تراکتور - آلومینیوم؛ صدرنشین آسیایی طلسم تبریز را می‌شکند؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تنها تیم ایرانی برنده در رقابت‌های آسیایی با امیدواری بسیار به لیگ برمی‌گردد.

به گزارش خبرورزشی، تراکتور برای زدودن خاطرات قبلی در خانه، رقیب سختی پیش رو دارد.

شناسنامه بازی

هفته نهم لیگ برتر

یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

ساعت ۱۷

ورزشگاه یادگار امام تبریز

داور: فرهاد امینی

کمک‌ها: احد سلطانی و علیرضا طاهرخانی

نکات بازی

  • تراکتور تنها تیم ایرانی بود که در مسابقه آسیایی خود برنده شد. استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان و سپاهان در لیگ قهرمانان باختند اما تراکتور با اقتدار روشن تاجیکستان را در دوشنبه برد.
  • تراکتور یک رکورد دیگر هم در آسیا دارد، تنها تیم ایرانی که صدرنشین گروه خود است. سپاهان در حال حاضر به رتبه سوم گروه سقوط کرده و شانس صعود کمی دارد. در لیگ نخبگان هم شرایط پرسپولیس اصلاً خوب نیست و استقلال هم تنها ۳ امتیاز دارد.
  • تراکتور تنها تیم ایرانی بود که موفق به انجام کاری شد که فدراسیون فوتبال، استقلال، پرسپولیس و سپاهان نتوانستند! یک دیپلماسی موفق برای جابجایی جای میزبانی و میهمانی با تیم تاجیکی...
  • تراکتور این فصل بهترین نمایش‌ها و نتایج را در لیگ بیست و چهارم داشته و برای ادامه آن برمی‌گردد. این تیم با یک رکورد عجیب صددرصد پیروزی در بیرون خانه، تنها به دلیل لغزش در خانه از صدر جدول جدا شد. حالا تیم اسکوچیچ برای زدودن خاطرات قبلی می‌آید اما بدشانس است که مقابل آماده‌ترین رقیب ممکن در شرایط فعلی قرار می‌گیرد!
  • در آخرین بازی در لیگ برتر، تراکتور که دیدار هفته هشتم مقابل گل گهر را به تعویق انداخت، در هفته هفتم در همین ورزشگاه یادگار امام ۲-۱ مغلوب فولاد شد. آلومینیوم هم به طرزی بسیار جالب در هفته هشتم و آخرین بازی تا قبل امروز، همین تیم فولاد را در اراک ۴-۲ برد! یعنی برنده و بازنده دو بازی آخر فولاد به مصاف هم می‌روند.
  • در حال حاضر در جدول لیگ، تراکتور با ۱۳ امتیاز در رتبه ششم است. اما این تیم تنها ۷ بازی برگزار کرده و همانطور که گفته شد بازی با گل گهر به تعویق افتاد. آلومینیوم هم با ۸ بازی و ۱۲ امتیاز در رتبه هشتم نشسته تراکتور با این سه امتیاز می‌تواند به جمع مدعیان برسد و آلومینیوم نیز می‌تواند تا همسایگی ملوان در امتیاز ۱۵ بالا بیاید.
  • فصل قبل دو دیدار رفت و برگشت و دوئل بین پاکو خمس اسپانیایی و مجتبی حسینی با ۴ امتیاز برای ماتادور و یک امتیاز برای حسینی تمام شد. در بازی رفت آلومینیوم میزبان بود که تراکتور با چهار گل نعمتی، عبدی، رستمی و حسین‌زاده برد. بازی برگشت در همین ورزشگاه فروردین امسال ۱-۱ مساوی شد. هاشم نژاد برای میزبان و موسوی برای آلومینیوم گل زدند.
  • هر دو گلزن آخرین مسابقه در این بازی هم پیراهن تیم‌هایشان را به تن دارند اما از جمع گلزنان بازی رفت فصل قبل فقط حسین‌زاده به طور قطع در این بازی حضور خواهد داشت. عبدی هم در تراکتور است اما مصدوم بود...
  • اسکوچیچ و مجتبی حسینی پیش از این در لیگ برتر با هم روبرو شده بودند اما به عنوان سرمربی این دو تیم برای اولین بار به مصاف هم می‌روند. اسکوچیچ این فصل به تراکتور آمد اما مجتبی حسینی فصل قبل هم روی نیمکت آلومینیوم بود.
  • آلومینیوم در شش بازی ابتدایی فصل تنها سه گل زد اما در دو بازی اخیر ۸ گل زده و دو برد چهارگله مقابل ذوب آهن در اصفهان و فولاد در اراک دارد. بنابراین با بهترین شرایط روحی و جسمی برای هتریک برد ۴ گله می‌آید.
  • به گفته اسکوچیچ، تنها مهدی حسینی به دلیل مصدومیت غایب است و چیکالشی و عبدی که مصدوم بودند، به شرایط بازی رسیده‌اند. آلومینیوم هم غایب خاصی ندارد و با تمام قوا بازی خواهد کرد.
  • تراکتور در میزبانی‌های قبلی؛ هفته دوم مقابل پرسپولیس ۱-۱ متوقف شد، هفته چهارم با یک گل به ذوب آهن باخت و هفته هفتم ۲-۱ مغلوب فولاد شد. یعنی از سه مسابقه فقط یک امتیاز دارد، در حالی که همین تیم هر چهار بازی خود در خانه رقبا را برده و باید دید اسکوچیچ می‌تواند طلسم تبریز را بشکند؟
  • آلومینیوم در میهمانی‌های قبلی؛ هفته اول در اهواز مقابل استقلال خوزستان بدون گل متوقف شد، هفته سوم در رفسنجان ۳-۱ به مس باخت و هفته پنجم با دو گل مغلوب پرسپولیس شد اما هفته هفتم در فولادشهر ۴ گل به ذوب آهن زد تا به نوار بدشانسی‌ها خاتمه دهد. یعنی از چهار مهمانی قبلی یک برد، یک مساوی و دو باخت دارد اما آن تنها برد در آخرین بازی بوده است.
  • در مقابل طلسم ناکامی‌های خانگی تراکتور در تبریز، آلومینیوم با دو برد چهارگله در دو بازی اخیر برای هتریک انگیزه‌های فراوانی دارد. به خصوص که طلسم ناکامی در بازی‌های بیرون خانه را شکسته، مقابل تیمی که تراکتور را در تبریز برد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی