نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
ستاره جوان جانشین کاپیتان، امیرحسین زارع پرچمدار کشتی شد/ امشب، انتقام توکیو از غول گرجستانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امیرحسین زارع با عبرت از اشتباه المپیک و جهانی قبل سومین پیروزی مقابل غول ترک را به دست آورد.

به گزارش خبرورزشی، قبل از اعزام کاروان ورزش ایران به المپیک ۲۰۲۴ پاریس بزرگترین و مهم‌ترین شانس ما برای کسب مدال طلا یک جوان آملی در سنگین وزن کشتی آزاد بود. کسی که در ۱۷ سالگی و با اینکه در رده نوجوانان بود، در جوانان و امیدهای جهان قهرمان شد و در ۱۸ سالگی به دوبنده تیم ملی رسید.

کسی که مثل حسن یزدانی یا هادی ساروی تاکنون دست خالی از هیچ مسابقه جهان و المپیک برنگشته و در ۲۳ سالگی ۴ مدال جهان المپیک دارد و امشب انتظار داریم پنجمین مدال خوشرنگ ترین مدال، یعنی طلای المپیک باشد.

امیرحسین زارع در المپیک ۲۰۲۰ به جوانی خودش باخت نه به قهرمان جهان و المپیک یعنی گنو پتریاشیویلی، سپس در سال‌های فرد یعنی ۲۰۲۱ نروژ و ۲۰۲۳ بلگراد با اقتدار و با بردن تمام رقبا قهرمان جهان شد و تاج سنگین وزن را بر سر گذاشت.

امیرحسین در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ در مرحله نیمه نهایی باز هم به اشتباه و جوانی خودش باخت نه به طاها آکگول، او تا ۵ ثانیه به پایان کشتی ۲-۱ جلو بود و به جای اداره کردن، حمله کرد و خاک شد و با مدال برنز برگشت...

طاها آکگول با ۱۳ مدال جهان المپیک، افسانه حال حاضر کشتی دنیا است. او در نیمه نهایی برای چهارمین بار رقیب امیرحسین ما شد و خیلی امید داشت که دوباره در سال زوج، امیرحسین اشتباه کند و شکست بخورد. اما یل دلاور ما ثابت کرد که اهل عبرت گرفتن از اشتباهات است.

و حالا او طاها آکگول را برای سومین بار برده و امشب در فینال المپیک برای با ارزش‌ترین مدال طلا، یعنی سنگین وزن باید دوباره با گنو پتریاشویلی قهرمان گرجستانی کشتی بگیرد. کسی که در المپیک قبل او را شکست داد و اجازه نداد به مدال طلا برسد...

امیرحسین اولین بار در اوج جوانی و در حالی که گنو مدافع عنوان قهرمانی جهان بود، او را با نتیجه عجیب و غریب ۱۶-۵ شکست داد. در سنگین وزن که معمولاً نتیجه کشتی با یک یا دو امتیاز مشخص می‌شود، دهه‌ها طول می‌کشد تا اینقدر فن رد و بدل شود!

بعد از آن هم امیرحسین، گنو را برد اما حکایت فینال المپیک با همیشه و همه جا متفاوت است. امشب امیرحسین باید انتقام المپیک قبل را بگیرد و از آن مهمتر، جور سردار کشتی ایران را هم بکشد. باخت حسن یزدانی همیشه روحیه تیم را پایین می‌آورد و حالا امیرحسین به عنوان سردار جدید کشتی باید رهبری جمع را بر عهده بگیرد.

امشب امیرحسین با امتیاز عالی، با جشنواره‌ای از فنون تماشایی، قبل از پایان ۶ دقیقه قهرمان المپیک خواهد شد. شکست حسن یزدانی و ناامیدی بچه‌ها را جبران می‌کند، دل مردم را شاد و پرچم ورزش ایران را برای دهه بعد بدست خواهد گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی