نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
دو ایراد مهم تیم ملی در بازی با ترکمنستان؛ همه شما مجتبی جباری نیستید!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ضعف‌های کوچک در یک بازی آسان می‌توانند به خسارات ی بزرگ در بازی‌های سخت تبدیل شوند و تیم ملی باید از بازی خود با ترکمنستان درس بگیرد.

فوتبالی که تیم ملی در بازی با ترکمنستان به نمایش گذاشت یک فوتبال خوب و رو به جلو بود که در پایان ۵ گل برای تیم ملی به همراه داشت؛ و البته خلق دیگر موقعیت‌ها که به دلیل زدن بد ضربات نهایی و درخشش دروازه‌بان حریف تبدیل به گل نشدند.

تیم ملی در این بازی هم روی توپ‌های زمینی به گل رسید و هم روی توپ‌های هوایی و گل‌های متفاوتی زد که این به خودی خود نشان می‌دهد تیم قلعه‌نویی در مصاف با ترکمنستان شناور فوتبال کرد و با این فوتبال می‌تواند به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند؛ به شرطی که به ضعف‌ها در این بازی آسان اهمیت بدهد. چون این ضعف‌ها در بازی‌های بزرگ به تیم ملی ضربه خواهند زد.

یکی از این نقدها این بود که از خط دفاع هم پاس آخر داده می‌شد. این موجب می‌شد در برخی از صحنه‌ها به راحتی تیم ملی توپ را از دست بدهد. به نوعی می‌شود گفت در این بازی حتی مدافعان هم تبدیل به مجتبی جباری شده بودند!

بهتر است توپ از خط دفاعی به خط هافبک برسد و در نهایت هافبکی که در پست ۱۰ بازی می‌کند، پاس آخر بدهد. این‌طوری اگر توپ تبدیل به پاس آخر هم نشود، در نهایت در دست تیم ملی باقی می‌ماند و این مالکیت توپ تیم  ملی را افزایش می‌دهد. نکته مهم که باید به آن توجه داشت این است که مالکیت توپ تنها برای تدارک حمله روی دروازه حریف نیست؛ گاهی تیمی مالکیت توپ را به این بهانه در اختیار می‌گیرد که توپ به حریف نرسد و مجبور به دفاع نشود.

پرس از بالای تیم ملی هم خیلی در این بازی موفق نبود. در بیشتر صحنه‌هایی که تیم ملی از منطقه یک‌سوم دفاعی حریف پرس می‌کرد، توپ به راحتی توسط بازیکنان تیم ملی ترکمنستان به گردش درمی‌آمد و به زمین ایران می‌رسید. هر چند به دلیل عدم توانمندی بازیکنان تیم ملی ترکمنستان این توپ‌ها در نهایت منجر به حمله خطرناکی نمی‌شد اما یک تیم قوی اگر از پرس خارج شود، به دلیل بالا آمدن بازیکنان تیم ملی کشورمان حتما روی دروازه ما خطرناک ظاهر خواهد شد و این یک نکته مهم است که باید از سوی کادر فنی تیم ملی جدی گرفته شود.

این مطلب را هم بخوانید: حمله مجازی به قلعه‌نویی برای بازی ندادن به ستاره استقلال

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • ع ق QA ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    قلعه‌نویی و باند زرد آبی فدراسیون به هر شکل نوراللهی را اضافه کنند
    • هادی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      باشه چشم.فردا میگم قلعه نوعی و تاج با هم برن امارات.برای دست بوسی جناب آقای نوراللهی.امر دیگه ای نیست
    • تاج کبیر آسیا IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      تیم ملی نیست که شده تیم کهنسالان پیروزی
  • کاکتوس مو بلند تارزان IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    بازیکنان پیر و قدیمی از زمان کیروش ،تاکتیکا افتضاح دفاع سوراخ ،
    • . IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      اینا مال اسکوچیچن و عالی هستن
  • محمود IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    این مشاوره ها وکمک مربی پس به چه دردی میخورن
  • رضا IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    چرا نوراللهی را دعوت نمی‌کنین تیم روان تر میشه بازیکنان بهترین خوبی داریم
  • Ashin IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    جنرال، احمد نورالهی جنگنده هستش ،اگر راهی هست و جایی هست ،دستش بگیر لااقل پرسپولیسی ها شاد بشن.
  • Ashin IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    این دفاع واقعا سوراخه ،روبرو انگلیس و مهاجمان ریزه پیزه ،هیچ حرفی برا گفتن ندارن ،یعنی مهاجم از بین پاشون رد شه هم ،نمیتونن توپشو بگیرن.اینقدر خودخوری کردم وقتی دیدم انگلیس اینجور بامون حال کرد.همین کنعانی زادگان روبروشون گهگیجه گرفته بود.ما توی هر پست یک بازیکن ریزه پیزه مثل قایدی،حسین کعبی ،سیروس دین محمدی نیاز داریم
  • مهدی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    بردن تیم درجه سه آسیااینقدر تمجید وتعریف ندارد آقای قلعه نوعی دربازیهای جام ملت‌ها نشان دادمربی لحظه های حساس نیست چون درحساس ترین دیدارمقابقابل قطر درطول ۹۰دقیقه نتوانست نقشه ای برای مهار عفیف داشته باشد واویک تنه ایران راشکست داد
  • A IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    قلعه نویی همیشه میاد تیمهایی که بقیه مربیان آماده کردن و میگیره که زحمت زیادی متحمل نشه و بعد هم میگه این تیم من نبود و من مجبور شدم همینها را ببرم بازی بدم.
  • ارشیا IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    پنج تا زدن به تیم درجه پنج آسیا تا دفاع تیم ملی کنعانی و عزت الهی و چشمی برادران محمدی باشند هیچ نمیشن یه اکرم عفیف مانندی در مرحله حذفی بسه الان هم که قرار شده ۴۸ تیم برن جام جهانی و سهمیه آسیا ۸ تیم شده دیگه فکر میکنن مالدینی و بارسی هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی