نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟
نقش مهم تجربه در فوتبال؛ رستوران‌دار ایتالیایی چطور پدیده یورو شد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در فوتبال تجربه بسیار مهم است اما مربی و بازیکن با تجربه کی و کجا باید به داد تیم برسد؟

یورو ۲۰۲۴ آلمان ۵ مربی ایتالیایی را در راس تیم‌های حاضر در این تورنمنت داشت. در میان این جمع کم نام و نشان‌ترین فرد کالسونا بود.

مربی ایتالیایی اسلواکی که اتفاقاً اساس کارش را هم به تجربه حضور در ناپولی در سری آ گذاشت. از رستوران داری تا بالاترین سطح فوتبال مسیری بود که این ایتالیایی طی کرد. تیمش را تا یک هشتم یورو بالا آورده و تا دقیقه ۹۰ انگلیس بزرگ را برده بود! تاریخ سازی برای اولین بار از سوی تیمی که در سومین حضور در یورو بد شانس بود که به یک چهارم نهایی نرسید. درست مثل هر سه صعود قبلی به یک هشتم در جام جهانی ۲۰۱۰ که به هلند خورد، یورو ۲۰۱۶ به پرتغال و یورو ۲۰۲۴ که به انگلیس خورد! دو تیم قبلی تا فینال بالا رفتند.

مربی‌ ایتالیایی مثل معدود نفرات دیگر هرگز در سطح بالا فوتبال بازی نکرده بود. او به خاطر شناختش بیشتر بازیکنان را از کالچو انتخاب کرد، بازیکنانی که یا در حال حاضر مشغول بازی در سری آ بودند یا در گذشته چنین سابقه‌ای داشتند اما کمکی به پیروزی برابر انگلیس نکرد. تنها تجربه بیشتر، چه درون و چه بیرون زمین، عامل برتری سه شیر شد. تجربه ساوتگیت روی نیمکت و بازیکنان توی زمین، مثل هری کین یا بلینگهام.

گلزنی در ثانیه‌های آخر وقتهای تلف شده وقت قانونی و ثانیه‌های اول وقت اضافه - که حریف تمرکز لازم را ندارد - آن هم حریفی که اغلب بازیکنانش با سن بالا از لحاظ تیمی پیشینه و قدمت فوتبال انگلیس را ندارند. حالا سوال اینجاست که کدام تیم با تجربه و بزرگ و با سابقه ما را سراغ دارید که چنین بازی را برگردانند؟ تیم و بازیکنان و مربیان بزرگ ما وقتی عقب می‌افتند، دنبال توجیه بعد بازی هستند! اینکه «نمی‌خواهند ما جام بگیریم» و داور به نفع رقیب سوت می‌زد، چمن خراب بود و باشگاه پول ما را نداده و ...

همه این ها در شرایطی است که یک تیم در کورس بالای جدول و مورد حمایت هواداران باشد، نه مثل انگلیس تحت شدیدترین انتقادات از سوی کارشناسان و هواداران و رسانه‌ها!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی