نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
انگیزه ویژه برای شجاع در تیم ملی/ خلیل‌زاده خاطرات بد کی‌روش را پاک کرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شجاع خلیل‌زاده مدافع و کاپیتان تراکتور درحالی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار گرفته که در زمان کی‌روش هیچوقت دعوت نمی‌شد.

شجاع خلیل زاده مدافع تنومند تیم ملی هرگز نام کی روش را فراموش نمی کند.

او سال 2014 مدافع ثابت تیم ملی در آستانه جام جهانی بود که با اختلاف کی روش و سپاهان، شجاع علیه مرد پرتغالی موضع گرفت و در 7 سال بعدی او دیگر هرگز دعوت نشد!

پس از جدایی کی روش از ایران شجاع توانست جای ثابتی در خط دفاعی تیم ملی پیدا کند. او که در زمان ویلموتس و اسکوچیچ پای ثابت خط دفاعی ایران بود، با حضور دوباره کی روش به جام جهانی ۲۰۲۲ رفت اما نیمکت نشین شد. با رفتن کارلوس و  حضور امیر قلعه نویی در راس کادر فنی، دوباره جای ثابتش را پیدا کرده و حالا مهره ای بدون جانشین است.

نکته جالب در مورد خلیل‌زاده این است که او به دلیل اختلاف با کارلوس کی‌روش، ۷ سال از دوران اوج خود را دور از تیم ملی بود در حالی که تمام مربیان او را بهترین مدافع ایران می دانستند و فقط کی روش با او لجبازی می کرد!

اگر کی روش حق شجاع را داده بود، او اکنون 100 بازی ملی داشت و می بینید که او حتی در سن بالای 35 سال هم جایگاه خود را حفظ و اکنون به 40 بازی ملی رسیده است. قلعه نویی ثابت کرده بدون شجاع به جام جهانی نمی رود و این یعنی اگر مصدوم نشود، حتما بازی در جام جهانی را هم تجربه می کند.

تاکنون تنها ۴۹ بازیکن به عدد 50 بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران رسیده یا از آن عبور کرده اند. شجاع قطعا یکی از کسانی است که از این مرز هم عبور می کند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از پوستر ویژه تیم ملی ایران مقابل امارات +عکس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی