نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
آمار درخشان سنگربان جوان پرسپولیس/ رکورد بی نظیر رفیعی در ۴ بازی اول
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امیررضا رفیعی سنگربان جوان پرسپولیس در چهارمین بازی خود نیز دروازه این تیم را بسته نگه داشت

شاید اگر ابتدای فصل از هر طرفدار پرسپولیس سوال می‌کردید که بزرگترین نگرانی شما در میان انواع مشکلات پرسپولیس کدام است؟ بیشتر افراد اشاره به نداشتن جانشین برای بیرانوند درون دروازه می‌کردند.

دروازه‌بان پستی مهم در فوتبال است که معمولاً هر تیم ابتدا به سراغ خرید بازیکن در این منطقه می‌رود اما پرسپولیس به دلایل مختلف نتوانست بعد از جدایی احمد گوهری ذخیره‌ای برای بیرانوند پیدا کند.

فصل شروع شد و بیرانوند با وجود مصدومیت از دروازه قرمزها دفاع می‌کرد تا اینکه اتفاقی که همه نگرانش بودند، افتاد و در هفته هجدهم بیرانوند به دلیل چهار اخطاره شدن امکان بازی در فولادشهر مقابل ذوب آهن را نداشت.

در آن مسابقه امیررضا رفیعی محصول آکادمی پرسپولیس در اولین بازی برای تیم محبوبش کلین شیت کرد. پرسپولیس با یک گل بازی را برد و با بازگشت بیرانوند، دیگر خیلی‌ها نزدیک بود نام او را فراموش کنند تا اینکه فیفادی فروردین و بازی‌های ملی فرا رسید و بیرانوند دوباره مصدوم شد.

این بار اما دیگر خیلی‌ها با دلی مطمئن از خاطره وحید طالبلو در استقلال حرف می‌زدند. در لیگ سوم حرفه‌ای مهرماه ۱۳۸۲ در اصفهان برابر سپاهان امیر قلعه نویی در هفته یازدهم قید پرویز برومند و مسعود قاسمی را زد و به یک جوان میدان داد که بعدها دروازه‌بان تیم ملی و کاپیتان استقلال شد.

حالا انگار همان اتفاق در حال تکرار برای گلر جوان پرسپولیس است. رفیعی در هفته بیست و دوم در سیرجان مقابل گل گهر دوباره کلین شیت کرد و دوباره پرسپولیس بازی را با یک گل برد، باز هم گل یک بازیکن خارجی در نیمه اول!

بازی قبل در هفته بیست و سوم اولین بازی رفیعی مقابل هواداران پرسپولیس در آزادی بود، دیدار مقابل ملوان بالانشین هم با همان نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد. این بار با گل عیسی آل کثیر در نیمه دوم اما دوباره رفیعی کلین شیت کرد. وقتی نوبت بازی هفته بیست و چهارم در آبادان رسید، دیگر کسی نگران درون دروازه پرسپولیس نبود!

پرسپولیس در آبادان به اندازه هر سه بازی قبلی گل زد، باز هم پیروز شد، باز هم پنالتی داشت و باز هم امیررضا رفیعی کلین شیت کرد. حالا کارنامه عمر حرفه‌ای او در لیگ برتر ۴ بازی ۴ برد و چهار کلین شیت است که در نوع خود برای اولین دیدارهای یک دروازه‌بان جوان در بالاترین سطح فوتبال یک رکورد به حساب می‌آید.

رفیعی با ادامه همین روند پیشرفت می‌تواند آینده درخشانی در فوتبال ایران برای خود رقم بزند.

بیشتر بخوانید: عکس| استایل خاص علی دایی و همسرش در کنار عادل فردوسی‌پور

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محسن IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    الان قلعه نوعی میگه ای کاش بیرانوند رو مصدوم نمی‌کردیم شاید یه گل میخورد
  • عرفان IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    یک دلیل می‌تواند این باشد که دفاع با حواس جمع و تمرکز بیشتر نسبت به بازی‌های قبل عمل می‌کند تا فشار کمتری برروی دروازه رفیعی باشد. وقتی به دروازه بان اعتماد دارید دفاع باخیال راحت‌تر بازی می‌کند.البته نمی‌توان از عملکرد رفیعی هم تعریف نکرد.
  • عروس الع۶ین IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    با درخشش رفیعی در پرسپولیس و البته با این فیزیک بدنی و گلری خوب مطمئنا جایگاه گلر سوم بودن گلر کیسه در تیم ملی بخطر افتاده و بدنبالش لرزه بر اندام نحیف کیسه تنان😂😂😂حاج فتل هم نیست زود دست به جیب شه یه پیشنهاد ۱۲۰ میلیاردی ارائه بده .خخخ خخخ
  • عشقپولیس IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    روی سر در دلت بنویس خدا هست و خدا هست و خدا هست ، وقتی خدا رو داری از جادوگری های نکوبام و گروبان قندعلی چ باک
  • ن IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    شانس داره خدایی توپی نیومده بگیره شاید ۴بازی دوتوپ وموقعیت گرفته بقیش یابیرون می زنند یادفاع نمیزاره توپ به دروازه برسه یاتوپ نمیادسمنش ..من خودم پرسپولیس ام ولی ۴بازی نگاه کنید ببینید توپ اصلا اومده سمتش شانس باهاش یاره
    • پرسپولیس IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      چی میگی بازی با گل‌گهر یه دبل سیو عالی داشت ، بازی با پا و خروج هاشم خوبه ، مگه یادت رفته گوهری چند بازی اول تو پرسپولیس توپ و نمیتونست رو هوا جمع کنه نتیجش هم شد پریدن قهرمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی