با یک مربی خوب هنوز هم شانس موفقیت داریم/ هیچ کس مزاحم کنعانی نشد؛ حتی گولسیانی!/ نکونام نگاه رضاوند را به مهری نداشت
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در شماره امروز روزنامه خبرورزشی این مطالب را می‌خوانید.

به گزارش خبرورزشی، روزنامه خبرورزشی هنوز جایگاه خود روی کیوسک و در دل هواداران ورزش حفظ کرده است. شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ در شماره ۷۷۷۸ این روزنامه می‌توانید این مطالب را بخوانید؛

منصور رشیدی: دیگر بلایی نمانده که سر استقلال بیاورند

منصور رشیدی دروازه‌بان و مربی اسبق دروازه‌بانان تیم استقلال در گفتگو با خبرورزشی درباره شکست استقلال در مقابل پرسپولیس صحبت‌ کرد:

  • متاسفانه دربی را بد باختیم. یک زمانی هست شما در دیدار مقابل تیم همشهریتان یا همان رقیب سنتی خوب بازی می‌کنید، موقعیت گل به وجود می‌آورید، تیم حریف را تحت فشار قرار می‌دهید و در نهایت روی یک ضربه یا یک اشتباه فردی گل می‌خورید و می‌بازید. در چنین شرایطی نه تنها هوادار و پیشکسوت باشگاه از نتیجه رقم خورده ناراحت نیست بلکه تیمش را هم تحسین می‌کند اما در این مسابقه آخر مقابل پرسپولیس ما واقعاً هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم.
  • در رابطه با استقلال واقعاً هیچ تحلیل فنی ندارم چون هیچ برنامه و دستور کاری در طول مسابقه از این تیم ندیدیم اما پرسپولیس با شناخت کافی از تیم استقلال به میدان آمد
  • پرسپولیس تا آخر مسابقه استقلال را مثل موم در دستش گرفت و همه این‌ها به کادر فنی و فکر سرمربی تیم برمی‌گردد. ثابت شد که گاریدو نسبت به جواد نکونام کاملا دست برتر و بالا را داشت.
  • من حسینی را کاملا می‌شناسم او شاگرد خودم بوده و هنوز هم گاهی با هم در ارتباط هستیم. این دروازه‌بان یک فوتبالیست کاملاً روحی روانی و احساسی است. من فکر می‌کنم او تحت شرایط بدی در حال سپری کردن روزهای فوتبالیش در استقلال است.
  • او در بازی قبل مقابل نساجی هم اشتباهاتی داشت از جمله پاسی که به روزبه چشمی داد و منجر به اخراج کاپیتان دوم تیمش شد. در بازی با پرسپولیس هم عملکرد بدی نداشت اما مشخص بود که شرایط روحیش خوب نیست.
  • اکرم عفیف یکی از بازیکنانی است که راه گل زنی به استقلال را خوب بلد است. دیدم که در بازی آخر السد هم توانسته گلزنی کند این بازیکن می‌تواند کار دست ما بدهد.
  • یک مربی بزرگ برای استقلال لازم است. کسی که بتواند از پس حواشی بر بیاید و حرف اول و آخر را بزند.
  • چرا ما باید بازیکنانمان را در آن دقایق آخر به این شکل تغییر بدهیم. مثلاً خارج کردن رامین رضاییان به عنوان یک اقدام تنبیهی در شرایطی که یک پنالتی به دست آمده چه کمکی می‌کند.
  • من حتم دارم اگر رامین رضاییان در ترکیب می‌ماند برای جبران اشتباهش در بحث خطای پنالتی حتماً یک کاری می‌کرد و تا پایان بازی خودش گل می‌زد.
  • واقعا باعث تاسف است که باشگاه استقلال را به دست فردی سپرده‌اند که خودش برای تیم حاشیه ایجاد می‌کند. واقعا نمی‌دانم دیگر چه بگویم هیچ بلایی نمانده که بر سر استقلال در این مدت نیامده باشد.

گاریدو ثابت کرد بهانه گیر نیست

از پرسپولیس؛ «هر مربی ایرانی دیگری جای خوان کارلوس گاریدو بود، درنشست خبری پیش از دربی کلی بهانه برای ناکامی احتمالی می‌گرفت. مربی ایرانی غیبت ستاره تکنیکی تیمش را به همراه مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی، ایوب العملود و حتی بی انضباطی سعید صادقی را پیش می‌کشید تا در صورت ناکامی‌احتمالی برابر استقلال، بهانه کافی جور کرده باشد. سرمربی اسپانیایی پرسپولیس اما غیبت ستاره تیمش را چیز مهمی‌ندانسته و حتی سعی نکرد خیلی به آن بپردازد...»

پنالتی دقیقه ۱+۹۰ فقط یک داوطلب داشت

باز هم از پرسپولیس؛ «پرسپولیس با تک گل محمدحسین کنعانی زادگان از روی نقطه پنالتی و در دقیقه ۱+۹۰ توانست استقلال را در اراک شکست دهد. پنالتی زدن به خودی خود سخت است اما در دقیقه ۱+۹۰ آن هم در دربی کار هر کسی نیست. یک هفته پیش از دربی شماره ۱۰۴ تیم پرسپولیس خیلی زود در بازی مقابل آلومینیوم با گل کنعانی زادگان پیش افتاد ولی این گل یک حاشیه در دل خود داشت. علیپور که خودش پنالتی را گرفته بود، دوست داشت خودش پنالتی را بزند تا در این فصل پایش برای اولین بار به گل باز شود. با این حال کنعانی زادگان که پنالتی زن اول پرسپولیس به حساب می‌آید، توپ را برداشت و اجازه نداد بازیکن دیگری پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد.

این مرتبه و در دربی اما تعویض شده بود و گئورگی گولسیانی نیز مزاحم محمدحسین کنعانی زادگان نشد!...»

قهرمانان همیشه شماره ۱۰ نمی‌پوشند!

از دربی تهران؛ «سرنوشت دربی شماره ۱۰۴ پایتخت را دو یاغی سرخابی آن هم در واپسین دقایق بازی رقم زدند. رامین رضاییان در محوطه جریمه استقلال روی سعید مهری مرتکب خطا شد و داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد. حسین کنعانی، پنالتی‌زن اول پرسپولیس پشت این ضربه حساس ایستاد و با خونسردی توپ را سمت راست خود و سمت چپ دروازه حسینی فرستاد و با فریب کاپیتان استقلال گل زد تا هواداران پرسپولیس غرق در شادی و سرور شوند...»

نکونام نگاه رضاوند را به مهری نداشت

از استقلال؛ «سعید مهری فصل گذشته در تعطیلات زمستانی قرارداد خود را با استقلال فسخ کرد و راهی تیم آپوئل شد. بعد از این جدایی جواد نکونام به این تصمیم از سوی باشگاه استقلال اعتراض کرد؛ در حالی که سعید مهری در نیم فصل اول حضور در تیم استقلال در دوره مربیگری جواد نکونام به بازی گرفته نشد و نیمکت نشینی‌های پی در پی او را مجاب کرد که قراردادش را با استقلال فسخ کند و راهی قبرس شود.

سعید مهری یک بار در مصاحبه ای که داشت گفت که کار کردن با جواد نکونام سخت است، اما از درون باشگاه استقلال خبر می‌رسید جواد نکونام نگاهی که به آرش رضاوند داشت به سعید مهری نداشت و شماره ۸ بعد از اینکه این وضعیت را دید تصمیم به جدایی از جمع آبی‌ها گرفت...»

همه مشکلات استقلال با رفتن نکونام حل نمی‌شود

مهیار احمدپور در حرف آخر نوشت: «جواد نکونام نتوانسته تیم خوبی درست کند و هیچ شکی در این مسئله نیست. نتایج استقلال ضعیف بوده و مدل فوتبالش ضعیف‌تر اما اینکه فکر کنیم با رفتن او استقلال درست می‌شود و دیگر هیچ مشکلی ندارد همان‌قدر ساده‌انگارانه است که مثلاً فکر کنیم اگر آبی‌ها یک گلر بخرند ناگهان تبدیل به بهترین تیم آسیا می‌شوند. بسیاری از مشکلات استقلال ساختاری و مدیریتی است و البته یک چیزهایی دومینووار به یکدیگر مرتبط است...»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۲
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آبی رنگ عشقه IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
    بله درست است ، همه مشکلات استقلال با رفتن نکونام حل نمی‌شود ولی بزرگترین مشکل استقلال حل میشود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی