نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال و ملوان را پیش بینی کنید...
یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
۰ |
۰
کلوب| ساوتگیت در اوج ناباوری می‌ماند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عملکرد گرت ساوتگیت در شروع جام هفدهم و سه دیدار مرحله گروهی به هیچ وجه چنگی به دل نزد.

بسیاری از هواداران سه شیر فکر می‌کردند که ساوتگیت فارغ از هر نتیجه ای در پایان جام، از این تیم استفعا خواهد داد. اما در روزهای اخیر نشریه تلگراف مدعی شد که اتحادیه فوتبال انگلیس قرار است قرارداد جدیدی با ساوتگیت تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ امضا کند.

در چنین مواقعی گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این موضوعات شکل می‌گیرد و گری لینه کر هم پس از انتشار این خبر، اظهار نظر جالبی در این مورد داشت. او ادعا می‌کند که ساوتگیت چه با قهرمانی و چه بدون قهرمانی، از تیم ملی انگلیس خداحافظی خواهد کرد و به همین جهت از زحمات فوق‌العاده او در سالیان اخیر تشکر به عمل می‌آوریم.

حال با این اوضاع مشخص نیست که ساوتگیت با سه شیرها وداع می‌کند یا همچنان به کار خود در جایگاه سرمربی ادامه خواهد داد. با اینکه همواره در این یورو از تاکتیک و چینش‌های ساوتگیت به شدت انتقاد می‌شد اما سه شیرها قدم به قدم و بازی به بازی بهتر شدند و هر چه به مراحل پایانی نزدیک شدیم، تیغ تیز نقد کارشناسان کمتر به میان می‌آمد. اکنون انگلیس در عین ناباوری و تعجب طرفداران خود باید در فینال مقابل اسپانیای ترسناک دلافوئنته صف آرایی کند. قطعاً یک دیدار هیجان انگیز و جذاب انتظار بینندگان و مخاطبان فوتبال را می‌کشد.

ساوتگیت از حیث نتیجه گیری بسیار موفق عمل کرده و با عنوان‌هایی اعم از نایب قهرمانی در یورو ۲۰۲۰، کسب سومی در لیگ ملت‌های اروپا و چهارمی در جام جهانی ۲۰۱۸ و حضور در هشت تیم جام جهانی ۲۰۲۲ و البته راه یابی به دومین فینال متوالی در جام ملت اروپا، پا به فینال یورو ۲۰۲۴ می‌گذارد. این آمار فوق‌العاده و حیرت انگیز است و سر الف رمزی تنها سرمربی فاتح جام جهانی با تیم ملی انگلیس هم چنین افتخاراتی در کارنامه اش ندارد و از داشتن آنها بی نصیب مانده است. بعید است که پس از رفتن ساوتگیت نیز سایر مربیان جایگزین او به این زودی‌ها بتوانند چنین آمار درخشانی را دوباره به به ثبت برسانند.

ساوتگیت می‌داند که از تیم خود در طی این سال‌ها و تورنمنت‌های مختلف چه می‌خواسته و ایده آل‌های مدنظر تاکتیکی اش برای به منصه ظهور رساندن آنها در مستطیل سبز چه بوده است. او تا به اینجا نشان داده که هیچ وقت علاقه آنچنانی به فدا کردن نتیجه در برابر بازی زیبا حتی با در اختیار داشتن گران قیمت ترین و با کیفیت ترین مهره‌های تورنمنت ندارد.

با اینکه فشار رسانه و مطبوعات در فوتبال انگلیس بسیار بالا و عجیب و غریب است اما سرمربی سه شیرها تا به اینجای کار همانند یک کوه مقابل فوران نقد مطبوعات ایستاده و انگار هم گوش شنوایی برای شنیدن انتقادات ندارد. او به خوبی از نقاط ضعف تیمش آگاه است و کارش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. او ترجیح می‌دهد که با آزمون و خطا به ترکیب و سبک مورد علاقه خود - ولو در میانه تورنمنت مهمی‌مانند یورو - برسد تا اینکه همیشه و همواره مطیع و گوش به فرمان رسانه‌های انگلیسی باشد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال و ملوان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی