نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟
مایلی کهن: می‌خواهند نکونام را کنار بگذارند تا سرمربی خارجی خودشان را به استقلال بیاورند/ برانکو بهترین مربی دنیاست که تیمش ۷ گل خورد؟/ حتما من پرسپولیسی نبودم!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمد مایلی کهن پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مهدی طارمی نظرش را گفته و نمی‌خواهم در این وضعیت وارد آن ماجرا شوم ولی معتقدم شرایط صعود به جام جهانی در سال ۱۹۹۸ با این روزها که بالغ بر ۸ تیم از آسیا به جام جهانی صعود می‌کنند، کاملاً متفاوت است.

محمد مایلی کهن معتقد است در حق کادرفنی تیم ملی کم لطفی شد و نباید آن اتفاقات در فولادشهر رخ می‌داد. در ارتباط با مسائل مختلف فوتبال ایران، با محمد مایلی کهن صحبت کردیم که حرف های تازه او را در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از تیم ملی شروع کنیم. بازی را بردیم اما نمایش ملی پوشان خیلی‌ها را راضی نکرد و حتی در ورزشگاه علیه کادر فنی و سرمربی شعار دادند

قبل از هر چیز باید ضایعه درگذشت پدر عزیز خداداد عزیزی را به این بزرگوار تسلیت بگویم. در مورد تیم ملی هم باید گفت فوتبال همین است. به هر حال یک روزی تیم خوب بازی می‌کند و روزی هم بنابر دلایلی نمایش مطلوبی را شاهد نیستیم. بازهم خدا را شکر که بازی را بردیم و هر سه امتیاز مال خودمان شد. این فراز و نشیب‌ها فقط مربوط به تیم ملی ایران نیست. کره جنوبی هم با فلسطین مساوی کرد. کره کجا، فلسطین کجا. چین با همین آقای برانکو که یک عده می‌گفتند بهترین مربی دنیاست، هفت گل از ژاپن خورد. شعارهایی که در فولادشهر شنیدیم کم لطفی بود و طی سالیان بعد از انقلاب همه بزرگان فوتبال ما که مربیگری کرده‌اند با آن مواجه شده‌اند. از علی پروین و علی دایی گرفته تا مرحوم ناصر حجازی و منصور پورحیدری. به نظرم بخش قابل ملاحظه‌ای از این شعارها به دلیل تعصبات باشگاهی است.

تیم ملی سه‌شنبه باید در امارات با میزبان خود بازی کند. کشوری که خاطره بسیار خوبی از حضور در آن برای فوتبال ایران رقم خورد و همراه با شما در امارات ۱۹۹۶ در عین شایستگی، سوم جام ملت‌ها شدیم. به نظرتان می‌توانیم امارات را در خانه‌اش ببریم؟

بله آقا چرا نمی‌توانیم؟ در همان جام ملت‌های امارات که شما گفتید، ما کره جنوبی و عربستان را شکست دادیم که پیروزی‌های تاریخی شد. مطمئن باشید توانایی شکست دادن امارات در خانه‌اش را داریم و مسابقه مقابل قرقیزستان نباید ملاک سنجش سطح قدرت و توانایی تیم ملی ایران قلمداد شود. مطمئن هستم که توانایی بردن امارات را داریم و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد. البته برایم عجیب است که برخی افراد در چنین شرایطی صحبت از کمبود امکانات می‌کنند. اگر وضعیت کنونی تیم ملی را با همان ۲۸ سال قبل که من سرمربی تیم بودم مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که امکانات اصلاً قابل مقایسه نیستند. الان خوشبختانه تیم ملی همه جور امکانات مناسب در اختیار دارد ولی ما در آن مقطع نه تنها زمین تمرین مطلوب نداشتیم بلکه ملی پوشان در اتاق‌های ۸ نفره اسکان پیدا می‌کردند! شکر خدا که فوتبال به خیلی‌ها نان رساند و خدمت کرد.

مایلی کهن: می‌خواهند نکونام را کنار بگذارند تا سرمربی خارجی خودشان را به استقلال بیاورند/ برانکو بهترین مربی دنیاست که تیمش ۷ گل خورد؟/ حتما من پرسپولیسی نبودم!

مهدی طارمی حرف‌هایی بعد از بازی با قرقیزستان زد که با واکنش بچه‌های نسل ۱۹۹۸ مواجه شد. بازیکنانی که اغلب آنها شاگردان خود شما هستند

ببین، مهدی طارمی نظرش را گفته و نمی‌خواهم در این وضعیت وارد آن ماجرا شوم ولی معتقدم شرایط صعود به جام جهانی در سال ۱۹۹۸ با این روزها که بالغ بر ۸ تیم از آسیا به جام جهانی صعود می‌کنند، کاملاً متفاوت است در آن زمان رسیدن به جام جهانی بسیار دشوارتر بود.

به برانکو اشاره کردید. مردی که با تیم ملی چین شکست سنگین ۷ بر صفر را مقابل ژاپن تجربه کرد. او در مقطعی سرمربی تیم ملی ایران بود ولی هنوز هم گروهی از کارشناسان و پیشکسوتان معتقدند بیشتر از اینکه برانکو به فوتبال ایران لطف کرده باشد، ایران به او لطف کرد و باعث شد تا به لطف هدایت تیم ملی کشورمان و پرسپولیس، در موقعیت‌های بهتری قرار بگیرد

ما از این لطف‌ها به خیلی‌ها کرده‌ایم. یحیی گل محمدی بنده خدا با پرسپولیس نتیجه می‌گرفت ولی می‌گفتند این همان تیمی است که استخوان بندی آن توسط آقای برانکو پایه گذاری شده است! همیشه در فوتبال ایران مرغ همسایه غاز است. همین الان ببینید چه معامله‌ای با جواد نکونام می‌کنند. می خواهند نکونام را کنار بگذارند تا سرمربی خارجی مد نظر خودشان را بیاورند. با نکونام چنین رفتاری می‌شود چون ایرانی است ولی مطمئن باشید اگر استقلال سرمربی خارجی داشت و طی سه هفته ۴ امتیاز گرفته بود، هرگز چنین کاری با او نمی‌کردند.

راستی، جمعه شب اهالی رسانه شما را در جشن باشگاه پرسپولیس ندیدند. به خاطر مشغله کاری حضور نداشتید؟

جشن پرسپولیس؟ مگر پرسپولیس جشن داشت؟

بله. شانزدهم شهریور جشن داشتند و گروهی از بزرگان این باشگاه را هم دعوت کرده بودند. شما دعوت نبودید؟

نه. من اصلاً در جریان نیستم و به چنین مراسمی هم دعوت نشده بودم. هیچ تماسی در این رابطه با من گرفته نشده بود.

مگر می‌شود محمد مایلی کهن را به جشن پرسپولیس دعوت نکرد؟ کسی که ۱۴ سال در این تیم بازی کرد و سال‌ها هم مربی آن بود.

من دعوت نبودم. حتماً اشتباهی برای پرسپولیس بازی کرده بودم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۷
  • ناشناس IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    صد رحمت به مایلی کهن می خوان گزینه ی خارجی مد نظر خودشون رو بیآرن هر کی در این سرزمین حرف حق بزنه چون حرف حق تلخه به مذاق بعضی ها خوش نمی آد
  • میثم IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    سلام آقای مایلی کهن بیخیال ما کلا غریبه پرستیم
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    اینها حرفها و نظرات خود مهدی همدانی کیسه هست و نظرات آقای مایلی کهن نیست
  • محمد IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    اخه به تو چه ربط داره در کار استقلال دخالت می کنی نخود هرآشی تو
  • امیر فردا IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    اینبار حق حرفو زدی فقط باید احمد شهریاری و سمیعی‌ رو اخراج کرد بریم سر وقت پیج دکتر پزشکیان هواداران واقعی پشت جواد رو خالی نکنند
  • اردی US ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    اآخه مایلی کهن به تو چه ربطی داره زورت می آید برو...
  • اردی US ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    اآخه مایلی کهن به تو چه ربطی داره زورت می آید برو...
  • ناشناس IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    حرفهایی میزنی آقای مایلی کهن مدیریت باشگاه یک تصمیمی گرفته مربی خودشان دیگر چه صیغه ایست مدیریت باشگاه میداند اگر الان نکونام را عوض کرد عوض کرده اما اگر استقلال در چند بازی دیگر نتیجه لازم را نگیرد هم قهرمانی میپرد هم تعویض مربی دیگر برای استقلال سودی ندارد
  • اسدالله IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    آقای قلعه‌نویی باید دور بازیکنانی مثل جهانبخش خط قرمز بکشد و در خط میانی تیم ملی تجدید نظر کند
  • هومن حمید IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    مایلی کهن پیشکسوت پرسپولیس نیست ولی بازیکنی که دو سه فصل در آن تیم بازی کرده و خانه های لاکچری در کشور دیگری دارد پیشکسوت آن تیم هست !!!!
  • رضا IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    آقای مایلی شما آنقدر عصبی هستی که اگر به عروسی هم دعوت شوی دعوا درست میکنی
  • غلامعلی مهدی نژاد IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    واقعا حیف تیم های سرشناس و با بهترین کیفیت های بازیکنان و چقدر بد که مربیگری و یا کادر فنی تیم باعث پست رفت بشن تا پیشرفت و سعود کنه
  • کیسه هوچی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    کاری به بعضی اخلاقیاتش ندارم ولی چرا نباید بااین سابقه بازی در پرسپولیس دعوت نشه این کار اصلا پسندیده نیست ما باید بتونیم بامنتقدا هم تامل داشته باشیم
  • آزاد IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    درود براستاد مایلی کهن تنها کسی که برای هیچکس سرخم نکرده.آزاد آزاد.
  • ناشناس IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    الحق ووالانصاف مربی خیلی منضبطی است .اگه همین الآنم تیم ملی رو بهش بدن موفق میشه .منتهی تو باند بازی نیست وگناهش سالم بودن است من خیلی قبولش دارم .
  • رضا IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    تادرویش وپیروانی وبادامکی هستندجایی برای مایلی کهن نیست درویش کجای باشگاه پرسپولیس بازی کرده
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    اینها حرفها و نظرات خود مهدی همدانی کیسه هست و نظرات آقای مایلی کهن نیست
  • علی IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    متاسفم که مایلی کهن رو دعوت نکردن و ناهید کیانی رو با اون وضعیت دعوت کردن...
  • آرش IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    داره بوی عاقل شدن میده کم کم !
  • میرزائی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    مایلی کهن مردی که تیمش ۶ تا به کره جنوبی و ۳ تا به عربستان زد و اگر داور توطئه گر مصری نبود قهرمان جام ملتهای ۱۹۹۶ میشد.
  • داریوش تنهایی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    آقای درویش درست هست پرسپولیس خیلی بزرگ هست ولی شما هنوز کوچک هستید بزرگانی مثل محمد آق مایلی کهن از بزرگان پرسپولیس هستم احترام خودت رو نگهدار چرا محمد آقا دعوت نشد هواداران به عشق بزرگانی چون مایلی کهن و علی آقا پروین از پرسپولیس حمایت میکنن
  • شهاب IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    من استقلالیم ولی خدایش حرف حق خوچراازش دعوت نکردن بازحاجی دمت گرم
  • امیر IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    بهترین مربی دنیا اسکوچیچ بود که تیم ایران رابا وضع افتضاح تحویل گرفت به جام جهانی برد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی