نظرسنجی

راه فوری نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟
محرومیت ایران از میزبانی و پارادوکس AFC در صدور احکام/ هند به ما باخت، ما به قطر؛ در غرب آسیا زور از قانون مهم‌تر است!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی کشورمان در حالی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا از میزبانی مقابل تیم ملی قطر محروم شد که همین هفته نماینده هند در پرونده مشابه مقابل تراکتور، از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده بود.

به گزارش خبرورزشی، پس از اعلام رای AFC در پرونده تیم‌های تراکتور و موهون باگان هند و کنار گذاشتن تیم هندی از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲، فوتبال دوستان از این رای خوشحال شدند و استقبال کردند. هواداران فوتبال پس از محکومیت موهون باگان اعتقاد داشتند AFC بالاخره رویه خود را تغییر داده و این بار حق به مظلوم داده شده و حکم به سود نماینده فوتبال کشورمان اعلام شده است.

اما باید گفت عملکرد AFC نشان می‌دهد با همان رویه گذشته پیش می‌رود و به نظر می‌رسد هر کشوری در کنفدراسیون فوتبال آسیا برش و نفوذ بیشتری دارد در پرونده‌ها حکم به سود آن کشور اعلام می‌شود. امروز اعلام شد با توجه به درخواست کشور قطر، دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در کشور ثالث برگزار خواهد شد و کشورمان بار دیگر در این پرونده نقره داغ شد.

این تضاد در عملکرد AFC نشان می‌دهد در غرب آسیا هرکس زور بیشتری داشته باشد در پرونده‌ها برنده خواهد بود. این حکم در حالی نزدیک به ۱۰ روز مانده به دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر اعلام شد که هواداران فوتبال نسبت به حکم کنار گذاشتن موهون باگان در حال تقدیر از AFC بودند. گفتنی است این پارادوکس در تصمیم گیری‌های AFC سابقه دیرینه دارد و بارها دیده شده در پرونده ایران و کشورهای عربی، این کشورهای عربی بوده اند که برنده پرونده شده اند. حتی در پرونده‌های مربوط به قطر و عربستان، کشور عربستان به دلیل نفوذ بیشتر برنده پرونده‌ها می‌شود و حکم به سود عربستانی‌ها اعلام می‌شود.

واقعیت را باید پذیرفت که در غرب آسیا هر کس زور بیشتری داشته باشد برنده دعوا است. اما باید گفت این موضوع در شرق آسیا صدق نمی‌کند و بارها دیده شده تیم‌های ژاپن، کره و چین محکوم به محرومیت و جریمه‌های مختلف شده‌اند. در شرق آسیا حتی یک تیم تایلندی هم می تواند علیه کره و ژاپن حکم بگیرد.

در غرب آسیا ولی زبان زور رایج است. دعوا بین هند و ایران باشد، ما برنده ایم، دعوا بین ایران و قطر باشد، قطری ها برنده می شوند و دعوا بین قطر و عربستان باشد، عربستان برنده خواهد شد. وگرنه چطور می شود همان آدم هایی که تیم هندی را به دلیل نیامدن به ایران از رقابتهای سطح دو آسیا کنار گذاشته اند، همین که قطر اعلام کرد به ایران نمی روم، ما را مجبور کردند به جای ایران، در یک کشور دیگر میزبان قطر باشیم؟ بله؛ غرب آسیا در محدوده خاورمیانه است، در خاورمیانه هم زور از قانون بالاتر است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ناشناس IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    اگر ایران برای قطر ناامنه چرا تیم هند رو از بازیها کنار گذاشتن ای خدا یه بام و دو هوا
  • کله پوک: IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    وقتی آسمان ایران کلیره و پروازی روش انجام نمیشه توقع میزبانی نداشته باشید. ربطی هم به قطر و عربستان نداره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

راه فوری نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی