علی دایی و خداداد عزیزی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فوتبال ایران صاحب چهره‌های ملی و محبوبی است که از ظرفیت و توان آن‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

دیروز ویدیویی از خداداد عزیزی که شب‌ها در برنامه‌ای تلویزیونی به مناسبت برگزاری یورو ۲۰۲۴ حضور دارد وایرال شد. خداداد بابت سرک کشیدن به گوشی‌اش از سوی مجری برنامه، از کوره در رفت و حرف‌هایی را خطاب به او زد و گلایه‌هایش را مطرح کرد. دیشب هم در همان برنامه، همه چیز با خوبی تمام شد اما سرنوشت عجیب خداداد که این روزها به پای ثابت برنامه‌های ورزشی شبکه ورزش تبدیل شده، فقط مختص او نیست.

حداکثر استفاده ورزش ایران از خداداد عزیزی، در همین حد است؛ چنان که علی دایی نیز سهمی در اتفاقات فوتبال ایران ندارد و در هیچ کجای این ورزش، او را نمی‌بینیم. همین اتفاق برای مهدی مهدوی‌کیا رخ داده و از او هم خبری نیست. از کریم باقری چه خبری داریم؟ می‌توانیم بگوییم هیچ! باقری هم که چند سالی به عنوان مربی روی نیمکت پرسپولیس نشست، بدون توضیح مشخصی از این تیم جدا شد. کریم باقری هم در فوتبال ایران هیچ مسولیتی ندارد.

علی دایی و خداداد عزیزی

به وحیدهاشمیان هم که می‌رسیم، به جز مدتی کوتاه که همکار اسکوچیچ در تیم ملی بود، دیگر خبری از او نشد. این بی‌خبری را می‌توانیم به گزینه‌های بسیاری در فوتبال ایران تعمیم بدهیم و به این جمع‌بندی برسیم که ما نمی‌توانیم از سرمایه‌ها به درستی محافظت کنیم، از آن‌ها در جای درست بهره بگیریم و فضایی فراهم کنیم تا فوتبال کشور بتواند از تجربیات ملی و باشگاهی این افراد استفاده کند.

نام‌های بزرگ، چهره‌های مشهور و محبوب در هر کجای دنیا، به عنوان سرمایه‌های جامعه قدر و منزلتی قابل توجه پیدا می‌کنند اما در فوتبال ما، سرمایه‌ها هرز می‌روند؛ کریم باقری حاشیه‌نشین می‌شود، محمد خاکپور از فوتبال فاصله می‌گیرد یا علی دایی که فوتبال دنیا روی او حساب می‌کند آن‌قدر از این ورزش دور می‌شود که بازگشت او به فوتبال به خواب و رویا بدل شده است.

این هم وضعیت خداداد عزیزی که روزگاری حماسه‌ساز تیم ملی در ملبورن بود و گل تاریخی ایران به استرالیا را زد؛ او حالا به جای این‌که در اصل فوتبال مشارکت داشته باشد باید با یک مجری جوان کلنجار برود و...

بیشتر بخوانید: اعتراف خداداد عزیزی؛ پشیمانم به دورتموند، تاتنهام و اتلتیکو نرفتم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۲
  • لر پسر CA ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    اون جدل های جلو دوربین خداداد تمام برنامه ریزی شده و جهت جلب توجه بیننده است. همین طور تنش های کلامی با خیابانی. نگید که متوجه نشدید. زیادی واضح و عیان است.
  • شهروز IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    آخه اینایی که اسم بردید ، بله قربان‌گو نیستند !
  • محمد.ر IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    از قدیم گفتن: در حوضی که ماهی نیست، قورباغه سپهسالاره
  • احمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    اینکه بایستی از جوانان استفاده شود و به جوان‌ها باید اعتماد کنیم هیچ شکی نیست ولی مجری و کارشناس و تحلیل گر در هر برنامه ای بایستی از نظر سن و سال تا جایی که امکان دارد به هم نزدیک باشن الان خداداد کارشناس مجری جوان که مجری خیابانی خب الان چکاره است میتوانستن از خیابانی بعنوان مجری استفاده میکردند
  • رضا IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    خدانداد واقعا که.... ، نه ببخشید، تو که تقصیر نداری، درواقع پشت پرده ایها واقعا که....
  • هیراد US ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    خداداد عزیزی فوتبالیست بسیار مستعدی بود که میتوانست بسیار موفقتر از آنچه شد باشد. ولی متاسفانه از نظر اخلاقی متفاوت بود و همیشه با مدیران و مربیان تیمها مشکل داشت. اما بحث جلوی دوربین نشستن یک داستان متفاوتی است. تهیه کننده باید به سواد و توانایی حرف زدن و شخصیت مدعوین هم توجه کند. خداداد توانایی صحبت کردن در حد یک برنامه مستقیم جدی را ندارد. دارای نزاکت و آداب این مساله نیست. ادبیاتی که دیشب در برنامه مستقیم از او دیدیم بسیار لمپنی و رفتارش بسیار بچه گانه بود. مجری کاملن حق داشت پیامهای ارسالی را بخواند. مضاف بر اینکه حرفی که زده شد درست بود و فرصت صحبت کردن به اشکان داده نمیشد. و در پایان باید عرض کنم هر فوتبالیست خوبی لزومن بعد از دوران بازنشستگی سرمایه محسوب نمیشود. مقایسه علی دایی و مهدوی کیا و مابقی ستاره هایی که نام بردید با خداداد قیاس مع الفارق بود.
  • عشق من فوتباله IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    مهدوی کیا که تا چندی پیش مربی بود و نتیجه درخوری کسب نکرد.امیدوارم دوباره از او استفاده شود و موفقیت ارزشمندی برای وطن کسب کند...علی دایی هم که متوجه شده که در عرصه مربیگری حرفی برای گفتن ندارد. کریم باقری هم نقشی در حد ناظم در پرسپولیس و تیم ملی داشت!! آیا غیر از این است؟!!! من جای علی دایی و کریم باقری بودم یکی دو سال به آلمان می رفتم و در کلاس های طولانی مدت مربیگری آنها شرکت می کردم.در این صورت آینده بهتری می توانست در انتظار این بزرگان فوتبال باشد. والسلام
  • اف تو IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    خداداد با امدن زیاد پشت دوربین شان خودشو پایین اورد دیگه دید مردم به خداداد مانند چند سال پیش نیست بقول قدیمیا تا مرد سخن نگفته راز سخنش نهفته باشد
    • مسعود IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      بهتراست بیشتر مطالعه ودقت داشته باشیم. واشعار شاعران را عوض نکنیم. تامرد سخن نگفته باشد.عیب وهنری نهفته باشد.
    • مسعود IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      هنرش
  • ایران وطنم IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    سلام به همه اصلا کار حداداد در برنامه زنده خوب نبود وقتی با موبایلت ور میری مجری برنامه باید یه جوری بهت بگه ، مجری را خراب کردن از اخلاق بد این آقا است . کار شناس فوتبال ایرانی نبود ؟؟
  • ESA IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    خدا رحمت کند اون کروات را ک فهمید این خداداد چه ادم از خود راضی هست ک از تیم ملی کنار گذاشت او هنوز هم نون گل ب استرالیا را میخوره
  • حسین AU ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    خدابروی مانگاه کرده که این خداددادنقشی درجنگ نداشت.والاهمه راعبدوعبیدخودمی کرد.
  • گمنام IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    سرش گیج رفته این خداداد ، اصلا نباید دیگه اینو دعوت می‌کردند:برنامه‌‌ورزشی‌هم ‌عار نداره‌رانگاری خودش دلش می‌خوات
  • گمنام IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    سرش گیج رفته این خداداد ، اصلا نباید دیگه اینو دعوت می‌کردند:برنامه‌‌ورزشی‌هم ‌عار نداره‌رانگاری خودش دلش می‌خوات
  • گمنام IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    سرش گیج رفته این خداداد ، اصلا نباید دیگه اینو دعوت می‌کردند:برنامه‌‌ورزشی‌هم ‌عار نداره‌رانگاری خودش دلش می‌خوات
  • گمنام IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    سرش گیج رفته این خداداد ، اصلا نباید دیگه اینو دعوت می‌کردند:برنامه‌‌ورزشی‌هم ‌عار نداره‌رانگاری خودش دلش می‌خوات
  • گمنام IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    سرش گیج رفته این خداداد ، اصلا نباید دیگه اینو دعوت می‌کردند:برنامه‌‌ورزشی‌هم ‌عار نداره‌رانگاری خودش دلش می‌خوات
  • شاهرخ IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    آقایون اگه ما بینندگان نخواهیم این . . در قاب تلویزیون ببینیم چکار کنیم
  • توکلی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    درست نیست باغزال تیز پای ایران که زمانی هزاران نفر به احترامش می ایستادند وبرایش کف می‌زدند چنین صحبت کرد.ااتفاقآ آدم شیرین و روراستی.است وخیلی ها دوستش دارند.حرف حق می‌زند. ودیگران تحمل ندارند. اگرچه اینبار کارش درست نبود.
  • وجدانی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    خداداد عزیزی دوست داشتنی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی