نظرسنجی

به نظر شما ستاره دربی چهارشنبه کدام بازیکن می شود؟
پست به پست با استقلال و پرسپولیس/ فرمانده علیه جانشین فرمانده!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

استقلال در قائمشهر یک امتیاز از دست داد اما ضربه مهمتر، از دست دادن روزبه چشمی بود.

به گزارش خبرورزشی، در تمام سال‌های اخیر بازوبند کاپیتانی استقلال بر بازوی سید حسین حسینی بوده اما تقریبا تمام وظایف کاپیتان درون و بیرون زمین را روزبه چشمی انجام می‌دهد. یک هافبک دفاعی استاندارد که در دو جام جهانی بازی کرد و همه مربیان استقلال هر وقت در خط دفاع به مشکل خوردند او را عقب کشیده و به تیمشان سر و سامان دادند.

اما خود روزبه هیچ تمایلی به بازی در خط دفاعی ندارد! او بر حسب عادت و الزام پست هافبک دفاعی زیاد تکل می‌زند و در قلب خط دفاعی معمولا زدن تکل، خطر دادن پنالتی را به همراه دارد. روزبه آخرین بار در مقابل نساجی از همین ناحیه ضربه خورد و دربی را از دست داد...

رهبران جانشین!

حالا در غیاب روزبه چشمی، جواد نکونام باید رهبری خط دفاعی را به محمد حسین مرادمند بدهد. آرمین سهرابیان از فهرست خارج شده و ایمان سلیمی هم مصدوم است. نکونام برای بازی با سه دفاع در کنار سیلوا و مرادمند، یک نفر هم کم دارد!

آن طرف پرسپولیس هم سه مدافع میانی ملی‌پوش داشت که بعد از مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی، مثل تیم ملی بار رهبری خط دفاعی به دوش محمد حسین کنعانی زادگان افتاد. بازیکنی که حالا با رفتن بیرانوند و ترابی بعد از عالیشاه و امیری، بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را می‌بندد!

کنعانی زادگان در اوج آمادگی جسمی و روحی به دربی رسید. او هفته قبل اولین گل این فصل را به آلومینیوم زد و در تیم ملی هم با لغزش حزباوی جوان جایگاهی تضمین شده کنار شجاع خلیل‌زاده دارد. زوج قدیمی او در پرسپولیس و الاهلی قطر و تیم ملی، به این ترتیب این دو مدافع باید رهبری خط دفاع تیم‌هایشان را در دربی ۱۰۴ بر عهده بگیرند.

آمار ملی، غیر قابل قیاس!

محمد حسین کنعانی‌زادگان در دو جام جهانی و دو جام ملت‌های اخیر مهره ثابت تیم ملی بوده و از کارلوس کی روش تا امیر قلعه نویی، همه مربیان به او اعتماد کامل را داشته‌اند. او تا امروز در ۵۶ بازی ملی برای ایران بازی کرده و در فیفادی سپتامبر نیز بازی اول برابر قرقیزستان استراحت کرد تا حزباوی پور جوان محک بخورد.

اما مقابل امارات در بازی حساس دوم، دوباره کنار شجاع خلیل‌زاده فیکس تیم ملی بود. درست در نقطه مقابل مرادمند که از نظر سنی بزرگتر از کنعانی‌زادگان است اما فقط یک بازی ملی دارد!

مسیر مشترک با ایستگاه مشترک

مرادمند مثل کنعانی از ابتدای دهه ۹۰ بازی در لیگ برتر را آغاز کرد. مثل او (در پرسپولیس) در یک تیم بزرگ یعنی سپاهان استارت زد، مثل کنعانی بدون بازی کامل و مهره اصلی بودن قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد و سپس مثل او به یک تیم شهرستانی یعنی پدیده شهر خودرو رفت!

مرادمند زیر نظر یحیی گل محمدی در پدیده در لیگ برتر و آسیا فیکس بازی کرد. او مورد توجه هر دو تیم بزرگ پایتخت قرار گرفت و با اینکه به شدت به پرسپولیس نزدیک شده بود، پیراهن آبی را انتخاب کرد. مهره اصلی فرهاد مجیدی در مسیر قهرمانی بدون شکست بود و برای خدمت سربازی به ملوان رفت. جالب اینکه در پوشیدن پیراهن ملوان هم مرادمند مثل کنعانی زادگان تجربه دارد!

اما هر چقدر کنعانی در ملوان خوش درخشید و به تیم بزرگ برگشت، او اصلاً فرصت بازی پیدا نکرد. در بازگشت دوباره به استقلال فیکس تیم شد و بعد از گلزنی در دربی به تیم ملی هم رسید اما در حضور مدافعان صاحب نام فرصت بازی به او تا امروز فقط یک بار رسیده است.

آمار این فصل، زمین تا آسمان تفاوت!

کنعانی زادگان از تابستان فصل قبل که به پرسپولیس برگشت همیشه مهره فیکس تیم بود. او با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر اولین تجربه خود را به دست آورد. سپس مصدوم شد و بعد به ملوان رفت و بعد از خدمت سربازی به استقلال آمد اما بعد از دو بازی رباط پاره کرد و به دربی نرسید!

کنعانی بعد از استقلال به سایپا رفت و احیا شد و دوباره به پرسپولیس آمد. سپس به عنوان لژیونر به قطر رفت و حالا در سومین مقطع پیراهن پرسپولیس را به تن دارد. او این فصل هم مثل فصل قبل در ترکیب اصلی استارت زد و طی ۴ بازی قبلی ۳۵۰ دقیقه برای پرسپولیس بازی و یک گل هم از نقطه پنالتی زده و در بازی قبل بازوبند کاپیتانی را هم برای اولین بار در این فصل بر بازو بست.

اما داستان مرادمند کاملاً متفاوت بود. در ابتدای فصل جواد نکونام او را نخواست. مرادمند شروع به مذاکره با باشگاه‌های خواهان خود کرد که پرسپولیس هم در میان آنها بود. کار آنها تقریبا تمام شده بود که باشگاه با استفاده از قوانین جدید با یک نوتیس و افزایش قانونی قرارداد او را تمدید کرد!

پس از آن مرادمند نه در تمرینات استقلال حضور داشت و نه می‌توانست به تیمی دیگر برود. فصل شروع شد و عذرش را خواستند! حالا او جایی نمی رفت و کل پولش را می خواست! اتفاقات سهرابیان پیش آمد، سیلوا ضعیف بود و ناگهان نکونام با بازگشت او موافقت کرد! در بازی قبل مقابل نساجی، مرادمند برای اولین بار در این فصل دو دقیقه در وقت‌های تلف شده بازی فرصت حضور در میدان پیدا کرد!

اما حالا در غیاب مدافعان مد نظر نکونام و البته محرومیت چشمی، او شانس اصلی بازی در دربی است.

آمار دربی، بدون برد، بدون باخت!

حسین کنعانی زادگان تا امروز در ۷ دربی با لباس پرسپولیس به میدان رفته، 2 بازی را برده و ۵ بار طعم مساوی را چشیده است. او دو کارت زرد هم در دربی‌ها دارد و دربی برگشت فصل قبل به عنوان آخرین دربی تا امروز به دلیل محرومیت غایب بود.

کنعانی زادگان سال‌های زیادی را ور از پرسپولیس بود وگرنه آمار او می‌توانست در دربی خیلی بیشتر و بالاتر باشد.

اما محمد حسین مرادمند از روزی که به استقلال آمده از ۱۰ دربی برگزار شده در 6 دربی با لباس آبی به میدان رفته است، 4 مساوی و 2 شکست کارنامه اوست که هنوز طعم پیروزی را نچشیده! مرادمند در هر دو دربی فصل قبل بازیکن ذخیره بود. او در دربی فینال جام حذفی در دقیقه ۹۰+11 گل مساوی استقلال را زد تا بازی به وقت‌های اضافه برود.

همانجا در شادی بعد گل مصدوم شد و عارف غلامی جای او را گرفت و آن بازی را پرسپولیس با گل عالیشاه در وقت اضافه 2-1 برد و قهرمان شد.

مرادمند در یک دربی دیگر هم در دقیقه ۶۰ جای خود را به شیخ دیاباته داد. یعنی دو بار در دربی‌ها تجربه تعویض شدن دارد. او دو بار هم در دربی‌ها کارت زرد گرفته، مثل کنعانی‌زادگان!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما ستاره دربی چهارشنبه کدام بازیکن می شود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی