نظرسنجی

به بهانه انتقال احتمالی علیرضا بیرانوند به تراکتور، پر سر و صداترین انتقال چهار دهه اخیر فوتبال ایران را کدام گزینه می دانید؟
شمارش معکوس برای بازگشت باشکوه؛ گل محمدی به زودی به پرسپولیس برمی‌گردد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حضور یحیی گل محمدی در فولاد به معنی بازگشت دوباره او به پرسپولیس است.

کسی در توانایی‌های فنی یحیی گل محمدی به عنوان یک سرمربی تردیدی ندارد. با کلی جام و افتخار چه در ذوب آهن و چه در پرسپولیس و با تجربه حضور در تراکتور و شهر خودرو، یحیی در سال‌های اخیر به نشانه لیاقت همواره نامزد هدایت تیم ملی بوده و یک روز به این سمت هم خواهد رسید.

به لحاظ شخصیتی نیز یحیی گل محمدی مورد تایید بسیاری از فوتبال دوستان و اهالی خانواده فوتبال است. او حداقل سه سرمربی به فوتبال ایران هدیه کرده از هر طرف به کارنامه و شخصیت او نگاه کنیم، یحیی یکی از سرمایه‌های فوتبال ایران به عنوان سرمربی است. همه می‌دانیم که در نیم فصل چه اتفاقاتی افتاد و یحیی بر خلاف میلش استعفا داد و رفت. او که همیشه برای پرسپولیس همه کار کرده بود، این بار به درستی درک کرد که بهترین کمک به پرسپولیس در رفتن اوست. دیدیم که به محض رفتن یحیی همه درها به روی این تیم باز شد، بازیکن جدید آمد و در نهایت دستیار او ماموریت را به پایان رساند و جام را در خانه نگه داشت.

دور برگشت چند بار صحبت بازگشت یحیی به فوتبال مطرح شد اما هر بار می‌گفتند او مشکلاتی بالاتر از فوتبال دارد که باید حل شود. نام سپاهان در یک مقطع کوتاه و کمرنگ و نام تراکتور بسیار پررنگ و جدی به گوش رسید، حتی وقتی حمید مطهری قبل بازی استقلال به تبریز رفت گفته شد یحیی از بازی بعد روی نیمکت می‌نشیند. هرچه بود گذشت و یحیی نتوانست فصل قبل برگردد اما وقتی خبر آمد که او مشکلی برای بازگشت به فوتبال ندارد، شنیدن نام فولاد به عنوان مقصد بعدی یحیی اهالی فوتبال و طرفداران پرسپولیس را به فکر فرو برد. حالا همه حس می‌کنند یحیی خیلی زود به پرسپولیس برمی‌گردد چرا که او فولاد را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرده است! اما چرا باید تیم فولاد به عنوان انتخاب یحیی چنین حسی را به هواداران بدهد؟

یحیی گل محمدی در شروع دهه ۷۰ یک مدافع جوان تحصیل کرده و با شخصیت بود که از تیم ملی امید به تیم ملی بزرگسالان رسید و از تیم پورا و بانک تجارت به پرسپولیس رفت. یحیی در نیمه دهه ۷۰ با یک مصدومیت سنگین مدت‌ها به دور از میدان بود و جام ملتها و جام جهانی را از دست داد. در اواخر دهه ۷۰ مربیان و مدیران وقت پرسپولیس به این نتیجه رسیدند که یحیی گل محمدی تمام شده است. سن او بالا رفته و دیگر هرگز به اوج برنمی‌گردد. پس خیلی راحت عذر او را خواستند و او هم بی سر و صدا و برخلاف عرف رایج آن زمان راهی فولاد در اهواز شد.

آن سال‌ها بازیکنان بیرون مانده از استقلال و پرسپولیس ترجیح می‌دادند در تهران بمانند. تعداد کمی هم تیم‌های شهرستان‌های مدعی در فوتبال و نزدیک به پایتخت را انتخاب می‌کردند ولی فولاد با آن گرما و امکانات در شهر اهواز انتخاب هیچکس نبود! یحیی با این کار به زعم بسیاری خودکشی کرد. فقط بومی‌های خود خوزستان می‌توانستند آن شرایط آب و هوایی را در تمرینات و مسابقات تاب بیاورند چه رسد به بازیکنی در آستانه ۳۰ سالگی که از یک مصدومیت سنگین و ماه‌ها خانه نشینی برگشته! اما یحیی در کمترین فرصت کاری کرد کارستان، ستاره لیگ شد، به تیم ملی برگشت، بازوبند کاپیتانی ایران را به بازو بست و به عنوان گران‌ترین بازیکن داخلی دوباره با پرسپولیس قرارداد بست. فولاد برای یحیی سکوی احیا شد که پس از او بسیاری دیگر از بازیکنان پرسپولیس همین مسیر را برای بازگشت به خانه انتخاب کردند.

یحیی گل محمدی با تیم ملی به جام جهانی رفت و آنجا گل زد در جام ملت‌ها و جام جهانی بازوبند کاپیتانی ایران را به بازو بست و مسیر مربیگری را هم پله پله پیمود تا اینکه در لیگ دوازدهم در نیم فصل جانشین مانوئل ژوزه شد. او آن زمان خیلی برای این کار جوان بود اما مگر می‌شود به پیشنهاد پرسپولیس جواب رد داد؟ پس از آن یحیی به ذوب آهن رفت، در تراکتور تجربه کسب کرد و وقتی در پدیده شهر خودرو دوباره پرسپولیس به سراغش آمد، دیگر یک مربی کامل و با تجربه بود و روی نیمکت این تیم هفت جام گرفت...

وقتی یحیی وسط این همه پیشنهاد فولاد را انتخاب می‌کند، یک پیام برای هواداران دارد؛ اینکه منتظر بازگشت من باشید، خیلی زود و با قدرت بیشتر برمی‌گردم!

در همین رابطه: قهرمان مردم؛ اولین ارائه از خبرورزشی تی وی! سفر به دنیای کودکان با یحیی گل محمدی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • مسيح IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    جام اهداي به پرسپوليس فرقي نميکرد چه کسي رو نيمکت باشه از قبل برنامه ريزي شده بود عيار يحيي تو فولاد ببينيد تيم فولاد بتونه از رده هشتم بالا ببره زرنگي کرده بعد ميفهميد قهرماني پرسپوليس همش دستکاري بوده
    • ارشان IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      دادا عیار آقا یحیی قبلاً مشخص شده با ذوب آهن دوتا حذفی یه سوپر کاپ آقا یحیی هم پرسپولیس هم استقلال رو شکست داده بود تو پرسپولیس هم همه رکوردها رو زد
  • علی NL ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    دنت گرم دروویش دمت گرم گل محمدی خیلی خوشحال شدم واااااااااااااااااای چه حالی کردم گل محمدی داره میاد خونش
  • ایرانی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    اصلا با شکوه نیست، هم برای تیم پرسپولیس و هم برای گل محمدی متاسفم، ظاهراً هر دو طرفداران را به سخره گرفته‌اند
  • بهنام طارمی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    یحیی با وجود وار و فولاد هیچی نیست بر همگان معلوم هست که یحیی با داورها نتیجه گرفته به خدا بدون داورها هیچی نیست
    • پیروزهیس IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      کاملا درسته👍👍
  • اهواز عربی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    مسخره بازیا چیه یحیی طرفداره فولاده و برنمیگرده لنگ که یار دوازدهمش داوره
    • اهواز‌بختیاری IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      یحیی فعلا که سرمربی فولاده و دلیلی هم‌نداره بخواد بره پرسپولیس، احیانن هر وقتم خواست بره، تشریف ببره تیم بزرگ و مردمی پرسپولیس که واقعا حقشه.
    • احوازنا US ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      فولاد العربی و اهواز العربی..چند نفر بختیاری مهاجر سریع صاحب احواز شدند...خخخ
  • سسس IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    اصلامگرداریم انسانی باشخصیت بهترازیحیی که هرگزوبرای یکبارکوچکترین بی احترامی به کسی نکردیم راهم همواره دراوج نگه می‌داشت ولی ۱۵تیم دیگرهم بالاخره برای مقام میجنگندمگرمیشودتیم خاصی مثل پرسپولیس یکه تازی بکنه شایدیحیی جداشدتامن هواداربیشترارزشهای این مردرابشناسم
  • حسین شهرابی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    ماازخدا می خواهم که گل محمدی برگرده به پرسپولیس
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    یحیی قطعا و با اختلاف بهترین مربی ایرانیه. به گواه آمار و به گواه ترسهایی که پشت بهونه های داوری و زمین کج و توپ کم باد قایم شدن!
  • حمید IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    یحیی اگر در فولاد نتیجه گرفت که حتما هم میگیره بایست در همان فولاد کار مربیگریشو ادامه بده تا زمانیکه توان داره ، یحیی به فولاد مدیونه ، و بخاطر شخصیت خودش هم شده دیگه اسم پرسپولیسو تیمهای دیگه رو نبایست بیاره ، امکانات به روز و کلی فوتبالیست درجه یک بومی و جویای نام در خوزستان ، یحیی بسم الله
  • Ali US ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    ما نیازی به یحیی قهری نداریم،زمانی هم که بود یکسره در حال قهر کردن بود نه سرمربیگری
  • علی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    انشالاه یک‌ساعت زودتر برگرده..
  • اصغر‌شرفی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    بعید‌میدونم‌بذارند‌‌گل‌محمدی‌مربیگری کنه..
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    آقا یحیی امپراطور عزیز زودتر برگرد به خانه ی خودت عشقپولیس منتظرتیم سالار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به بهانه انتقال احتمالی علیرضا بیرانوند به تراکتور، پر سر و صداترین انتقال چهار دهه اخیر فوتبال ایران را کدام گزینه می دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی