نظرسنجی

آیا ارائه برنامه‌های ورزشی و توجه به ورزش، در میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد؟
فروپاشی بهانه‌ها؛ در فصل جدید باید فوتبال بازی کنید  
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سال‌های سال است که از مربیان تیم‌های مدعی می شنویم که می گویند دست‌های پشت پرده اجازه نمی دهند که ما قهرمان شویم و قهرمان در لیگ برتر ایران پیش از شروع بازی‌ها مشخص می شود.

بهانه‌هایی از این دست که دست‌های پشت پرده اجازه نمی دهند که ما قهرمان شویم حتی از زبان پر افتخارترین مربی داخلی لیگ برتر هم شنیده شد و این حرف در ادامه توسط دیگر مربیان مدعی تکرار شده است.

بی تعارف در هیچ تاریخی فدراسیون فوتبال به عنوان اداره کننده فوتبال جلسه‌ای ترتیب نداده که در لیگ برتر کدام تیم قهرمان شود. نه تنها این جلسه برگزار نشد بلکه اگر این ایده فقط یک درصد واقعی بود، فاش می شد. اما کاملا قابل قبول است که فساد در فوتبال وجود دارد همان طور که در دیگر بخش‌ها هم وجود دارد و شاید در دیگر بخش‌ها شدت و حدتش بیشتر باشد. در خیلی از بازی‌ها هم اشتباهات داوری در نتایج بازی‌ها تاثیر گذار بوده است اما دست‌های پشت پرده‌ای در کار نبود.

راه اندازی تجهیزات کمک داور ویدئویی در استادیوم‌های لیگ برتر برای فصل آینده یک اتفاق نکوست. اتفاقی که به تضییع حق تیم‌ها در مسابقات پایان می دهد و تیم‌ها با کمترین اشتباهات داوری مواجه می شوند و از همه مهمتر اینکه راه اندازی این تجهیزات یک بار برای همیشه جای این بهانه‌ها را در فوتبال ایران تنگ خواهد کرد. فصل آینده با حضور کمک داور ویدئویی دیگر نمی تواند تیمی مدعی شود که فدراسیون فوتبال علیه اوست و نمی خواهد نتیجه بگیرد.

برای فصل آینده همه تیم‌ها از نظر تاکتیکی باید به تیم قوی تری تبدیل شوند. چون دیگر اشتباهات داوری نمی تواند باخت یک تیم یا امتیازدهی اش را توجیه کند. اشتباهات داوران کمرنگ و کمرنگ تر می شود و داوران وسط با اعتماد به نفس و آرامش بیشتری سوت می زنند و از همه مهمتر این موضوع می تواند به آرامش مربیان دو تیم هم کمک کند.

حال که داوری در فوتبال ایران قوی تر می شود، فوتبال تیم‌ها هم باید قوی تر شود. دیگر تن صدا ملاک مربیگری و تاثیر گذاری روی داور نیست. چند سالی است هر که صدایش قوی تر باشد، می گویند مربیگری اش بهتر است حتی اگر از نظر دانش فنی اش زیر سوال باشد. می گویند این مربیان بهتر داوران را تحت تاثیر قرار می دهند. اما از فصل بعد دیگر این موضوع صادق نیست. داور اگر تحت تاثیر قرار بگیرد و اشتباهی کند، کمک داور ویدئویی به او متذکر می شود تا تصمیمش را برگرداند.

امید که با آمدن کمک داور ویدئویی نه فقط داوری بلکه فوتبال باشگاهی بهتر شود. تیم‌ها بهتر بازی کنند. دیگر از سر و صداهای کنار زمین خبری نشود و تیم‌ها یک برای همیشه بهانه جویی را کنار بگذارند و توانی که صرف بهانه می شود، به فوتبال کمک کند.

بیشتر بخوانید: بند دردسرساز قرارداد نکونام؛ راه برای دور زدن سرمربی استقلال باز شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • سپاهان قهرمان IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    با وجود وار جایگاه واقعی لنگ و کیسه نهایتش سوم و چهارم جدول هست.
  • ناشناس IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    بهانه ؟ رئیس کمیته داوران به اتهام فساد و تبانی بازداشت شده بعد میگید بهانه
  • فرامرز IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    اگر می اندیشید که با آمدن VAR مشکلات داوری به طور کامل رفع می گردد که در اشتباهید چون تجربه لیگ های معتبر که چنین گواهی نمی دهد لیکن این اشتباه های داوری یا تلقی ای که برخی مربیان از اشتباهات داوری دارند برای برخی مربیان و در راسش جواد نکونام نعمتی ست که ایرادات مربی گری خود را بپوشانند چون اگر اندکی انسان از استایل مربی گری او شناخت داشته می باشد می فهمد که فوتبال زیبا و هجومی در نگرش فوتبالیش جایی ندارد و غرولند جز جدایی ناپذیر رفتار های اوست پس چنین امیدی با این مضمون که « باید فوتبال بازی کنید » امیدی ست واهی و پوچ . چون او و حلقه دور و برش با VAR هم کنار نخواهند آمد شخصیتی دارند شکل گرفته از دعوا و حاشیه .
  • مبین AE ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    ولی یه عده هستن هر وقت نتیجه نمیگیرن، یه بهونه برا فرافکنی پیدا میکنن.
  • ... IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    اینی که ما می‌بینیم وار نیست. حرکت آهسته کارگردان تلویزیونه که ربطی به وار نداره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

آیا ارائه برنامه‌های ورزشی و توجه به ورزش، در میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی