نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...
۰
ازبکستان عمق و سرعت را خوب می‌شناسد اما در دفاع ضعف دارد؛ تنها نکته مبهم بازیکن پست دفاع راست است که فکر می‌کنم حردانی بازی کند +فیلم

اردلان آشتیانی معتقد است با حضور بازیکنانی چون ماشاریپوف، اورونوف و شکوروف ازبکستان توان بالایی در نفوذ از عمق دفاع پیدا کرده است.

به گزارش خبرورزشی، تیم ملی ایران در سومین بازی خود از مرحله آخر مقدماتی جام جهانی در تاشکند به مصاف تیم ازبکستان می رود.

 این بازی ساعت 17:30 فردا (پنجشنبه 19 مهر) برگزار می شود. در آستانه بازی حساس تیم ملی کشورمان با ازبکستان از کارشناس خبرورزشی، اردلان آشتیانی خواستیم تا درخصوص نقاط ضعف و قوت دو تیم صحبت کند:

اردلان آشتیانی:

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمامی مخاطبان خبرورزشی.

بازی ایران و ازبکستان در تاشکند سخت ترین بازی ما در این گروه است. به نظر من دو تیمی که در گروه توان صعود مستقیم به جام جهانی را دارند ایران و ازبکستان هستند. برنامه ریزی فدراسیون فوتبال ازبکستان برای تیم های ملی کشورش خیلی خوب جواب داده است.

ازبک ها در این دو بازی با سیستم 3 دفاعه کار را شروع کرده اند و گاهی اوقات که توپ را در اختیار ندارند، 5 دفاعه بازی می کنند. وقتی هم توپ را می گیرند سریعا به سیستم 3 دفاعه شیفت می شوند، از کانال های کناری حرکت می کنند و برای شومورودوف می فرستند. می شود گفت 2 - 5 - 3 بازی می کنند و اورونوف پشت شوموردوف قرار می گیرد. ازبکستان بازی از عمق را به خاطر حضور ماشاریپوف و اتابک شکوروف خیلی خوب انجام می دهد. خیلی خوب فضاهای عمقی حریف را پیدا می کنند. بازیکن بسیار خوب و سرعتی هم دارند، اورونوفی که اگر فضا پیدا کند راحت بازیکن پیش رو را برمی‌دارد و گلزنی می‌کند.

نکته مهم بالانس نبودن خط دفاع و خط هجوم این تیم است. خط دفاع ازبکستان ضعف دارد و موقعیت زیادی به تیم حریف می دهند. مقابل قرقیزستان هم موقعیت های زیادی دادند اما این تیم فقط توانست از دو موقعیت استفاده کند و دو گل به ازبکستان بزند. پراشتباه هستند در دفاع اما پرس از جلو را خیلی خوب انجام می دهند. دلیلش هم داشتن بازیکنان سرعتی و دوندگی بالای تیم است. این موضوع می تواند کار را برای هر تیمی سخت کند.

تیم ما هم تیم بسیار خوبی است. آن فاصله خطوط که بین 20 تا 25 متر، اولین نفر باید از دروازه حریف فاصله داشته باشد را به شکل استاندارد هنوز نداریم. حداقل مقابل امارات که اینطور بود اما واقعا بازیکنان خلاقی داریم. در کانال کناری مهدی قائدی حضور دارد که اراده کند بازیکن مقابل را دریبل می زد. سردار آزمون و مهدی طارمی سالهاست کنار هم بازی می کنند. خیلی خوب همدیگر را پیدا و ایجاد موقعیت می کنند. نیمه دوم بازی با امارات شاهد بودیم به محض آمدن سردار موقعیت های زیادی روی دروازه خلق کردیم. این نشان می دهد هماهنگی لازم در خط هجوم تیم ملی ایران وجود دارد.

کانال های کناری نکته مهمی است که خیلی خوب از آن استفاده می کنیم. نکته جالب برای من این است که کدام بازیکن ما قرار است در پست مدافع راست بازی کند. پستی است که رویش حرف و حدیث داشتیم و گفته شد بازیکنان بهتری هم می تواستند دعوت شوند اما فکر می کنم آقای قلعه نویی به این خاطر که حردانی از نظر دفاعی بازیکن کامل تری است در پست دفاع راست، او را انتخاب کرده است. آرزوی موفقیت دارم برای تیم ملی کشورمان.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی