سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
۰ |
۰
گل فصل به نام یک مدافع/ خاطره وریا غفوری در اصفهان زنده شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گلی که مدافع ذوب آهن وارد دروازه پیکان کرد تا همیشه در فهرست زیباترین گل‌های تاریخ لیگ برتر ثبت می‌شود.

فیفا در سال‌های اخیر جایزه پوشکاش را به زننده خاص‌ترین گل سال می‌دهد. این گل می‌تواند زیبا باشد اما شرط اصلی باید خاص بودن آن باشد. خاص به معنی اینکه نمونه این گل را همیشه و در همه جای دنیا نمی‌بینیم.

در فوتبال ما هم از این گل‌های خاص داشته‌ایم. هنوز هم که هنوز است طرفداران فوتبال گل وریا غفوری با پیراهن نفت به دروازه استقلال و شخص مهدی رحمتی را به یاد دارند. شلیکی که از فاصله نزدیک به ۴۰ متری از سمت راست زمین به زیر سقف دروازه کاپیتان آبی‌ها چسبید.

این گل فقط یک نمونه است برای مثال، برای یادآوری این نکته که گل‌های خاص همیشه در ذهن فوتبال می‌مانند و در هفته ۲۷ لیگ بیست و سوم در فولادشهر نیز یکی از همین گل‌های خاص رویید که تا همیشه از آن صحبت خواهد شد.

فریبرز گرامی که دور رفت مدافع تیم هوادار بود و در نقل و انتقالات زمستانی به ذوب آهن پیوست، از وسط زمین چند متر عقب‌تر از جایی که وریا غفوری شلیک کرد، با یک ضربه استثنایی دروازه پیکان را فرو ریخت و با همین یک گل ذوب آهن صاحب ۳ امتیاز شد و پیکان به بحران رفت.

معمولاً گل‌های از وسط زمین با یک قوس و به حالت چیپ به ثمر می‌رسد، مثل گلی که دیوید بکام در سال ۱۹۹۵ زد و با همان گل به شهرت رسید یا گلی که علی کریمی در سال ۱۳۸۰ در ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس به دروازه سایپا و بهزاد غلامپور زد.

اما ویژگی گل وریا و حالا گل فریبرز گرامی در این بود که توپ هیچ قوسی برنداشت و از آن فاصله دور آنقدر شدت و قدرت داشت که درست از بالای سر دروازه‌بان رد شد و به تور دروازه چسبید و فرصت عکس العمل را از سنگربان گرفت.

به عبارت ساده‌تر در گل‌های چیپ دروازه‌بان جلو می‌آید و حتی اگر بخواهد نمی‌تواند به خاطر ارتفاع توپ به آن برسد اما در شلیک فریبرز این شدت، قدرت و سرعت توپ بود که دروازه‌بان را آچمز کرد و این یعنی یک گل خاص و تاریخی!

بیشتر بخوانید: پیکان بدموقع پنجر شد!/ سلام دوباره به بحران در سال ۱۴۰۳

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی