نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
استادیوم سن‌سیرو ۹۸ ساله شد؛ از افتتاحیه تاریخی تا میزبانی رویدادهای جهانی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استادیوم سن‌سیرو که یکی از استادیوم‌های مشهور و تاریخی دنیای فوتبال است ۹۸ سال پیش در چنین روزی افتتاح شد.

۹۸ سال پیش در چنین روزی، استادیوم تاریخی «سن سیرو» در شهر میلان افتتاح شد. این استادیوم که با ظرفیت ۳۵ هزار نفر به بهره‌برداری رسید، به سرعت به یکی از نمادهای فوتبال ایتالیا و جهان تبدیل شد.

در مراسم افتتاحیه این استادیوم، تیم اینتر موفق شد با نتیجه ۶-۳ بر رقیب دیرینه خود، تیم میلان، پیروز شود و افتتاحیه‌ای خاطره‌انگیز را رقم بزند.

امروزه استادیوم «سن سیرو» که به نام‌ «استادیوم جوزپه مه‌آتسا» نیز شناخته می‌شود، ظرفیت خود را به ۸۰ هزار نفر افزایش داده و همچنان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین ورزشگاه‌های فوتبال در سطح جهانی به شمار می‌رود.

استادیوم سن‌سیرو ۹۸ ساله شد؛ از افتتاحیه تاریخی تا میزبانی رویدادهای جهانی

میزبانی سن‌سیرو از رویدادهای مهم

استادیوم سن سیرو تاریخچه‌ای پرافتخار و طولانی در میزبانی رویدادهای ورزشی بزرگ دارد. این استادیوم در سال‌های مختلف میزبان برخی از مهم‌ترین مسابقات جهانی و قاره‌ای بوده است.

در جام جهانی ۱۹۳۴ سن سیرو میزبان سه بازی بود و در جام جهانی ۱۹۹۰ مراسم افتتاحیه و شش بازی دیگر در این استادیوم برگزار شد. همچنین، این استادیوم سه بازی از یورو ۱۹۸۰ را نیز برگزار کرده. در سطح رقابت‌های باشگاهی، سن سیرو چهار بار میزبان فینال رقابت‌های اروپایی بزرگ بود، که شامل سال‌های ۱۹۶۵، ۱۹۷۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۱۶ می‌شود.

سن‌سیرو در آینده نزدیک قرار است میزبان مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ در میلان و کورتینا باشد و یکی از استادیوم‌های میزبان یورو ۲۰۳۲ نیز به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: شوک بزرگ به فوتبال ایتالیا؛ آقای‌گل جام‌جهانی در ۵۹ سالگی درگذشت

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی