جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا مکزیک کانادا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در فاصله حدود سه سال مانده به شروع جام‌جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، مکزیک و کانادا، سه ایالت در آمریکا به طور جدی خواهان میزبانی فینال این مسابقات شده‌اند.

انتظار می‌رود فصل پاییز در مورد میزبان فینال جام جهانی ۲۰۲۶ که در آمریکای شمالی و به طور مشترک در ۳ کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد، تصمیم‌گیری شود. شانس‌های بیشتر برای این میزبانی هم با نیویورک، دالاس و لس‌آنجلس خواهد بود و این شهرها در حال رقابت هستند.

تقریباً ۵ سال از زمانی که پیشنهاد ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک قبول شد و این ۳ کشور در رقابت با مراکش برنده شدند، می‌گذرد. حالا رقابت برای میزبانی داخل قاره‌ای شده است.

تلاش نیویورکی

ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۲۶ انتخاب شده‌اند، اما فیفا هنوز اعلام نکرده که کدام‌یک از این ورزشگاه‌ها میزبان بازی نهایی مسابقات خواهد بود.

مقامات نیویورک سیتی و نیوجرسی در حال آغاز تلاشی هماهنگ برای رسیدن به فینال در ورزشگاه «مت‌لایف» واقع در مجموعه ورزشی «میدولندز» هستند که یکی از این تلاش‌ها صبح پنج‌شنبه هفته گذشته در رویدادی با حضور فیل مورفی فرماندار نیوجرسی و اریک آدامز شهردار نیویورک به وقوع پیوست. مورفی در مصاحبه مشترک با آدامز گفت: «من و اریک قویاً اعتقاد داریم که قانع‌کننده‌ترین مورد را برای دریافت بهترین بسته از جمله دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۶ داریم.»

نامزدهای نزدیک

در اکثر جام‌های جهانی گذشته یک انتخاب واضح برای دیدار فینال وجود داشته است. مسکو در روسیه، ریودوژانیرو در برزیل و پاریس در فرانسه همیشه وقتی کشورهای‌شان میزبان مسابقات بودند، انتخاب می‌شدند. اما چندین نامزد جذاب برای فینال ۲۰۲۶ وجود دارد که قرار است ۱۹ جولای ۲۰۲۶ (۲۸ تیر ۱۴۰۵) برگزار شود.

لازم به ذکر است، اگرچه مکزیک و کانادا میزبان برخی از ۱۰۴ مسابقه این تورنمنت خواهند بود، اما پیشنهاددهندگان میزبانی از ابتدا توافق کرده‌اند که بیشتر مسابقات از مرحله حذفی و تمامی مسابقات از مرحله یک‌چهارم نهایی به بعد در آمریکا برگزار شود.

شهرهای میزبان جام جهانی 2026 آمریکا کانادا مکزیک

رقابت ۳ ایالت

تنها مرتبه قبلی که ایالات متحده آمریکا میزبان جام جهانی بود، سال ۱۹۹۴ بوده که ورزشگاه رُزباول واقع در پاسادنای کالیفرنیا میزبانی فینال را به‌دست آورد. این مرتبه ورزشگاه «سوفای» در نزدیکی لس‌آنجلس در لیست ورزشگاه‌های سال ۲۰۲۶ قرار گرفته است. اما این ورزشگاه از ابتدای برای NFL (لیگ ملی فوتبال آمریکایی) ساخته شده و این نگرانی وجود دارد که زمین آن برای فوتبال بسیار باریک باشد. به همین دلیل نیاز به حذف برخی صندلی‌ها و کاهش ظرفیت وجود دارد.

دالاس همچنین به‌عنوان یک نامزد ظاهر شده است، به این دلیل که ورزشگاه AT&T که در نزدیکی این شهر و در شهر آرلینگتون قرار دارد به طور بالقوه می‌تواند تا گنجایش بیش از ۱۰۰ هزار صندلی برای فوتبال گسترش پیدا کند.

اما آدامز و مورفی ادعا می‌کنند که شهر نیویورک به‌عنوان بهترین نقطه بازی‌ها از این ۲ ورزشگاه و شهر دیگری پیشی گرفته است. آدامز می‌گوید: «بله، لس‌آنجلس به خاطر زیاده‌خواهی و جذابیت هالیوودی معروف است، اما من فکر می‌کنم نیویورک بزرگ‌ترین صحنه برای مسابقات خواهد بود.»

۳ سال تا جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکای شمالی/ میزبان فینال جام جهانی آینده کدام شهر خواهد بود؟

این مطالب درباره جام جهانی ۲۰۲۶ را هم از دست ندهید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • توفان DK ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    باید خندید یا گریه کرد؟ این یعنی ای کشور عملن داره می گه استادیوم ها و امکانات برگزاری دو سه جام جهانی را داره و می تونه ان ها را هم زمان برگزار کنه . ان هم کشوری که فوتبال اروپایی حتا در بین سه چهار ورزش اول ان هم نیست. اما در مقابل هستند مدعیان چند ستاره که عاجز از برگزاری حتا یک تورتمنت منطقه ای و لیگ محلی هستند . به عمل کار براید به سحندانی نیست
  • مرتضی مقدم IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    کاری ندارم واقعا لوگوی مسخره ای طراحی کردن ،انگار دنیا داره به سمت بی هنری میره،اون از قطر که نشانش یه تیکه پارچه پرواز کن بود (که باز لوگوش بد نبود) این ازین ،مقایسه بشه با همین جام جهانیه برزیل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی