نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
هفتمین شکست تیم ملی در لیگ ملت‌های والیبال/ ایران به بلغارستان هم باخت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل بلغارستان برای هفتمین بار در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ مغلوب شد.

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح جمعه، ۱۸ خرداد به مصاف بلغارستان رفت و سه بر دو ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۳، ۲۰ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۱ شکست خورد.

بلغارستان با توجه به جوانی بازیکنان و حضور سرمربی جدید، یکی از معدود حریفانی بود که احتمال پیروزی ایران مقابل آن، بالا به نظر می‌رسید تا شاید تیم ملی، قعر جدول رده بندی را به تیم دیگری واگذار کند. تیم ایران در ست نخست با بهره‌گیری از دفاع روی تور بهتر و اشتباهات حریف با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ برنده شد. قدرت خط حمله بلغارستان اما کمی از ایران بهتر بود.

کنترل هیجان بازیکنان از نکات مهم و همیشه تاثیرگذار در والیبال ایران است تا بازیکنان پس از یک ست پیروزی، خود را از پیش برنده ندانند. به نظر می‌رسید این مورد در ست دوم توسط کادر فنی و بازیکنان ایران رعایت نشد. علاوه بر این، آنالیز خوبی که مربیان بلغارستان از مهاجمان ایران داشتند، باعث شد در دفاع روی تور، تیم برتر میدان باشند. ست دوم با حساب ۲۵ بر ۲۲ به سود بلغارستان به پایان رسید.

ست سوم با سرویس‌های خوب مرتضی شریفی آغاز شد و برتری را به تیم ایران داد. بلغارها اما خیلی زود، دست مهاجمان ایران را خواندند و با دفاع روی تور، سد راه امتیازگیری آنها شدند. نقطه ضعف بزرگ تیم ایران، بیماری جواد کریمی، پاسور دوم تیم بود که اجازه بازی به او و تغییر تاکتیک را به پائز، سرمربی تیم ایران نمی‌داد. این ست هم با حساب ۲۵ بر ۲۳ به سود حریف اروپایی تمام شد.

اشتباهات بازیکنان جوان بلغارستان در کنار سرویس‌های کم نظیر بازیکنان ایران در تعیین برنده بازی در ست چهارم تاثیر زیادی داشت. بازیکنان ایران که به شدت به دنبال نخستین پیروزی خود در VNL ۲۰۲۴ بودند، این ست را ۲۵ بر ۲۰ به نام خود زدند تا برنده در ست پنجم مشخص شود. 

هفتمین شکست تیم ملی در لیگ ملت‌های والیبال/ ایران به بلغارستان هم باخت

دو تیم در ست پنجم، پا به پای هم امتیاز گرفتند و اصلا حاضر نبودند زحمات خود را بعد از ۴ ست با دادن امتیاز به حریف از بین ببرند. در حالی که نتیجه ۹ بر ۹ مساوی بود ناگهان اشتباهات بازیکنان ایران در دریافت سرویس‌های بازیکنان بلغارستان، برگ بازی را برگرداند و شاگردان بلنجینی ۱۵ بر ۱۱ برنده این ست و ۳ بر ۲ برنده این بازی شدند.

آخرین دیدار تیم ملی ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال، فردا شنبه ساعت ۶:۳۰ مقابل ترکیه خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • نیما IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    تقصیر عطایی هست... یه عده خود تحقیر غرب زده همش غرغر میکردن علت باخت هت سرمربی ایرانی تیم ملی هست... اینم سرمربی خوب خارجی
  • رضا IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    هرچی والاسکو و مربیان قبلی آبروی تیم ملی والیبال رو آجر به آجر بالا بردن این عطایی مربی برزیلی زدن نابودش کردن .شدیم زنگ تفریح تیم های دیگه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی