نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
انواع شاخه‌های مختلف ورزش اسکیت و تجهیزات مورد نیاز هر یک
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بعد از گذروندن دوره‌ی مقدماتی اسکیت، برای گذروندن دوره‌ی تخصصی‌تر باید تمام شاخه‌های اسکیت را به‌خوبی بشناسید تا بتوانید درست انتخاب کنید. در ادامه‌ی این متن تمام شاخه‌ها و تجهیزات مورد نیاز فعالیت در آن‌ها لیست شده‌اند.

اسکیت سرعت

در انتخاب رشته‌های اسکیت معمولاً اولین چیزی که به شما پیشنهاد می‌دهند؛ فعالیت در رشته اسکیت سرعت است. این رشته برخلاف ظراهر ساده‌ی آن پیچیدگی‌های خاص خودش را هم دارد. برای مثال، ورزشکار باید از قدرت بدنی بالا برخورددار باشد تا بتواند حرکات را سریع و بدون نقش انجام دهد.

تجهیزات اسکیت سرعت

در این رشته از شاخه‌های مختلف ورزش اسکیت، شما به تجهیزات زیر نیازمند می‌شوید:

کفش اسکیت مناسب: برای اسکیت سرعت، اسکیت‌های خطی با چرخ‌های بزرگ و قاب‌های سبک وزن نیاز دارید. این نوع اسکیت معمولاً بدون ساق است و در ابتدای کار احتمالاً در این مورد به مشکل بربخورید. این نوع طراحی را معمولاً در بقیه‌ی اسکیت‌های مثل اسکیت بچه ‌گانه و مقدماتی نمی‌بینید. بعد از انجام تمرینات حرکتی و تعادلی شما به‌راحتی می‌توانید با این کفش‌ در مسابقات اسکیت سرعت شرکت کنید. دقت کنید که این کفش‌ها باید کاملاً با شکل پای شما مطابقت داشته باشد.

لباس مخصوص: در هنگام تمرین و شرکت در مسابقات اسکیت سرعت، به‌هیچ عنوان لباس شما نباید مانعی برای جاماندن از رقبا باشد. به همین دلیل لباس‌های اسکیت سرعت را طوری می‌سازند که در کنار چسبندگی به بدن، کمترین مقاومت هوا را داشته باشد.

وسایل ایمنی: کلاه ایمنی مهم‌ترین وسیله ایمنی است که از سر شما در برابر ضربه و آسیب‌های جدی محافظت می‌کند. کلاه‌های اسکیت سرعت باید سبک و آیرودینامیک باشند تا کمترین مقاومت را در برابر باد از خود نشان دهند. دستکش‌های مخصوص اسکیت سرعت از دست‌ها در برابر خراشیدگی‌ها و آسیب‌های ناشی از زمین‌خوردن محافظت می‌کنند. این دستکش‌ها اغلب از مواد مقاوم و سبک ساخته می‌شوند.

علاوه‌بر دو مورد قبلی، زانو بندها برای محافظت از زانوها در برابر آسیب‌ها و برخوردهای مستقیم با زمین طراحی شده‌اند. این وسایل به ویژه در هنگام زمین‌خوردن می‌توانند مانع رسیدن آسیب جدی به شما شوند. در کنار تمام موارد ذکر شده آرنج بندها همانند زانو بندها برای محافظت از آرنج‌ها در برابر آسیب‌ها و ضربه‌ها استفاده می‌شوند و اهمیت ویژه‌ای در اسکیت سرعت دارند.

اسکیت هنری

اسکیت هنری یکی از شاخه‌های زیبا و هنری ورزش اسکیت است که در آن ورزشکاران با حرکات موزون، پیچیده و هماهنگ با موسیقی، مهارت‌های خود را به نمایش می‌گذارند. این رشته به نوعی تلفیقی از رقص و حرکات آکروباتیک روی چرخ‌ها است و نیاز به دقت، تمرین و انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

تجهیزات مورد نیاز برای اسکیت هنری

برای شروع اسکیت هنری باید تجهیزات زیر را در لیست‌تان بگذارید:

اسکیت‌های هنری: اسکیت‌های هنری با چرخ‌های کوچک و نرم‌تر طراحی شده‌اند تا امکان انجام حرکات دقیق و کنترل بیشتر روی زمین را فراهم کنند. این اسکیت‌ها دارای تیغه‌های ظریف و چرخ‌هایی هستند که مخصوص مانورهای مختلف در حرکات هنری طراحی شده‌اند.

لباس‌های هنری: لباس‌های اسکیت هنری به گونه‌ای طراحی می‌شوند که علاوه بر زیبایی، امکان حرکت آزادانه و انعطاف‌پذیری را به ورزشکار بدهند. این لباس‌ها معمولاً شامل پارچه‌های کشی و براق هستند که با تزئینات مختلفی همراه‌اند.

محافظ‌های مچ و زانو: هرچند در اسکیت هنری تمرکز بر حرکات زیبا و کنترل‌شده است، اما استفاده از محافظ‌های مچ و زانو برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در هنگام تمرینات و اجراها ضروری به‌نظر می‌رسد. تلاش کنید که در حتماً در این ورزش به نکات گفته‌شده توجه داشته باشید.

اسکیت هنری

اسکیت هاکی

اسکیت هاکی یکی از هیجان‌انگیزترین شاخه‌های اسکیت است که در آن دو تیم با استفاده از چوب‌های هاکی و یک توپ یا دیسک (در بازی روی یخ) سعی می‌کنند گل بزنند.

تجهیزات مورد نیاز برای اسکیت هاکی

این تجهیزات را در کنار خرید اسکیت هاکی تهیه کنید:

اسکیت‌های هاکی: اسکیت‌های هاکی دارای تیغه‌های مخصوص (در هاکی روی یخ) یا چرخ‌های محکم و با دوام (در رولر هاکی) هستند که به ورزشکاران اجازه می‌دهند تا با سرعت و کنترل بالا در میدان بازی حرکت کنند.

چوب هاکی: چوب هاکی وسیله‌ای است که برای هدایت توپ یا دیسک و زدن گل استفاده می‌شود. چوب‌ها از مواد مختلفی مانند چوب، فیبر کربن یا کامپوزیت ساخته می‌شوند و طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که سبک و مقاوم باشند.

کلاه ایمنی: کلاه ایمنی در اسکیت هاکی ضروری است و از سر در برابر ضربات و برخوردها محافظت می‌کند. برخی کلاه‌ها دارای محافظ صورت نیز هستند. دقت کنید که در ورزش تهاجمی اسکیت هاکی حتماً باید از وسایل ایمنی استفاده کنید.

محافظ‌های بدن: محافظ شانه، قفسه سینه، آرنج، زانو، و ساق پا بخشی از این محافظ‌هاس هستند که از بدن در برابر ضربات شدید و برخوردهای فیزیکی در طول بازی محافظت می‌کنند.

اسکیت فری استایل

یکی از شاخه‌های پویا و پرتحرک اسکیت است که در آن ورزشکاران با استفاده از مهارت‌های فنی و خلاقیت خود، حرکات و مانورهای مختلفی را به نمایش می‌گذارند. این رشته شامل چندین زیرشاخه مانند اسپید اسلالوم (حرکت بین مخروط‌ها)، آزاد (حرکات نمایشی آزاد) است. اسکیت فری استایل نیاز به ترکیبی از سرعت، دقت، تعادل و خلاقیت زیادی دارد.

تجهیزات مورد نیاز برای اسکیت فری استایل

برای شرکت در این رشته، تجهیزات زیر را فراهم کنید:

اسکیت‌های فری‌استایل: این اسکیت‌ها معمولاً دارای چرخ‌های کوچکتر و محکم‌تر هستند که به شما امکان می‌دهند حرکات دقیق و کنترل‌شده‌ای را اجرا کنید. طراحی اسکیت‌های فری استایل به گونه‌ای است که امکان مانورهای سریع و تغییر جهت‌های ناگهانی را فراهم کند.

محافظ‌های ایمنی: در اسکیت فری استایل، به دلیل انجام حرکات چالشی و پرخطر، استفاده از محافظ‌های مچ، زانو، آرنج و کلاه ایمنی ضروری است. این تجهیزات از ورزشکاران در برابر آسیب‌های ناشی از افتادن یا برخورد با زمین محافظت می‌کنند.

اسکیت فری استایل

انتخاب شاخه مناسب با مشورت متخصصین

حتی با وجود دانشتن تمام اطلاعات این متن ممکن است انتخاب از بین شاخه‌های اسکیت سخت به‌نظر برسد. به همین دلیل مشاوران در خانه اسکیت به شما کمک می‌کنند تا انتخاب درست‌تری داشته باشید. در خانه اسکیت اصفهان امکان خرید تجهیزات هر کدام از رشته‌های اسکیت را با مبلغ مناسب و جنس مرغوب دارید. برای خرید از این فروشگاه و مشورت با متخصصین، به سایت این مجموعه سر بزنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی