نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
۰ |
۰
کلوب| یامال با فلیک بیشتر می‌درخشد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره ۱۷ ساله بارسلونا انگار با هانسی فلیک بیشتر از فصول قبل می‌درخشد و آمار و ارقام می‌توانند گواهی دهند.

تنها پنج هفته از فصل جدید لالیگا گذشته و لامین یامال از همین ابتدا درخشش خود را زیر نظر هانسی فلیک آغاز کرده است. هانسی فلیک که مشغول پیاده کردن ایده‌های موفق خود در بایرن مونیخ، به همان سبک و سیاق در تیم جدید خود یعنی بارسلونا است.

بارسلونا دو بازی خود مقابل رئال وایادولید و خیرونا را با نتایج پر گل و قاطع ۷-۰ و ۴-۱ پشت سر گذاشته و این تعداد گل زیاد برای تیمی‌که زیرنظر فلیک کار می‌کند، طبیعی است.

آبی و اناری‌ها در همین پنج بازی ۱۷ گل به ثمر رسانده اند و نکته جالب ماجرا اینجاست که یامال بر روی ۷ گل از ۱۷ گل بارسلونا تأثیر مستقیم داشته است. این در حالی است که یامال در فصل گذشته تحت هدایت ژاوی در ۵۰ دیدار تنها موفق به ثبت ۷ گل و ۷ پاس گل شد و این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که هانسی فلیک در یک بازه زمانی کوتاه مدت چگونه تیم خود را متحول ساخته و یامال را در همین پنج بازی به نقطه اوج رسانده است.

۴۴ دوئل موفق، ۱۶ شوت و قرار گرفتن ۷ شوت در چهارچوب و بریس گل و پاس گل برابر خیرونا و وایادولید، از دیگر آمار بسیار خوب ستاره چپ پای اسپانیایی پرده‌ بر می‌دارد.

دریافت نمره بالا از سایت‌ها و رسانه‌های معتبر -نه کاسب خانه‌هایی که در فوتبال ایران باب شده و نمره را رسما می‌فروشند!- نشان می‌دهد که سبک بازی لامین یامال با فلیک دچار تغییر و تحول شده و وظایف او نسبت به فصل گذشته متفاوت است.

ژاوی در اکثر مواقع از یامال  در جناحین و به عبارتی وینگ بک لب خط استفاده می‌کرد اما فلیک برخلاف ژاوی از یامال به نحوی دیگر بازی می‌گیرد. فلیک از یامال بیشتر می‌خواهد در نیم فضاها توپ بگیرد، پا به توپ شود و جا به جایی‌های زیادی در فاز هجومی داشته باشد تا خط دفاعی حریف را با لغزش‌ها و اشتباهات احتمالی مواجه کند.

و لامین یامال با افکار و تاکتیک‌های مرد آلمانی راحت تر و بهتر کنار آمده و در نقشه‌ها و استراتژی‌های تاکتیکی فلیک حل شده است. با این شرایط هواداران بارسلونا بسیار امیدوار هستند که اقتدار از دست رفته در فصول اخیر با هانسی فلیک و ستارگانی همچون یامال، رافینیا، لواندوفسکی، پدری و بقیه برگردد.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی