نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
کیلیان امباپه
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کیلیان امباپه در «اولین فینال جام‌جهانی» برای یک جام پلاستیکی ۱٫۷۵ پوندی بازی کرد. او همچنین قول داد در صورت پیروزی برای هم‌تیمی خود یک کتاب رنگ‌آمیزی بخرد.

کیلیان امباپه از کودکی رویای بازی در بزرگترین صحنه رقابت فوتبال را در سر می‌پروراند و حالا در صورت قهرمانی در روز یکشنبه همانند پله به افتخار دو قهرمانی متوالی در جام‌جهانی خواهد رسید. او در حومه پاریس «باندی» بزرگ شد و در آن زمان پوسترهایی از کریستیانو رونالدو، زین‌الدین زیدان و نیمار زینت‌بخش دیوارهای اتاقش بودند، و برنده شدن در تورنمنت مدرسه مانند مرگ و زندگی بود.

امباپه ۲۳ ساله با یادآوری آن روزها می‌گوید: «من و دوستانم امیدی به فوتبالیست شدن نداشتیم. انتظارش را هم نداشتیم، برایش برنامه‌ریزی نمی‌کردیم، فقط رویایش را در سر می‌پروراندیم. به یاد دارم که آن روزها تورنمنتی در مدرسه داشتیم و همه کلاس ششمی، هفتمی، هشتمی و نهمی‌ها با هم بازی می‌کردیم. این جام‌جهانی ما بود. برای جام پلاستیکی ۱٫۷۵ پوندی بازی می‌کردیم ولی اهمیت این تورنمنت برای ما مانند مرگ و زندگی بود. جالب بود، چون قانون مدرسه این بود که هر تیمی باید متشکل از دختران و پسران باشد. خب متاسفانه خیلی از دخترها دوست نداشتند بازی کنند و ما مجبور می‌شدیم کلی با آنها مذاکره کنیم. یک بار به یکی از دوستانم (دختر) گفتم اگر در زمین تا جایی که می‌تواند تلاش کند و خوب بازی کند و ما جام را ببریم برایش کتاب رنگ‌آمیزی می‌خرم. واقعاً داشتم التماسش را می‌کردم. شاید فکر کنید من اغراق می‌کنم ولی این تورنمنت برای ما به شدت مهم بود. ما طوری برای این جام پلاستیکی بازی می‌کردیم که انگار جام ژول ریمه است. مطمئنم تحمل ماها برای معلمانمان سخت بود و واقعا از همینجا از آنها عذرخواهی می‌کنم. یک روز با ۹ اخطار از طرف مدیر به خانه آمدم: کیلیان تکالیفش را انجام نمی‌دهد؛ کیلیان وسایل مدرسه را فراموش کرده؛ کیلیان در طول کلاس ریاضی در مورد فوتبال صحبت می‌کند. واقعاً سر به هوا بودم.»

امباپه از به حقیقت پیوستن یک رویا می‌گوید؛ ما رویاپردازان دیوانه‌ایم/ از آرزوی بلند کردن جام پلاستیکی ۱٫۷۵ پوندی تا بغل کردن جام ۲۰ میلیون پوندی!

عشق امباپه به فوتبال او را مولتی میلیونر کرده و تا فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و بازی مقابل لیونل مسی رسانده است. و همه چیز از زمانی که سه ساله بود شروع شد.

امباپه به رسانه «تریبون فوتبال» گفت: «همه چیز من فوتبال است. وقتی سه ساله بودم برایم کامیون کوچک برقی خریدند که پدال و اینطور چیزها داشت. پدر و مادرم به من اجازه می‌دادند از خانه تا زمین فوتبال آن سمت خیابان را با این ماشین اسباب‌بازی کوچولو رانندگی کنم، مثل یک فوتبالیست واقعی که با ماشین به زمین تمرینی می‌آید. من این روتین کوچک را به طور جدی دنبال می‌کردم. به محض اینکه می‌رسیدم ماشین را یک گوشه می‌گذاشتم و به فوتبال مشغول می‌شدم. این ماشین کوچولو باعث حسادت دوستانم می‌شد ولی برای من اصلا مهم نبود. من فقط توپ می‌خواستم. برای من توپ همه چیز بود.»

پاری‌سن‌ژرمن در ژوئن ۲۰۱۸ مبلغ ۱۶۲ میلیون پوند برای جذب امباپه از موناکو خرج کرد؛ یک رکورد جهانی برای یک نوجوان.

امباپه از به حقیقت پیوستن یک رویا می‌گوید؛ ما رویاپردازان دیوانه‌ایم/ از آرزوی بلند کردن جام پلاستیکی ۱٫۷۵ پوندی تا بغل کردن جام ۲۰ میلیون پوندی!

او تاکنون ۲۵۰ گل در دوران حرفه‌ای خود به ثمر رسانده، پنج عنوان قهرمانی لیگ فرانسه، سه جام حذفی فرانسه، دو جام اتحادیه، یک جام جهانی و لیگ ملت‌ها را با فرانسه کسب کرده است. امباپه همچنین سه بار به عنوان بهترین بازیکن فصل کشورش انتخاب شده، و هنوز تنها ۲۳ سال دارد.

او چهار سال پیش در فینال جام‌جهانی فرانسه مقابل کرواسی در روسیه گل نهایی را به ثمر رساند و تیمش با نتیجه ۴-۲ قهرمان جهان شد. او اکنون در پی این است تا جلوی تنها افتخاری که از دستان مسی ۳۵ ساله دور مانده را بگیرد و آن را برای بار دوم مال خود کند.

امباپه افزود: «گاهی اوقات وقتی در حال زندگی کردن یک اتفاق هستی هم مانند رویا به نظر می‌رسد. در جام‌جهانی روسیه هم همینطور بود. انگار جام‌جهانی را مثل یک آدم بزرگ تجربه نمی‌کنی، آن را مثل یک کودک تجربه می‌کنی. خاطره‌ای که هرگز فراموش نخواهم کرد، زمانی است که قبل از اولین بازی مقابل استرالیا در تونل ایستاده بودیم و منتظر خروج بودیم. اینجا بود که یکباره متوجه شدم دارم رویایم را زندگی می‌کنم. برگشتم و به عثمان دمبله نگاه کردم و هر دو لبخند زدیم و سر تکان دادیم. گفتم نگاهمان کن، دوتا پسربچه که الان داریم در جام‌جهانی بازی می‌کنیم. وارد زمین شدیم و حمایت ۶۵ میلیون نفر را پشت خود حس کردیم. وقتی سرود ملی را شنیدم نزدیک بود گریه کنم. بسیاری از ماها که آن تابستان جام را بالای سرمان بردیم در حومه شهر بزرگ شدیم. ما رویاپردازان دیوانه‌ای بودیم و خوشبختانه رویاپردازی رایگان است.»

امباپه روز یکشنبه در ورزشگاه لوسیل قطر در مقابل نگاه تمام جهان، رویای بلند کردن یک اسباب‌بازی پلاستیکی را نه، بلکه یک اسباب‌بازی واقعی ۲۰ میلیون پوندی را خواهد دید.

امباپه از به حقیقت پیوستن یک رویا می‌گوید؛ ما رویاپردازان دیوانه‌ایم/ از آرزوی بلند کردن جام پلاستیکی ۱٫۷۵ پوندی تا بغل کردن جام ۲۰ میلیون پوندی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حسن IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    این امباپه اگر به دومیدانی وارد میشد بدون شک در دو سرعت قهرمان جهان میشد قهرمان همیشه و همه جا قهرمانه
    • {……} IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      اگه تو ایران بود چی?????اگه شرایط مساعد باشه همه آدمها قهرمان ميشن
  • مرتضی مقدم IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    نچسب بوداولا ولی کم کم داره گرم میشه ،وقتی تو پاریس بازی میکرد انگار مالک باشگاه بود ،مخصوصا وقتی نیمار و مسی اماده نبودند ولی الان نیمار و مسی چندتا درس حسابی به این شیفته رونالدو دادن اخریشم امروز پاس میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی