نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
۱۰۶
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
۱۰۶ |
۳
پسر فردین متهم به رفتار ناجوانمردانه شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امیررضا معصومی در حالی قهرمان سنگین وزن جام تختی شد که در فینال با اتفاقات عجیبی پیروزی خود را جشن گرفت!

سکانس پایانی جام تختی در تنکابن آنقدر عجیب و البته غریبه با نام جهان پهلوان تختی بود که صدای تماشاگران مازنی را هم درآورد. امیررضا معصومی که هنوز به سن 20 سالگی هم نرسیده، با قهرمانی در رده جوانان خودش را به عنوان یکی از مدعیان سنگین وزن مطرح کرده است. او در غیاب امیرحسین زارع و یدالله محبی در جام تختی خودش را تا فینال رساند تا مقابل مهدی هاشمی قرار بگیرد.

پسر فردین معصومی، قهرمان سابق سنگین وزن آسیا که نوید ظهور یک پدیده جدید را در کشتی آزاد می دهد، دو امتیاز در وقت اول از هاشمی گرفت، اما در ابتدای سه دقیقه دوم اتفاقات عجیبی رقم خورد.

مهدی هاشمی در حالت سرشاخ ناگهان کشتی را رها کرد و رو به داور به ضربه هایی که معصومی به صورت غیرعمد به صورتش زده بود، اعتراض کرد. در همین هنگام و در شرایطی که داور وسط سوت نزده بود، معصومی زیر دوخم حریف را گرفت و او را بیرون از تشک خاک کرد تا دو امتیاز دیگر بگیرد!

این اتفاق با اعتراض مهدی هاشمی و عصبانیت او همراه شد و بشیرزاده داور وسط که اتفاقا داور درجه المپیکی کشتی ایران هم هست، به هاشمی اشاره کرد تا زمانی که سوت زده نشده، نباید کشتی را رها کند. به هر حال هاشمی بعد از چند ثانیه به وسط تشک برگشت و در حالی که همچنان رو به داور در حال صحبت کردن بود، ناگهان بشیرزاده سوتش را به صدا درآورد. در این میان امیررضا معصومی هم به شکل عجیبی بار دیگر زیر دوخم حریف را گرفت و داوران بازهم دو امتیاز به او دادند!

در حالی که جو سالن کاملا متشنج شده بود، هاشمی و مربی اش به شدت به تصمیمات داوران اعتراض می کردند. هاشمی دوبنده خود را از تنش درآورد و مربی او نیز درخواست چلنج داشت. چلنج هم بررسی شد و داوران یک امتیاز دیگر به معصومی دادند تا هاشمی بعد از چند بار رفت و برگشت و در حالی که هنوز بیش از دو دقیقه از کشتی باقی مانده بود، تصمیم به ترک تشک بگیرد.

نه تنها داوران رای به پیروزی معصومی دادند، بلکه مهدی هاشمی با این کار دیسکالیفه شد و از جدول مسابقات کنار رفت.

جالب اینکه امیررضا معصومی جوان به توجه به حواشی رخ داده، جشن قهرمانی خود را برگزار کرد و خیلی خوشحال از تشک بیرون رفت. اما بعد از این مسابقه در فضای مجازی، اتفاقات این کشتی زیر ذره بین قرار گرفت و اکثر کشتی دوستان با وجود محکوم کردن اعتراضات هاشمی به تصمیم داور، از رفتار امیررضا معصومی انتقاد کردند. حتی خیلی ها این کشتی گیر جوان را به رفتار ناجوانمردانه متهم کردند و اعتقاد داشتند که در جامی که با نام تختی، اسطوره اخلاق و پهلوانی برگزار می شود، نباید یک کشتی گیر جوان با چنین شگردی از حریفش امتیاز می گرفت!

به هر شکل امیررضا معصومی که می خواهد جا پای پدرش بگذارد، با قهرمانی در جام تختی حالا رقبای سرسختی همچون یدالله محبی و امیرحسین زارع را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی بزرگسالان پیش روی خود خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • مامور IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    رفتارش بسیار بد وزننده بود. او لیاقت ملی پوش شدن را ندارد.اخلاق حرف اول را میزند.من کشتی را دیدم.او آدم نامردی است.کشتی یعنی جوانمردی،، که در ذات اونبود.کسی که ادب نداشته باشد هیچ وقت مودب نمیشود.پیروزی او به هیچ دردی نمیخورد حتی اگر قهرمان جهان شود هیچ ارزشی برای کشتی دوستان ندارد.او فاقد اخلاق است.
    • abbas IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      فردین معصومی و برادرش با اسم مستعار شهرام و شاپور معین کشتی گیله مردی میگرفتن، اینا کسانی بودن که سر جایزه همیشه دعوا داشتن، به نظرتون از امثال اینا جوانمرد پرورش داده میشه؟
    • یوسف IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      کشتی قانون داره ، این اقا هیچ خلافی نکرده چرا سهل انگاری حریف رو ب پای ناجوانمردانه بوذن این بنده خدا مینویسید؟؟ یه پدیده اومده با زرنگی کشتی رو برده چرا ناراحت میشید؟ اتفاقا یک ورزشکار زرنگ اینجوریه ایشون هیچ کار ناجوانمردانه انجام نداده
    • بیژن رستمی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      معمولا خود کشتی گیران مستثنی از داور وقتی حریف به ضربه زدن او دست از کشتی ور می داره ،کشتی گیر خود شرایط هجوم بهش نمی گیره وقدری صبر می کند بعضا عذرخواهی هم می کنند اشتیاق این اقا داور را وادرابه ادامه کشتی کرد ،کشتی خلاف رشته های دیگر حتی در اروپا وامریکا به روح جوانمردی اشتهار دارد که همه اخلاقمداری را تا حد زیادی رعایت می کنند کار این کشتی گیر جلف بود
    • کشتی دوست IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      کشتی قانون داره، به نظر من که 10سال کشتی کار کردم و اطلاعات کمی از این رشته دارم، زمانی که هاشمی در برابر یک حریف بیار جوان کم اورد دنبال بهانه برای ضعفش می گشت، وکارش بسیار زشت بود به جای کشتی اعتراض کردن و برد تفکر سایرین به سمت اینکه ضعف از خودش نیست.
  • هادی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    درست هاشمی نباید تا سوت داور زده شه کشتی رو ول کنه اما این پسر فردین معصومی دفعه اولش نیست دو صحنه دیگه قبلا ازش دیده شده فردین خودش کشتی گیر با اخلاقی بود باید حتما پسرش رو آگاه کن و گرنه خیلی اعجوبه هایی تو این کشتی اومدن نتونستن موندگار بشن عمر کشتی شون به سه سال نرسید
    • بهمن US ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      برادر عزیز من نمیدونم شما فردین معصومی رو چقدر میشناسی ؟ شاید خیلی شایدم فقط در حد تلویزیون . اما من بعنوان کسی که بارها ایشون رو در سالن دولتی شهید رجایی که تبدیل شد به سالن فردین معصومی !! همون سالن کشتی که آقا فردین هر وقت دلش فوتبال میخواد بچه ها تو ساعت تمرینشون میفرسته بیرون و با دوستان رو تشک گل کوچیک بازی میکنه ، بگذریم ... و همینطور در خیابان و سطح شهر دیدم . رفتار ناجوانمردانه و بدور از پهلوانی زیادی از ایشون دیدم
  • رضا IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    برای همینه که بعد از سالها یکی تختی میشه و در قلب ملت تا ابد باقی میماند و یکی میشه ...... تا دیر نشده باید از هاشمی دلجویی کند و مرام پهلوانی را در پیش بگیرد.
  • بشیر زاده IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    متاسفم برای داور بین المللی که اندازه ی .... نمی داند الکی با روح و روان یک قهرمان که چند سال زحمت کشیده با حق کشی دست یکی مثل خودش را بالا میبره تا زمانی که امسال اینجور افراد در کشتی هست کشتی به جایگاه اصلی خودش نمی رسد
  • صمد IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    پدرش هم زیر سوال رفت. آدم ناجوانمرد هیچوقت نمیتونه جوانمردی رو به کسی یاد بده. اون پشتک معروف مقابل تایمازوف رو عرض میکنم.
    • بابک IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      دقیقا..ادم یاد اون ضرب المثل میوفته ..پسر کو ندارد نشان از پدر...
  • محمود IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    رفتار‌عادی‌نداشت‌‌پسر‌معصومی‌‌یه‌ازمایش‌دوپینگ‌وازمایش‌‌روان‌کاور‌ از‌این‌پسر‌بگیرد.
  • رضا IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    خب معلومه رقبا از الان میخوان این جوونو تخریب کنن تو کل دنیا اگه قبل سوت کشتی رو ول کنی نتیجش همینه
    • Gggg IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      دقیقا رضا درست میگه تو هر جای دنیا هم بود امتیاز داشت کشتی گیر شش دانگ نباید با دوتاضربه کشتی رو رها کنه واعتراض کنه یاد بازی تیم ملی فوتبال با ژاپن افتادم .تو میادین بین الملل که نمیشه تا دوتاضربه خوردی کشتی ول کنی نگا داور کنی .داور کارخودش میکنه اگه حرکتش خطا بود مطمعنا کشتی رو قطع میکرد .این برخورد عادی بود .کشتی شش دقیقه جنگه سوسول بازی که نیس
    • رسول IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      حاجی صحبت از ورزش پهلوانیه و نه قهرمانی و اونم تو جام جهان پهلوان تختی بنظرت چرا میگن جهان پهلوان؟ چون وقتی در مقابل حریفی قرار گرفت که یه دستش آسیب دیده بود ایشونم فقط با یه دست کشتی گرفت جدای از مدالهای ایشون حرکتهای جوانمردانه‌شون بود که تو کل دنیا زبانزد بود متاسفم که امثال معصومی هم رشته با جهان پهلوانمون هستن به همچین بچه‌ای باید اول درس جوانمردی و مرد بودن داد بعد فرستاد رو تشک
  • آرش IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    رفتارش واقعا زشت بود در حالی که معصومی اصلا کشتی گیر فنی هم نیست و در حد همین جام تختی هم براش زیاده. مطمئنن این رفتار زشتش از دید مسئولین فنی دور نخواهد ماند.
  • غضنفر IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    این جشن قهرمانی آخرین جشن قهرمانی هست. نامرد بی لیاقت
  • رضا IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    واقعا نا جوانمردی هیچ از اسم کشتی گیر که روی این بزارن حیف از فردین که بابای اینه
  • !! IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    زارع با یک دست و یه پا معصومی رومیبره
  • محمد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    کشتی ناجوان مردانه بود حیف اسم فردین ناجوان مردانه بود کلا
  • امیر IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    از اون بدتر رفتار داور بود وقتی داشت باهاش حرف میزد سوت زد انگار از قصد این حرکت کرد چون قبلش دیده بود حریف چیکار میکنه داور از قدرتش سواستفاده کرد هر دو رفتارشون دور از فضای کشتی داخلی بود
  • کوهمره_جروق IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    کار معصومی واقعا وقیح و زشت بود
  • رمضانپور IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    فردین کی بود مگر؟یه هنرپیشه که ادای مردونگی درمیاورد.اگر کسی در مواقع مهم بتونه مردونگی بخرج بده میشه گفت جوانمرد.خیلی زمان برد تایکسری ها بفهمن فردین هنرپیشه بود.
    • محمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      فردین معصومی یا فردین هنر پیشه خخخ
    • سینا IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      عزیزل دلم..دلبنم..فردین معصومی..بگو... البته هم داور وهم پسر آقا فردین کارشون ناجوانمردانه بود..ولی ورزشکارها باید تنبیه بشن که قبل از سوت داور مسابقه رو بیخیال نشن،، مثل فوتبال ملی که قبل سوت همه به سمت داور هجوم اوردن..یادشون رفت بعد هم که خودتون بهتر میدونید..
    • ملت خنده دار IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      حاجی این فردین باون فردین فرق میکنه🤣🤣
    • مهران US ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      از اون فردین اصلی که اصلا حرف نزن ، چون نشناختیش میگم ، شاید هم سن و سالت به این حرفها نمیخوره ، یکم مطالعه کن تا اطلاعات عمومی بیشتری داشته باشی ، ،
    • هادی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      اولا فردین معصومی هست نه فردین بازیگر ،یه ذره اگه از اون مغز آکبندت استفاده میکردی می‌فهمیدی فردین بالای بیست ساله که مرده و این آقا نمیتونه پسر ایشون باشه ، دوما فردین بازیگر نبود اتفاقا یه کشتی گیر بسیار جوانمرد بود که بعدها که تو کشتی خیلی طرفدار پیدا کرد و سلبریتی شد به قول امروزی ها رو به بازیگری آورد ، سوما فردین کشتی گیر سبک وزن بود و اینجا حرف از سنگین وزنه چهارما ده جا توی متن نوشته معصومی معصومی، اون آقا فامیلش فردین بود
  • شهریار IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    اتفاقی این کشتی رو دیدم و خیلی شرمنده روح جوانمرد تختی شدم هاشمی مقصر بود اما معصومی که اسم فردین هم برازنده او نخواهد بود چقد زشت کشتی گرفت احترام کشتی جوانمردانه ایران و جام تختی رو لکه دار کرد حیف که ادمهای پرمدعا و فرصت طلب و پولکی و نامرد مثل این پدر و پسر در کشتی بودن و هستن.
  • سعید IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    رفتارش ته نامردی بود. هرچند هاشمی هم اشتباه کرد
    • حسین IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      احسنت
  • صادق IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    با‌تماشای‌این‌کشتی‌حالم‌بد‌شد.انچه‌در‌کشتی‌اهمیت‌دارد‌اخلاق‌ومنش‌پهلوانی‌است.که‌در‌این‌کشتی‌سه‌طلاقه‌شده‌بود.
  • نقش جهان IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    قیافش مثل روسا میمونه اخلاقشم که کپی برابراصل
  • حسین۱ IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    کشتی گیر تابع دستور داوره چکار کنه نمی تونه وایسه نگاه کنه به نظرم اقای معصومی کارشو درست انجام داده
    • مهدی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      ازشش دانگ کشتی ۵دانگش مردانگی وپهلوانیه یک دانگش نامردیه که آقای معصومی از دانگ نامردی استفاده کردداورکارخودشوکردولی اگه آقای معصومی صبرمیکردکه اقای هاشمی حرفش تموم بشه مردانگی میکرد فک کنم رگ مردانگی نداشتدحیفه لباس تیم ملی تنش باشه
  • ابی IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    این درست است که آقای هاشمی باید به سوت داور توجه می‌کرد ولی معصومی ناجوانمردانه و نامردانه کشتی پیروز شد جای تاسف به این جوان نادان و پدرش پدرش باید جوانمردی را به او یاد میداد که نداد
  • پیمان IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    بعنوان ی عضو کوچیک از خانواده کشتی، حرکت ناجوانمردانه معصومی اونم در این سن وسال رو اصلا و ابدا لایق ملی شدن نمیدونم، قهرمان شدن شاید کار هرکسی باشه اما پهلوان شدن رو باید با تواضع و فروتنی و. مردانگی و افتادگی بدست آورد.
  • سپهری IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    معصومی در حد و اندازه قهرمان نیست و سرمایه گذاری روی آن عاقلانه نیست . معصومی از اخلاق و فروتنی فاصله بسیاری دارد .
  • اشکان IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    بسیار ناجوانمردانه کشتی را برد.برد وباخت یک روی سکه واخلاق وجوانمردی روی دیگر سکه که بسیار باارزشتر است ظرفیت قهرمانی وپهلوانی را نداردومطمئنم تقدیر وسرنوشت جوابش راخواهد داد.وحریف تمرینی نفر اول خواهد شد.
  • جواد توربو IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    عقده برنده شدن داشت این بلد نیست کشتی بگیره
  • ساده دل IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    قهرمان پوشالی،پهلوان وجوانمرد،کسی که دنبال قانون نمیره،جوانمردان دنبال اخلاق میرن،فکر کنم در بین نامردان هم جای نداشته باشد، ،ولا رفتارش برازنده یک کشتی گیر نبود،،بار اول تو عمرم این داستان میبینم ،،خداوند بهش رحم کنه،حیف است جوان ،باید درس اخلاق، بهش یاد بدن،،
  • پسران ایران زمین IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    قضیه رو احساسی نکنید ، هاشمی حقش باخت بود ، یک ورزشکار بایستی زرنگ باشه و در رقابت از هر فرصتی برای کسب امتیاز استفاده کنه ، توی جام جهانی هم همین اتفاق برای تیم ایران افتاد که همه بازی رو رها کردن و رفتن سمت داور که حریف استفاده کرد و گل زد
  • فاضل IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    آخرناجوانمردیه حالا اگه با یه کشور دیگه بود بازهم میشد بگی اما نه باهم وطن خودت پهلوان این طرزش نیست حتما یه روانشناسی روانپزشکی خودت نشون بده
  • مانی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    این به جایگاه حسن یزدانی برسه میخواد چیکار کنه؟اون موقع دیگه خدا رو بنده نیست
  • سیامک IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    من خودم گیلانی هستم اینا خانوادشون تو ماسال آدمای شری بودن فامیلیشون هم معصومی نبوده عوض کردن
  • ازاد IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    جالبه بعضی از افراد از کار مزخرفش حمایت میکنن،تو فوتبال طرف بیفته حریف توپو میزنه بیرون بعد این یارو مثل عقده ای های عقب افتاده رفتار کرد.بهترین استعداد هم باشه دیگه لیاقت اسم ورزشکارو هم نداره
  • سهیل IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    هزینه سنگینی برا این برد پرداخت کرد. همه چیزش را از دست داد
  • کیاوش IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    دست و پاهای حریفش نشکسته که بخاد مردونگی نشون بده و حمله نکنه!تا سوت داور باید جنگید حق معصومی برد بود که گرفت
  • باقر صادقی IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    اصلا در حد یک کشتی گیر نبود حرکت معصومی اونم تو کشتی که بنام زنده یاد تختی برگزار می‌شد بدور از مروت بود
  • سعید IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    اتفاقا درس خوبی به ورزَش ایران داد به جای اعتراض به داورها که تا الان ضربه های زیادی از این اعتراضات خوردیم حواسمون به مسابقه وحریفمون باشه افرین به این جوون
    • حسین IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      دقیقاً برخلاف همه جای دنیا ما فقط اعتراض رو بلدیم درهیچ جای دنیا اینجور ڪه درورزش ما اعتراض میشه ورزشڪار اجازه اینڪاررو نداره خوبه ڪمی فوتبال خارجی ببینید تا متوجه بشید چه خبره درسته ڪشتی یڪ ورزش پهلوانیه اما قوانین خودشو داره
    • محمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      دقیقا. کشتی یعنی جنگ دو نفر روی تشک . سوسول بازی نیست که دو تا ضربه طبیعی بخوری و کشتی رو ول کنی ‌‌کار معصومی درست بود. دوستانی که کشتی گرفتن متوجه اند. لطفا الکی قهرمانی این پسر رو تخریب نکنید ‌.
  • ناصرمیردار IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    پهلوانی به زور و بازو نیست به منش و رفتار است امیدوارم که تجربه ای باشد که در آتیه از این کشتی گیر که یک استعداد نو شکفته است رفتار و منش پهلووانه در حد بزرگان کشتی ایران ببینیم
    • احمدرضا، GB ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      ایول،ی صحبت بی‌طرفانه و کاملا درست، همه در حال قضاوتی.خدا هرکی که بیشتر دوست داره،اول عقلش رو زیاد میکنه
  • مصطفی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    ۲ نفر فوری باید از پوشیدن دوبنده ملی محروم شوند، امیر محمد یزدانی و معصومی ک بویی از اخلاق و پهلوونی ب ارث نبردن و کاملا بی ادب تشریف دارن
  • محمود کرمی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    فقط تصور کنید اگر جوانمردانه رفتار میکرد ، تا آسمان هفتم خودش رو بالا میبرد ، ولی با این حرکت ، اگر به المپیک هم بره من تلویزیون رو خاموش میکنم ، حالم بهم خورد . با چه ذوقی به تماشا نشستیم . افسوس .
  • ایرانی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    کشتی رو دیدم..واقعا جای تاسف داشت.دربیست سالگی دراوج ناجوانمردی
  • محمد IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    ماشالله حالا همه شدن با اخلاق و پهلوون . بیشتر اینایی که دارین نظر میدین عمرا از در باشگاه رد نشدین . برد حق معصومی بود
  • سجاد IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    سلام من کشتی را دیدم واقعا ناجوانمردانه بود عجیبه از چنین پدری چنین پسری درست شده باید اخلاق جوانمردانه و ورزشی داشته باشه حیف اسم فردین
  • قاسم KR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    کاش معصومی نفر آخر جام تختی بزرگ میشد وای جوانمردی نمیکرد
  • ورزشکار IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    تواین دوره ازمسابقات اتفاق افتاد که کشتی گیری ضربه خورد ولی علامت درمان پزشکی نشون داد وبااینکه داشت از تشک بیرون میرفت هم حریفش وایساد و هم داور کشتی متوقف کرد بااینکه خونریزی جاصل نشده بود. درکل داور باید یه مقدار شرایط هاشمی درک میکرد بلاخره ضربه خورده بود واز اینطرف معصومی هم باید بدونه برد به هر قیمتی ارزش نداره درضمن هاشمی باید یک درصد احتمال بده اگه داور سوت نزده ممکنه امتیاز ازدست بده کلا ورزشکاران ما رفتار حرفه ای یاد نمیگیرن که اون مسائل بازی فوتبال ایران و ژاپن اتفاق میفته
  • شهریار IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    سلام کشتی رادیدم حیف و صد حیف از نام جهان پهلوان تختی واقعا ناجوانمردانه کشتی می گرفت متاسفم برای داوران داخلی
  • حمید از قم IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    بنظر من که معصومی حرفه ای عمل کرد تو ورزش حرفه ای اخلاق یعنی حرفه ای بودن هاشمی خامی کرد و معصومی از این سهل انگاری کمال استفاده رو برد، بنظرم این جوون حرفای زیادی برای گفتن داره
  • مرتضی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    کارش کار ناجوانمردانه ای نبود کشتی قانون داره تبق قانون کشتیم کار اشتباهی نکرده اگه فوتبالم بود بازم این حرفو می‌رسد نه می‌گفتید عجب مهاجم موفقیت شناسی شم گل زنی بالای داره من خود ۱۷ سال کشتی گرفتم از نظر داوری و قانونی کر اشتباهی نکرده نوش جونش حریفشم جای الکی اعتراض میکرد
  • حمید از قم IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    بازم مردم ما احساسی شدن و همه چیزو باهم قاطی کردن، فکر کن هاشمی با این حماقت بره بازی های بین المللی که بغیر شکست چیزی برای ایران نخواهد داشت، خواهشا این رو بدونید در ورزش حرفه ای چیزی بعنوان احساسات وجود نداره، واقعا معصومی گوشش به سوت تیز بود و واقعا حرفه ای بودنشو نشون داد با قضاوت غلط ی همچين جوان با استعداد رو نسوزونید
  • امید IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    همون بهتر که اعصاب خودمون رو بابت این قضایا خورد نکنیم، چهار روز دیگه این قهرمان هم تا مدال المپیک بگیره میره پناهنده یه کشور دیگه میشه و باز اعصاب همه خورد میشه. پس نتیجه می گیریم که چی..... آی باریکلا اعصابتو خورد نکن.... بی خیال...
  • امید نظامی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    دیگه همه جمع شدن به یه نوجوون ۱۷ ساله توکشوری که ناجوانمردی ازسروروش میباره درس پهلوونی بدن آقایون این کشتی گیرجوون مرقانونو اجراکرد آقای هاشمی توقهرمانی کشور هم حاشیه درست کرد ماعادت کردیم وبابی قانونی حال میکنیم
  • علی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    من کشتی ها رو نگاه کردم و واقعا حیف آقا تختی که دارای صفات اخلاق وجوانمردی بوده ومعروف هست ولی امیر محمد یزدانی ومعصومی در کشتی اخلاق رو پایمال کردند ومربی تیم ملی هم نبایستی می آمد کشتی یزدانی رو کوچ می کرد و درستکار هم اخلاق خوبی ندارد من وقتی کشتی حسن یزدانی رو نگاه می کنم لذت می برم به تمام معنی در کشتی یک پهلوان است وباعث افتخار تمام ایرانیهاست
  • محمد طاها IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    خیلی ناجوان مردانه بود کارش اما موقع کشتی باید حواس شیش دنگ ادم به کشتی باشه اما من هم برای پدرش که چنین پسری بزرگ کرده متاسفم وهم پسرش
  • انسانیت وشرافت IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    پشت آن پدر همچین پسری بوجود می آید آقای فردین معصومی(شهرام معین)یادتونه کشتی که بارضاشاه منصوری گرفته بودی،چگونه باتوبرخورد کرد درصورتی که داوران تورا بازنده اعلام کرده بودند،گفت کشتی‌ بايد تکرار بشه،حداقل کمی ادب واخلاق به فرزندت یادمیدادی،نه بی معرفتی ودخل بازی وبی اخلاقی،متأسفم که همشهری توهستم...
  • کاظم پور IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    جوانهای این دوره زمانه نه فیلم فردین دیدن نه کوچه مردها به جاش لانتوری زیاد دیدن!
  • میثم IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    لطفاً دوستان تعصبی واز روی عقاید سنتی واحساساتی صحبت نکنیم،اگر همین مسابقه وهمین تایم در مسابقات المپیک بود وبا یک حریف آمریکایی روبرو بود،صددرصد همه شما کار این جوان رو تایید میکردید کشتی ۲دقیقه جنگ نفس گیره وبقیه اش کش وقوس وخستگی،اگر هرکدوم از شما ها که نظر میدین ،فقط چند لحظه ،جو حاکم بر روی اون تشک کشتی رو تجربه میکردید،الان کار این جوان رو تأیید میکردید،مگه اومده ،بهش لطف کنند،یا قهرمانی رو به زور گردنش بندازن،قهرمانی رو باید بدست بیاره ولقمه رو از دهن شیر بیرون بکشه،چرا جای قضاوت کردن،نگاه خودمون رو نمی‌گذاریم تا،از نگاه درست به قضیه نگاه کنیم،هرچیزی رو از طریق علمی ودرستش بیان کنیم
  • محسن IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    با سلام به همه دوستان عزیز،،،گرچه حرکت آقای هاشمی غیر حرفه ای بود و نباید مسابقه کشتی رو ول میکرد،،،چون تا داور سوت نزده حریف می‌تونه حمله کنه و امتیاز کسب کنه،،،اما رفتار آقای معصومی صد البته به دور از اخلاق و مرام پهلوانی بود،،،
  • بدون نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    دوبنده کشتی حرمت داره اونوقت کیا شدن کشتی گیر این پسره اول بره اخلاق و رفتار جوانمردانه رو یاد بگیره بعد بیاد کشتی بگیره 😒😒
  • یوسف IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    افتخاره این جوان مردمیکنم که آمید درزندگی داردبرکلاولی خیلیا از وان شناسی سردرنمیارن بیسوادی کاره شد لینساسش جوراب فروش.
  • مصطفی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    نه فردین مرد بود نه پسرش. کشتی ایرانم سراسر رانته.
  • علی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    بوجود آمدن تختی دیگر مهال نیست ولی شاید سالها طول بکشد تا کسی بتواند روی نفس خودش پا بگذارد وراه جوانمردانه پیش بگیرد انتظار از فردین جوان بیجا بوده است که بخواهد در مسابقه فینال از حق قهرمانی اش بسادگی بگذرد
  • ایرانی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    کشتی در ایران یادوآور نامهای بزرگی چون پوریای ولی و تختی است و مقتدایشان امام اول یعنی کشتی عجین شده با مرام و معرفت پهلوانی نه برد و پیروزی به هر قیمت این جوان بویی از آنها نبرده
  • مهدی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    متاسفانه این مشکل ما ایرانی هاست تو بازی فوتبال ایران ژاپن داور سوت نزده بود بازیکنان به سمتش رفتن و خط دفاع خالی شد حالا ایرانی باید اعتراض می کردن که این گل ناجوانمردانه است؟ اتفاقا معصومی به هاشمی درس خوبی دهد تا زمانی که داور سوت نزده بازی رو ول نکنه
  • بهرام پارسا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    آقا از لحاظ فنی و مسابقه کار آقای هاشمی مسخره بود . آقا کشتی رو ول کرده میخواد با حاشیه سازی امتیاز بگیره ایشوک آقای معصومی رد قدرتمند دید فهمید حریفش نمیشه خواست با حاشیه سازی باختش رو توجیح کنهوقتی مسابقه داور داره اونم بین المللی ، شما کشتی رو ول میکنی به داور نگاه میکنی که چی بشه . یاد بازی بچگی هامون افتادم وقتی می‌خواستیم ببازیم ود می‌گفتیم موچ از خدا ، یعنی بازی استوپ بشه و خودمون رو تو موقعیت قرار می‌دادیم.
  • {……..} IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    بازی فوتبال تیم ملی با ژاپن هم مدافعین داشتند با داور حرف میزدند، بازی پرسپولیس با تیم عربی هم کل تیم داشت واسه داور توضیح میداد،،،،، دیگه ورزش حرفه ای شده،، و در سطح جهانی دنبال قهرمان میگردند،،، با احترام به پهلوانها،، جای اونا توی گود زور خونه و پای ضرب مرشد،
  • کلاس ششمی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    هاشمی بهتره بره یک بار دیگر دوران دبستان و مهدکودک را بگذروند، کشتیه و دو طرف برا گرفتن مدال باید بجنگند نه بچه بازی دربیاورند، اگر خطایی رخ داده داور اون وسط تذکر می دهد و بازی را نگه می دارد، و اگر داور خطا کرده باشد بعد از مسابقه بهش تذکر داده می شود و درخواست ویدئو چک داده می شود و.... باید به قوانینی که هزاران ساعت روش مطالعه و فکر و تصمیم گیری شده احترام گذاشت نه اینکه حرف از مرام و مردانگی زد باید جنگید و جنگید تا پیروز شد و با هوچی گری یک بار مدال می گیری و قهرمان می شوی سری های بعد چگونه می خواهی برخورد کنی
  • Fashu Poshteh IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    هاشمی باید حرفه ای کشتی کند ولی معصومی هم باید منش پهلوانی رو از تختی یاد بگیرد و مردانه در میدانه حاضر شود ، این درس بزرگی باید شود برای همه کشتی گیران
  • آیت الله خوشنام وند IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    رفتار ناشایست معصومی اصلاً قابل توجیح نیست.والبته که داور و داوران کم تقصیر نبودن.جهان پهلوان تختی را همه جهان با جوانمردی می شناسند پس اینچنین کشتی گیرانی،را نبایست در این جام،راه داد
  • بهرام جوادی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    چرا در تیتر و عنوان خبر از نام فردین استفاده میکنید ، بتویسید بچه یا پسر معصومی. شادروان تختی ‌کجائی..............؟
  • ارین IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    از قیافش معلومه خودخواه و مغرور هست
  • حسن IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    باسلام چون خودم از خانواده کشتی هستم وسال ها کشتی گرفتم درست اخلاق اصول ومعیار یک پهلوان اما تحریک حریف وعصبانی کردنش یک تکنیک در تمام رشته های ورزشی است اگر دوست عزیز من که ارادت خاصی نسبت بهش دارم آقای هاشمی از مکتب پهلوانی ک ازش صحبت در میان میاد پرورش یافته بود تشک رو ترک نمی‌کرد این مسابقه برای بزرگداشت غلامرضا تختی برگزار شده بود وازهمه مهمتر اساتید بزرگی که چه در سالن وچه در خانه تماشاگر این رویداد بودند این رفتار آقای هاشمی ومربیش توهین به همه تلقی میشه من معتقدم آقای معصومی از پدری پرورش یافته که همه وهمه از رفتار آرام وبی ادعاییش قسم میخورم فردین معصومی مردی بی ادعا بود ک بارها بارها بعضی از دوستان در استان همسایه گیلان با تمام قدرت ولابی گری زمینش زدند درود بر شرف فردین معصومی ورزش گیلان بخصوص جامعه مضلوم کشتی گیلان ک همه میدانند چه قدرتی درمیان است تا نگذارند کشتی گیلان رشد کند پشتتم هستیم ودر آینده پسرت که باور دارم سال قدرت اول سنگین وزن جهان و المپیک خواهد بود وسلام
  • زارع IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    کشتی باید مردونه باشه نه زنونه برو خودتو اصلاح کن مرد باش که نامت به نکویی ببرن
  • ۰۰۰ IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    کشتی گیر حرفه ای ک نباید پشت ب میدون کنه مث اینه ک دروازه بان گلو خالی کنه و توقع داشته باشه بهش گل نزنن حریف معصومی باید تنبیه میشد برای میدون های بزرگتر کارش کاملا حرفه‌ای بود
  • یه هم وطن IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    خیلی ام عالی بود مبارکش کشتی داور داره و قانون پس الکی به جای داور بین‌المللی تصمیم نگیرید
  • حسین GB ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    هاشمی حریف معصومی نبود.... درست کشتی قوانین دارد و باید حواس جمع باشی.... درست ولی به نظر ما که کمی سنمون گذشته، این ریختی بردن حال نمیده، حالا حتی اگر حریفت آمریکایی باشه،اینکه هموطنه، آخه داری کشتی میگیری، ورزش اول و اصیل ایرانی، ورزش مرام و معرفت، ما که تا بوده اینجوری یادمونه، البته یادمون هست اونایی که این ریختی می‌بردند، چند روزی بودن، بعدش از ذهن مردم و کشتی پاک می‌شدن، تختی اگه تختی شد به خاطر طلا و نقره ش نبود، اون حریف روسی فهمید این مطلب جوونمردی کشتی گیر ایرونی رو، شاید خیلی های دیگه هم فهمیدن، ولی خیلی از ما که اهل تشک کشتی و گوش شکسته ایم، حرف از نبرد و جنگ و دهن شیر و لحظه شناسی و... می‌زنیم، اما تقصیر از جای دیگه است، مگه فقط رو تشک کشتی این اتفاق افتاده، همه ما وقتش که بشه بی اخلاق تر از این جوون ۲۰ ساله میشیم، تو خیابون، رانندگی، بازار، پشت میز، با همکار و همسایه، حتی تو خونه با نزدیکترین آدما به خودمون... چون بردن به هر شکل و وضعی رو هدف گرفتیم و حق خودمون می‌دونیم، فقط به خودمون فکر می‌کنیم و.من.شدیم. فقط من. نه. ما. هر کدوم ما یه معصومی شده فقط تشکمون فرق میکنه...
  • Martian IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    سلام درود به نظر منم کاره معصومی اشتباه نبود ولی ناپختگی و هیجان زدگی تو چهرش مشهوده شما اگه بجای اقا هاشمی یه کشتی گیر روس یا آمریکایی بود و اقا معصومی همین حرکت رو میزد اینجوری جبهه میگرفتین
  • مهدی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    جنگ جنگ تا پیروزی، بازی ژاپن ایران یادتون هست، نامردی سوار بر مردونگی شده
  • محمد IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    کل کامنتارو خوندم آقایون و خانومای محترم!!! چرا ابنقدر سریع جبهه میگیرین؟ یه جون ۱۹ ساله رو با متن نگارنده این خبر قضاوت نکنین چن نفرتون کشتی رو مستقیم دیدین؟ حاضرم قسم بخورم کمتر از بیست درصد!!!! چرا ملت ما اینجوری ان؟ دوتا زاویه دید داره داستان اول قوانین ورزشی یاد گلی که از ژاپن خوردیم بیافتین!!!! چرا کشتی گیر به قوانین مسلط نیست و به اعتراض کشتی رو رها میکنه؟؟ و عواقب بعدیش و دیسکالیفه شدن اون کشتی گیر وجه و زاویه دوم ماجرا... یه جوون ۱۹ ساله رو متهم میکنین که مثل آقا تختی باشه و یا منس پهلوانی داشته باشه در صورتیکه این بچه درگیر هیجانات عجیب کورس مسابقاته و نمیتونیم از همه بخوایم بشن حسن آقا یزدانی!!!! پس بهتر الکی جو ندین و قضاوت نکنین و کل زحمات طرفو از بین نبرین کشتی درسته ورزش پهلوانیه اما یادتون نره همین ورزش قهرمانی هم هست!!!!!
  • رضا US ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    وقتی زارع پوکوندش میفهمه چی به چیه
  • احسان IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    این جام به نام جهان پهلوان تختی هستش مردی که با جوانمردی کشتی میگرفت و در مقابل حریفی که مصدوم بود جوانمردانه کشتی گرفت اخلاق ابتدایی ترین آموزش، کشتی، ورزش پهلوانیه
  • سجاد IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    واقعا متاسفم برا بعضیا ک نامردی این پسر رو توجیه میکنن ی جمله داخل متن نوشته بود درس بخونیدش شاید هرجام دیگ ای بود مشگلی نداشت اما بخاطری ک این جام پهلوان تختی هست ب احترامش نباید اینکارو میکرد
  • فرشاد IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    ایرانیا باید یاد بگیرند تا سوت زده نشده باید بازیشونو بکنم. شده بازی فوتبال ایران که همه توپو ول کردند طرف اومد زد تو‌دروازه
  • جواد IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    ازقبیل معصومی لنگه کفش تختی نمیشن.باابروی تختی بازی نکنید.از مردی چی میدونن.تختی وقتی فهمیدحریفش یه دستش مصدوم‌ اونم یه دستی کشتی گرفت.معصومی....
  • امیر زرگر IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    واقعا حال آدم خراب میشه اینطور چیزارو تو کشتی میبینه
  • محسن IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    کشتی مگه بچه بازیه یا وقت تلف کردنه مرد میدون هستی بسم الله اومدی وسط باید بجنگی چه با داور و چه با حریف کم آوردی چرا یکی دیگه رو میخای خراب کنی؟. خیلی هم به جا و درست کشتی گرفت. اگه کشتی بلد نیستی و قانون نمیدونی برو به اونی که کشتی یادت داده بگو رسم پهلوانی این نیست رو تشک هی اعتراض کنی و بچه بازی دربیاری کشتی تو بگیر داور هست مربی هست. چرا بار اول مربیان اعتراض نکردن یادشون رفته بود؟ بار دوم که کشتی گیرشون قاطی کرده بود تازه یادشون افتاده باید اعتراض کنند؟ دمترم پسر معصومی خیلی هم جوانمردانه و خوب کشتی ورفت درچهارچوب قانون.
  • نامعلوم IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    سلام.اول.ازهرچیزی.بجزچندتاکشتی گیرمازنی.الباقی.همگی.ببخشیدافکرمیکنن.کشتی روازخونه.نَنَشون.آوردن.بعدشم.اصلانمیخوام.معصومی روتاییدکنم.اصلا.کار.خوبی.نبود.ولی.ازهمچی.که.بگذریم هاشمی.چرا؟وسط.میدون‌.جنگ.آدم.برمیگرده.به.پشت.سرش به.سلیب.سرخ.جهانی.اعتراض.میکنه.خوب.داداپارک.وی.نیومدی.که.مسابقه.است.نه.شهربازی.چرا؟ باحریف.آمریکایی.کشتی.میگیریدهمجوره.کارتون.بس.نامردیه تمامه.همه.اومدن.که.ببرن.هیچ.کس.به.امیدشکست.نیومده بنظرمن.که.فقط.نه.بلکه.کل.جامعه‌کشتی.دنیااینومیگه.نه.من اومدی.کشتی.بگیری.خونه.خاله.نیست.که.دادا.مازنی.چی بازیاتو.گردن.هیچ.کس.ننداز.خود.کرده.را.تدبیرنیست ایزی.ایزی.تامام.تامام
  • حمید IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    فقط با سوت.همین اشتباه را پرسپولیس کرد و بدبختمان کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی