نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟
عجیب اما واقعی؛ رئال انصراف می‌دهد و بارسلونا به سود کلان می‌رسد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اگر رئال مادرید به گفته‌های کارلو آنچلوتی عمل کند و در تابستان آینده در مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها شرکت نکند، بارسلونا جای آنها را خواهد گرفت و سود کلانی خواهد داشت.

مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها فرمت جدیدی خواهد داشت و قرار است در ماه‌های ژوئن و جولای فصل آینده پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا برگزار شود و ۳۲ تیم از سراسر جهان در آن شرکت کنند. ۱۲ تیم از اروپا، از جمله دو تیم اسپانیایی که از نظر عملکرد در رقابت‌های بین‌المللی بالاترین رتبه را توسط فیفا کسب کردند نیز در رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

کارلو آنچلوتی اعلام کرد که رئال مادرید در این تورنمنت شرکت نخواهد کرد و فیفا باید این مساله را فراموش کند. او طی مصاحبه با ایل ژورناله گفت که این مسابقات ارزش حضور ندارد: «فوتبالیست‌ها و باشگاه‌ها در آن مسابقات شرکت نخواهند کرد. یک بازی مادرید ۲۰ میلیون یورو ارزش دارد و فیفا می‌خواهد این رقم را برای کل تورنمنت به ما بدهد. چندین باشگاه هم مثل ما دعوت را رد خواهند کرد.»

رئال مادرید هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده اما به گزارش روزنامه آاس، اگر آنها کناره‌گیری کنند بارسلونا می‌تواند جای آنها را بگیرد و خود را در ردیف ۱۵۰ میلیون یورو دستمزد قرار دهد. بارسا با عقب ماندن از اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان اروپا، جایگاهش در جام جهانی باشگاه‌ها را از دست داده بود اما با حذف مادریدی‌ها می‌تواند به عنوان دومین تیم برتر اسپانیا در تورنمنت شرکت کند. آنچلوتی ادعا کرده که این تورنمنت فقط ۲۰ میلیون یورو می‌ارزد اما نشریه‌های زیادی از جمله اسپورت گزارش دادند که او در مورد رقم اشتباه می‌کند و باشگاه‌ها در صورت حضور در این تورنمنت ۵۰ میلیون یورو به دست می‌آورند در حالیکه قهرمان دو برابر این مبلغ را به جیب می‌زند. ۵۰ میلیون رقم زیادی است و بلوگرانا در موقعیتی نیست که چنین پولی را رد کند، و در صورتی که این تیم تا مراحل انتهایی برسد تا ۱۵۰ میلیون یورو درآمد خواهد داشت و این مبلغ واقعا برای این باشگاه قابل چشم‌پوشی نیست.

همانطور که گفته شد، FIFPro (اتحادیه بازیکنان) نیز به این مسابقات اعتراض کرده و اگر همانطور که آنچلوتی اعلام کرده رئال مادرید و سایرین از رقابت خارج شوند، بدون شک ارزش رقابت و شانسش برای ادامه دادن کاهش پیدا خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که لوس بلانکوس علاقه زیادی به منحل شدن این تورنمنت دارد، زیرا آنها قصد دارند در سال ۲۰۲۵ سوپرلیگ را رسما شروع کنند.

بیشتر بخوانید: مخالفت شدید رئال با ورژن جدید جام‌جهانی باشگاه‌ها/ بازیکنان را می‌کُشید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی