانی ۲۰۲۶ از امروز برنامه ریزی کنید و برای دیدن مسابقات خود را به ورزشگاه هارد راک میامی برسانید.

کلام پایانی

فوتبال زبان مشترک همه انسان‌ها و درس زندگی است. در فوتبال یاد می‌گیریم که نمی‌توان به تنهایی پیروز شد، فوتبال درباره این است که کل یک تیم برای رسیدن به یک هدف با هم کار کنند، آدم های فوتبال دوست عاشق رشد جامعه در کنار رشد فردی هستند. آیا تا به حال تجربه حضور در ورزشگاه هارد راک میامی را داشته‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی