نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
عابدزاده هم رکورد بیرانوند را ندارد/ دروازه‌بانی که به تیم ملی شوک می‌دهد؛ کنعانی‌زادگان قدرش را بداند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علیرضا بیرانوند قبلا رکوردهای زیادی در تاریخ فوتبال ما به نام خود ثبت کرده بود. نام او حتی در کتاب رکوردهای گینس هم به چشم می‌خورد.

در نیمه دوم بازی حساس سرگروهی میان ایران و امارات و در شرایطی که تیم کشورمان با برتری شکننده یک بر صفر جلو بود، امارات از شروع بازی جلو کشید و تیم کشورمان را تحت فشار قرار داد. طبیعی هم بود، آنها برای صعود نیاز به امتیاز داشتند و درست در همان لحظات داور به کمک کمک داور ویدیویی علیه تیم ما پنالتی گرفت. در این لحظه همه به حق نگران یک عادت تلخ و قدیمی فوتبالیست‌های خودمان بودیم؛ اعتراض به داور، بدعت زشتی که در لیگ برتر ما وجود دارد و در تورنمنت‌های حساس و معتبر بین‌المللی به ما ضربه می‌زند. ما در دوره قبل همین جام ملت‌ها شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بودیم و بدون گل خورده تا نیمه نهایی آمدیم اما مغلوب همین عادت زشت بازیکنان شدیم.

اینجا هم اعتراض‌ها کم و بیش وجود داشت. حساب کنید اگر داور می‌خواست، می ‌توانست علاوه بر کنعانی به بازیکن دیگری هم کارت زرد بدهد. در فوتبال دنیا اساساً چیزی به اسم اعتراض بازیکن به داور تعریف شده نیست و حتی کاپیتان هم حق ندارد با داور صحبت کند و ما متاسفانه این اصل را رعایت نمی‌کنیم. جالب اینکه معمولاً در قضاوت هم اشتباه می‌کنیم! معمولا زمین و زمان را متهم به جانب‌داری از رقبا می‌کنیم، اینکه می‌خواهند حق ما را بخورند اما دیدیم که در همین صحنه مورد بحث کنعانی - البته که نه به عمد اما با سهل انگاری - پای بازیکن امارات را زد و پنالتی کاملاً درست بود. کاش بازیکنان ما عبرت بگیرند که در آن لحظات تحت فشار بازی تمرکزشان روی کار خود باشد نه قضاوت و داوری! خوشبختانه این صحنه بدون تلفات اخطار و اخراج به پایان رسید و چه پایان خوشی هم برای ما داشت.

علیرضا بیرانوند قبلا رکوردهای زیادی در تاریخ فوتبال ما به نام خود ثبت کرده بود. نام او حتی در کتاب رکوردهای گینس هم به چشم می‌خورد. اما او حالا تبدیل به اولین دروازه‌بان تاریخ ما شد که در دو دوره متوالی جام ملت‌های آسیا در جریان بازی پنالتی گرفته و دیدیم که این اتفاق آنقدر بزرگ بود که صفحه رسمی AFC هم به آن اشاره کرد. ما دروازه‌بان بزرگی همچون عابدزاده را داشته‌ایم که در بازی رده‌بندی جام ملت‌های ۱۹۸۸ سه پنالتی تیم حریف را گرفت تا ایران به عنوان سومی برسد اما عابدزاده هم چنین رکوردی ندارد.

بیرانوند در ۲۰۱۹ امارات و بازی برابر عمان پنالتی دقایق ابتدایی بازی را گرفت و ایران را در جریان مسابقه و جام نگه داشت. همان پنالتی معروف که سردار قبل از ضربه به او آدرس داد و بیرانوند مدعی شد که اشاره سردار را ندیده! هرچه باشد این بار علیرضا بیرانوند دومین پنالتی را هم در جریان بازی گرفت، برای دومین بار ایران را در جام ملت‌ها نگه داشت، این بار در شروع نیمه دوم و این بار بدون کمک هیچ بازیکن دیگری! ما بلافاصله بعد از این پنالتی به گل دوم هم رسیدیم و بعد گل سوم را هم زدیم تا ثابت شود یک شوک مثبت چقدر می‌تواند به تیم کمک کند. باز هم ثابت شد دروازه‌بان خوب چه سهمی از موفقیت یک تیم دارد و البته که امیدواریم کنعانی و سایر مدافعان بعد از این بیشتر مراقب حرکات خود در زمین باشند.

داور خطای سهوی را هم در محوطه جریمه پنالتی می‌گیرد و این قانون فوتبال است، نیازی نیست شما به عمد برای زدن بروید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • فاضل محمدی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    فقط ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده عقاب آسیا /عقاب آسیا باشما ست دروازه بانی تیم ماست
    • کیسه‌کش حقیر DE ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      آبو بریز اونجا که‌ میسوزه. خخخخخخ😂
  • امیر IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    بیرانوند از یاد ما برده که پنالتی باید گل بشه! مثل بیرو نه بوده و نه خواهد آمد.
  • مافیای سرخ IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    و دوباره این جناب واسعی زاده که تو نوشته های قبلش لونگ رو پرافتخارترین تیم ایران میداند بیرانوند رو داره ازش کاخ آرزوها میسازد
    • الدوجرخه السعودی DE ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      خیلی ناراحتی که بیرو پنالتیه شما کیسه‌کشهای عربی رو گرفت؟؟ شما کیسه‌کشا بهتره اخبار فوتبال کشورهای عربی رو دنبال کنید. فوتبال ایران به شما ربطی نداره.
    • ویلچرسواران کیسه‌پوش DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      قال گروهبان قندلی : دروازه‌بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است.
  • فرامرز IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    بدون تعارف با احترام به شادروان ناصر حجازی و هم احمد رضا عابدزاده به عنوان کسی که بازی هر دو را دیده ام علیرضا بیرانوند بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران تا امروز بوده .
    • بابا پنجعلی IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      موافقم ! شیرجه های کش دار و خروجها و شجاعت بیرانوند عالیه. در جام جهانی قبلی که دوره اول کیروش بود واقعا این پسر شاهکار کرد. ضعف بیرانوند در مدیریت رسانه ایش هست که گاهی برای خودش حاشیه درست میکنه. و نقطه قوتش البته صداقتش
    • فرامرز IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      علاوه بر این ها شما اشتباه بزرگی تا امروز به اون شکل در کار بیرانوند به خصوص در تیم ملی نمی بینید( در پرسپولیس یه اشتباه در گل اول استقلال خوزستان داشت ) که بگیم تیم ملی ازش ضربه خورده باشه که هیچ خیلی از مواقع کار رو برای تیم ملی درآورده مثلا یک بار حساب کنید پنالتی امارات گل می شد بازی می شد یک یک اون وقت امارات می رفت تو لاک دفاعی و ضد حمله و جریان بازی کلا عوض می شد اما ضربه روحی که امارات بعد از پنالتی خورد زمینه رو برای گل دوم ایران فراهم کرد یعنی اینجا اشتباه کنعانی رو در واقع جبران کرد.مقایسه بازیکن ها در نسل های مختلف از یک بابت غلطه چون بازیکن فرزند زمان خودشه و تاکتیک های همون زمان یعنی الان حجازی و عابدزاده اگه بودند یک جور دیگه دروازه‌بانی می کردند .چون آگاهی شون از دنیای فوتبال بیشتر بود به خاطر وجود اینترنت و پخش زنده هر روزه لیگ های اروپایی از تلویزیون
  • آبادان IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    با اینهمه فشاری که رسانه ها به مدافعان وارد میکنند دیگه نه کنعانی و نه شجاع ونه .. جرات دفع هیچ توپی در محوطه جریمه رو نخواهند داشت. مدافعانی که 100 دقیقه بدون اشتباه کار می کنند و فقط با یک اشتباه ، میشن مقصر . چرا در زمان کیروش مدافعان ما اینقدر زیر تیغ ذره بین نبودند ؟ چون دفاع تیمی خوب بود. چون سبک بازی کاملا بسته بود و بالطبع مدافع هم اشتباه نمی کرد. الان همه به فکر هجوم هستند از مدافعان کناری گرفته تا هافبک های دفاعی. در صحنه پنالتی کنعانی می تونست توپ رو نزنه و اجازه بده که مهاجم امارات گل بزنه. اون ناحیه ناحیه دفاعی کنعانی نبود. پس مقصر هم شناخته نمی شد. اونقدر انتقاد بی مورد کنید که مدافعان با ترس و لرز بازی کنند در بازی های اینده. حالبه که از اشتباهات مجید حسینی در بازی هنگ کنک حتی یه مقاله هم ندیدم. یا از جا ماندن رامین رضاییان کسی حرف نمی زنه. یا از پاس اشتباه جهانبخش .یا از پرش ناقص شجاع در هنگام پنالتی. علت خصومت شما با کنعانی چیه دقیقا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • لونگ بر باد رفته IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    بیرانوند یه موجود خودشیفته است که به واسطه باند رسانه ای سرخ در حال گنده شدن الکی هستش
  • محمد IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    درود بر تیم ملی واقعا همه خوب بودن آقای بیرانوند هم زحمت میکشه اینقدر حسود داره،بعضی زیر پتو اند توهین به بیرانوند میکنند همه شدن نظریه پرداز ما ایرانی ایم نباید به همدیه توهین وبی حرمتی کنیم
  • بردیا IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    بیرانوند پنالتی گیر خوبیه
  • ولی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    ما باید به تیم ملی روحیه بدیم، چه پرسپولیسی چه استقلالی، حرف ازملیت وآبروی کشورمان است
  • پرهام IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    بیرانوند صد میلیاردی یک میلیارد هم خرج ورزشی نویسها کنه نتیجه میشه این تعریف و تمجیدها،دیگه همه میدونند خبرنگارها بدون شیتیل از کسی تعریف نمیکنند یا پنبه کسی رو نمیزنند،بیرانوند در این مسابقات تقریبا هر ضربه ای به دروازش زدند گل خورده،این هم در گینس ثبت کنید
  • امیر ژوله IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    علی بیرو بهترین دروازه‌بان کله تاریخ فوتبال ایران افتخار لرهای ایران زمین باریکلا
  • حمید IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    بیرانوند بهترین دروازه بان تاریخ ایران است وبعد از او عابدزاده و حجازی قرار دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی