نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟
مسعود اقبالی
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس فوتبال ایران گفت:‌ مثل همیشه بازی سرد و بی‌روحی را دیدیم و خشونت و درگیری در آن زیاد بود.

مسعود اقبالی از مربیان و کارشناسان قدیمی فوتبال، نگاهی منتقدانه به دربی تهران دارد. او در مصاحبه ای، دربی ۹۷ را به شرح زیر تفسیر کرد:

*مثل همیشه بازی سرد و بی‌روحی را دیدیم و خشونت و درگیری در آن زیاد بود. این بازی بدون برنامه و فقط حساسیت بیش از حد داشت. وقتی که یک شوت به سمت دروازه نمی‌زنید از این فوتبال چه تعریفی می‌شود کرد.

*بازیکنان فوتبال ما از نظر تاکتیکی تربیت نشده‌اند و در دفاع و حمله مشکل دارند. وقتی بازیکنان در حمله به دروازه حریف نزدیک می‌شوند هیچ برنامه‌ای برای حمله ندارند و این فوتبال، فوتبال پینگ‌پنگی است. همه دربی‌ها حساس هستند اما ما در این بازی حتی یک موقعیت هم ندیده‌ایم.

*این دیدار نزدیک ۲۷ یا ۲۸ خطا داشت. تیم استقلال نیازمند بازیکنی است که از موقعیت‌های خود بهترین استفاده را کند و ما در این تیم بازیکن طراح نمی‌بینیم و در پاس دادن بدترین راه‌حل را انتخاب می‌کنند. وقتی که نمی‌توان با تاکتیک به سمت دروازه حریف بریم مجبور می‌شویم خطای بیش از حد را انجام دهیم.

*بازیکنی که میلیاردی پول می‌گیرد ولی دفاع فردی را نمی‌داند بازیکن تأثیرگذاری نخواهد بود. بازیکن باید باید بداند که برتری عددی چیست. استقلال باید در حمله و دفاع برتری عددی داشته باشد و به گونه‌ای نباشد که به محض صاحب توپ شدن بدون برنامه عمل کند. کجای دنیا این همه خطا رخ می‌دهد و این نشان‌دهنده این است که بازیکنان ما اعتماد به نفس ندارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    بازیکنان فوتبال ما از نظر تاکتیکی تربیت نشده‌اند. چه جمله آشنایی.
  • تاجی اصیل IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    اگه اسکوچیچ این حرف رو میزد الان صدای همه بلند شده بود که چرا گفته ! اما جمله معروف اقبالی که باید با طلا نوشت: مجیدی، تیم نونهالان هم براش زیاده
    • حمید علوی CA ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      دوست من، بنظر بنده کلأ آقای مجیدی فاقد شخصیت مربیگری هست. نه شخصیت فنی داره، نه شخصیت حرفه ای و نه حتی شخصیت اجتماعی مناسب که برای احراز شغل مربیگری لازمه. نه در بزرگسالان، نه جوانان، نه نونهالان. کلأ ایشون فاقد خصوصیات شخصیتی لازم برای ‘بزرگتر یک مجموعه بودن’ هست.
  • کیومرث متقیان IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    تاکتیک باشه طلب شما.در تکنیک شخصی هم ناشی هستند.شما استپ کردن های بازیکنان رو زیر نظر بگیرید در بسیاری از مواقع توپ از کنترلشان خارج و چند متر آنطرف تر می رود.یا شوت های آنان که حتی در تیم ملی هستند را بررسی کنید. هنوز فرم بدن در حالت شوت رو نمی دانند که حالت بدن باید چگونه باشه و یا اگر هم میدانندرعایت نمیکنند. حتی نمی دانند کجای توپ ضربه بزنند که توپ زمینی و مستقیم حرکت کنه،لذا به زیر توپ ضربه می زنند و آسمان بیکران را می شکافند.باشگاه ها و آکادمی ها باید روی این مسائل فردی هم کار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی