نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
سرمربی استقلال در همان مسیر پارسال؛ نکونام اهل درس عبرت و تجربه نیست/ بازیکنی که پیشنهاد ندارد به کار استقلال نمی‌آید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با اخباری که پیرامون سرنوشت برخی بازیکنان از استقلال می‌رسد مشخص می‌شود که انگار نکونام هیچ درسی از فصل قبل نگرفته است

به گزارش خبرورزشی، کم نیستند کسانی که ناکامی جواد نکونام در قدم آخر برای کسب جام قهرمانی در فصل قبل لیگ برتر را به دلیل سلسله اشتباهات فردی و فنی خود او می‌دانند و غوغای داوری، اختلاف با خطیر و هر آنچه دیگر که مطرح شد را گرد و خاکی برای راه گم کردن و آدرس غلط دادن به هوادار!

البته برای جواد نکونام به عنوان سال اول یک مربی جوان در تیم بزرگ هیچ ایرادی نداشت که اشتباه کند. پس چرا اینگونه جو عمومی علیه او شد؟ مربی که فصل قبل هواداران آن گونه پشتش ایستادند تا به هر روش ممکن روی نیمکت استقلال بنشیند، چرا و چطور به جایی رسید که همان هواداران امسال او را نمی‌خواستند؟

تجربه کردن برای یک جوان ایرادی که ندارد هیچ، بسیار خوب هم هست اما به شرطی که اولاً خود اشتباهش را بپذیرد و در ثانی از آن درس بگیرد و تکرار نکند. چیزی که در رفتار و گفتار نکونام تا این لحظه هرگز دیده نشده و او هرگز قبول نکرد که در از دست رفتن جام قهرمانی سهم داشته و از آن بدتر هنوز هم به همان رفتارها ادامه می‌دهد...

نگاه کنید به نحوه بازیکن گرفتن استقلال؛ نکونام فصل قبل مقابل جذب منتظر محمد ایستاد چرا که با خطیر دعوا داشت، سیلوا را نخواست چرا که خطیر مدیرعامل بود! اما امسال دو بازیکن بوسنیایی را بدون اطلاع او جذب کردند و صدایش هم در نیامد! یعنی کماکان اولویت او مصالح تیم نیست.

اما در بحث بازیکنان داخلی نکونام فصل قبل اشتباه بزرگی کرد که قبل از مطمئن شدن به جذب بازیکنان تازه، عذر نفراتی همچون حامدی‌فر و آرمان رمضانی را خواست. بعد که نتوانست بازیکن بگیرد، آنها را برگرداند! کیست که نداند چنین بازیکنی دیگر دلش با آن تیم و آن مربی نیست و اگر هم بخواهد نمی‌تواند ۱۰۰ توانش را بگذارد؟

انتظار می‌رفت نکونام از این تجربیات درس گرفته باشد اما ببینید همین حالا استقلال در چه شرایطی قرار دارد. هر ساعت خبری در مورد سیلوا می‌رسد کاملاً متضاد با خبر قبلی، به طوری که هیچکس نمی‌داند بالاخره این مدافع برزیلی را نکونام می‌خواهد یا نه! و دوباره داستان آرمان رمضانی که انگار به او گفته شده صبر کن تا تکلیف نقل و انتقالات ما مشخص شود!

بازیکنی که به خاطر یک تیم صبر کند و پیشنهاداتش را از دست بدهد، به فرض که روز آخر نقل و انتقالات او را برگرداندید چطور توقع دارید آن بازیکن با جان و دل برای شما بازی کند؟ متاسفانه فقط هم موضوع به آرمان رمضانی برنمی‌گردد، از بازیکنان فیکس نکونام مثل آرش رضاوند گرفته تا ذخیره‌هایی که او هرگز به آنها میدان نداد همچون سامان تورانیان یا محمدرضا خالد آبادی، هیچ کدام تکلیف خود را نمی‌دانند!

صالح حردانی که پیشنهاد داشت این رفتار نکونام را برنتابید و رفت. آنهایی که تاکنون نرفته‌اند، پیشنهاد دندانگیری ندارند و این یعنی به درد تیم بزرگ استقلال در لیگ نخبگان آسیا و لیگ برتر هم نخواهند خورد! حتی اگر ۱۰۰ از لحاظ جسمی و روحی آماده باشند، چه رسد به اینکه غرور و شخصیت آنها در هم شکسته....

با این نشانه‌ها فعلاً امید چندانی به موفقیت نکونام با این تیم نیست...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۱
  • کورش پاکمهر BR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    خوب کاری میکنه ! همین که افرادی مثل شما الان از دستش ناراحت هستيد يعنی کارش رو درست انجام داده .
  • حامد IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    لطفا قرارداد دروازه بان بوسنی و یامگا مصدوم و منتظر محمد را لغو کنید و سه مهاجم و وینگر خوب خارجی جذب کنید
  • M56 IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    چیکارش دارید بزارید کارشو بکنه واسه مقام دوم سومی همین رفتارها جواب میده
  • فرامرز IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    به عنوان یک هوادار پرسپولیس آرزوی فوتبالی من باقی ماندن جواد نکونام تا پایان قرارداد سه ساله اش یعنی پایان فصل05-1404 است به قول امیر حسین صادقی مربی باید امنیت شغلی داشته باشد.
  • جوادی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    جوادنکونام متخصص خراب کردن بازیکن من خودم تاجی تعصبیم ولی نکونام فاتحه بازیکنای جونو میخونه حیف تورانیان منتظرمحمد وخالد ابادی امیرعلی صادقی اینابهترین جونای استقلالن حیف
  • حنیف IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    متاسفانه نکونام چه به لحاظ رفتاری چه مربیگری مسیر اشتباهی رو پیش گرفته بعد از ابقاء دوباره هم که معلوم نیست بین هولدینگ و نکونام چه داستانی هست که نه یه مصاحبه میکنه نه مشخص میکنه آیا بازیکنان جذب شده با نظر خود سرمربی صورت میگیره؟ اگر تا این حد اختیارات نکونام محدود شده همین حالا استعفاء بده بهتر تا با شعار هواداران باشگاه رو ترک کنه
  • ع ق QA ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    برای دوم شدن خوبند راستی خطیر کجاست؟! چرا قایمش کرده اند
  • رامین IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    دقیقا
  • Shahin IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    اگه استقلال پارسال تو آسیا هم بازی می‌کرد، نکونام قبل از پایان لیگ از کار اخراج شده بود! همون‌طور که فصل قبل‌تر، گلمحمدی به خاطر نبودن پرسپولیس تو آسیا همین شانس رو آورد! نربی‌های ایرانی هبچ وقت نمی‌تونن توی سه تا جبهه‌ی بزرگ و سخت بجنگن! امسال نکونام ۱۰ هفته مونده به پایان لیگ، برکنار میشه! واقعا هیچی نیس!
  • وحید IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    درود به شرفت حرف حق
  • سید IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    آقا این هزار باااار... نکونام دفاعی بدرد تیم هجومی تاج نمیخوره..منتظر خداحافظی تا قبل نیم فصل باشید..هولدینگ هم که به فکر درصد از بازیکن بوسنیاییه:))))
  • نو DE ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    عجیب هستش هر سال ۱۶تا تیم یکسال بازی میکنن و اخرش با داوری وگل آفساید پرسپولیس قهرمان میشه و سال بعد هم باز همین تکرار ....
  • عباس IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    کاملا درست است ، پس از رفتن خطیر صدرنشینی نیز رفت چون نكونام تنها خواسته اش مبارزه با او بود برای سیاست جذب بازیکن او در سال جاری جز فاجعه نامی نمی شود انتخاب کرد، جذب دیپورتی های سپاهان و از دست دادن حردانی و گودرزی و آقایی پور و به حراج گذاشتن منتظرمحمد و نگهداشتن رضاوند ، حامدی فر ، نیک نفس ، رمضانی ، بابایی ، سلمانی
  • شهرام IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    واقعا حرف دل خیلی از هواداران هستش می خواهم امسال چه بهانه‌ای میاره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی