نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
۰ |
۰
نگاهی به شهر شیراز و اقامت در این شهر
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ایران شهرهای توریستی متعددی دارد اما یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهایی که افراد می‌توانند برای مسافرت انتخاب کنند بدون شک شیراز خواهد بود. این شهر پرآوازه به دلیل زیبایی‌های خاص و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری که دارد شهرتی جهانی پیدا کرده است.

از طرفی باغات زیبا و جاذبه‌های طبیعی شیراز نیز حال وهوای خاصی به این شهر بخشیده است و موجب شده فضایی دلچسب و مملو از آرامش داشته باشد. به همین دلیل گردشگران بسیاری شیراز را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند و با رزرو هتل شیراز روزهای خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند. اگر می‌خواهید با شهر شیراز، جاذبه‌های دیدنی و اقامت در این شهر بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

آب وهوای شیراز

شیراز یکی از شهرهای مرکزی کشور است که آب وهوای معتدلی دارد. از این رو دارای تابستان‌های بسیار گرمی است. به همین دلیل بسیاری از افراد فصل بهار را برای سفر به شیراز انتخاب‌ می‌کنند. در واقع‌ می‌توان گفت اردیبهشت ماه بهترین زمان سفر به شیراز است. در این ایام شیراز آب وهوای بسیار عالی دارد و شکوفه‌ها و گل هایی که سراسر شهر را پوشش داده اند چهره ای زیبا همچون بهشت به آن بخشیده اند. بنابراین‌ می‌تواند بهترین فرصت برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این شهر باشد.

جاذبه‌های گردشگری شیراز

شیراز به جهت قدمت و تاریخی که دارد دارای بناهای تاریخی وجاذبه‌های گردشگری متعددی است که نام برخی از آن‌ها در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهر می‌توان به تخت جمشید اشاره نمود. البته در شیراز بناهای تاریخی دیگری نیز مانند ارگ کریم خان زند، دروازه قرآن، حافظیه و سعدیه، باغ ارم، نقش رستم، بازار وکیل، چاه مرتضی علی و نارنجستان قوام به یادگار ماننده که هر یک در نوع خود بسیار خاص و فوق العاده ارزشمند هستند.

از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شیراز نیز می‌توان به باغ جنت، باغ دلگشا، باغ عفیف آباد، آبشار کوه مره سرخی، آبشار مارگون ، دریاچه مهارلو و ... اشاره نمود که بازدید از آن در فصل زیبای بهار که بوی عطر بهار نارنج سراسر شهر را فراگرفته‌ می‌تواند تجربه ای بسیار خاطره انگیز برای مسافران رقم بزند.

جاذبه‌های گردشگری شیراز

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

برای سفر به شیراز روش‌های مختلفی وجود دارد و مسافران‌ می‌توانند با استفاده از اتوبوس و یا خودرو شخصی خود را به مقصد شیراز برسانند. سفر زمینی به شیراز با استفاده از اتوبوس همه روزه از طریق پایانه‌های جنوب، غرب و بیهقی امکان پذیر است و مسیر جاده ای تهران شیراز از زیباترین جاده‌های کشور است.

روش دیگر مسافرت به شیراز از طریق قطار است و معمولا در تمامی روزهای هفته قطارها به مقصد شیراز به جابه جایی مسافران‌ می‌پردازند.‌ می‌توان گفت این روش ایمن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش سفر به شیراز است.

آسان‌ترین و سریع‌ترین روش سفر به شیراز نیر سفر هوایی است. مسافران‌ می‌توانند با خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شیراز بروند. روزانه پروازهای متعددی از فرودگاه‌های بزرگ کشور مانند مهرآباد تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و بندرعباس به مقصد شیراز به صورت رفت و برگشت انجام‌ می‌شود.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز

هتل ها و اقامتگاه‌های شیراز

شیراز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای ایران دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی است که مسافران‌ می‌توانند بر اساس بودجه و سلیقه خود یکی از آن‌ها را برای داشتن اقامتی خاطره انگیز در این شهر انتخاب کنند. از جمله انواع هتل شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • هتل‌های پنج ستاره شیراز مانند هتل زندیه، هتل بزرگ شیراز
  • هتل‌های چهار ستاره مانند هتل پولادکف، هتل هفت دریا و هتل رویال
  • هتل‌های سه ستاره یا هتل آپارتمان‌ها مانند هتل تالار، هتل آپارتمان هدیش، هتل بین الحرمین، هتل جهان نما، هتل وکیل و هتل آپارتمان جام جم

علاوه بر هتل‌های چند ستاره، شیراز دارای اقامتگاه‌های بومگردی و مهمانپذیرهای بسیار زیبا و با صفایی است که مجهز به بهترین امکانات رفاهی هستند. از جمله این اقامتگاه‌ها می‌توان به گل طاها، گلشن راز، ماه منیر، عمارت قاجاریه، خانه باغ ایرانی، ترنجستان و ... اشاره نمود. مسافران با انتخاب این اقامتگاه‌ها می‌توانند سفری لذت بخش و اقتصادی به شیراز داشته باشند.

غذاهای محلی شیراز

شیراز غذاهای سنتی خوش رنگ و لعاب بسیاری دارد که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این شهر حتما آن‌ها را امتحان کنید و از طعم فوق العاده ای که دارند لذت ببرید. از جمله غذاهای محلی شیراز می‌توان به شیرازی پلو، هویج پلو، شکری پلو، رب پلو و قورمه به و کوفته هلو اشاره نمود. در این شهر رستوران‌ها و کترینگ‌های مختلفی وجود دارد که لذیذترین غذاهای اصیل ایرانی و غذاهای سنتی شیراز را طبخ‌ می‌کنند و مسافران‌ می‌توانند برای صرف نهار یا شام به آن‌ها مراجعه نمایند.

سفر به شیراز

سفر به شیراز با اسنپ تریپ

سفر به شیراز به صورت گروهی با تور و یا انفرادی و حتی با دوستان و خانواده‌ می‌تواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد. خیلی از مسافران وسایل حمل و نقل عمومی را برای مسافرت به شیراز انتخاب‌ می‌کنند. این افراد می‌توانند برای با مراجعه آنلاین به وب سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ به راحتی در هر مکان و زمانی مقدمات سفر خود را فراهم کنند. اسنپ تریپ به عنوان یکی از مراجع معتبر رزرو بلیط در کشور انواع بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما را به تمامی مقاصد داخلی کشور با بهترین قیمت ارائه‌ می‌دهد. همچنین از طریق این پلتفرم مسافران‌ می‌توانند به رزرو هتل در مقصد سفر خود نیز بپردازند. بنابراین اگر می‌خواهید سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بلیط سفر و رزرو هتل اسنپ تریپ را انتخاب کنید و از پشتیبانی دائمی این مجموعه تا پایان سفر نیز بهره مند شوید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی