نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
سرخابی‌ها زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی؛ تصمیم درست سازمان خصوصی سازی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم‌های استقلال و پرسپولیس با وجود اینکه تیم های دولتی به حساب می‌آیند، بر اساس مصوبه مجلس حق بهره گیری از بودجه دولتی را ندارند.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس همواره از سوی وزارت ورزش و جوانان حمایت مالی می‌شدند و سر بزنگاه این وزارتخانه به آنها کمک مالی می‌کرد اما چند سالی است با مصوبه تنظیم شده از سوی مجلس مبنی بر اینکه وزارتخانه‌های دولتی حق هزینه برای فوتبال حرفه ای را ندارند، کمک وزارت ورزش و جوانان هم به این دو تیم قطع شده است و در صورت مشاهده کمک‌های مالی سازمان بازرسی ورود خواهد کرد.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس همواره با مشکل تامین بودجه مواجه بوده اند و همواره تراز مالی این دو باشگاه با وجود اینکه وارد بازار فرا بورس هم شده اند، منفی بوده چون خرج بیشتر از درآمد بوده است. یکی از دلایل هم می‌تواند عدم حضور افراد اقتصاد دان و آنهایی که در کسب در آمد تبحر دارند، در جمع اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه باشد. وزارت ورزش و جوانان اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه را انتخاب می‌کند و در تعیین اعضای هیئت مدیره بیشتر پیشکسوتان و افرادی که بنیه مالی خوبی دارند، مورد توجه بوده اند. افراد متمول کمک‌هایی هم به این دو باشگاه کرده اند اما به خوبی می‌دانیم این افراد هم تا جایی به تیم‌ها کمک می‌کنند و چون هزینه‌های صرف شده هیچ بازخوردی ندارد، جایی کمک‌های مالی خود را قطع می‌کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی دوشنبه شب در برنامه نود در مناظره با علی فتح‌الله‌زاده به این موضوع اشاره و حتی از وزارت ورزش و جوانان هم گله کرد که اعضای هیئت مدیره باشگاه‌ها را به گونه ای نمی‌چیند که افراد اقتصاددان و آنهایی که در کسب درآمد از برندها متبحر هستند، در جمع آنها دیده شود. سازمان خصوصی سازی در حالی که هم اکنون تنها ۱۰ درصد سهام این دو باشگاه در فرا بورس ارایه شده نظارت دقیقی بر عملکرد مالی دو باشگاه دارد و به زودی قرار است میزان  عرصه سهام این دو باشگاه در فرا بورس به ۵۱ درصد افزایش پیدا کند و بدون شک از این پس نظارت‌ها بیشتر و دقیق تر هم خواهد شد.

ظاهرا بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته میان سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان قرار است؛ افراد اقتصادی به اعضای هیئت مدیره هر دو باشگاه اضافه شوند تا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم در تامین هزینه‌ها و هم صرف  هزینه‌ها همانند شرکت تجاری عمل کنند و صحبت‌ها از این است که از این پس دو باشگاه زیر نظر وزارت اقتصاد به فعالیت خود ادامه دهند. این‌ها خبرهایی است که به گوش رسیده اما به نظر می‌رسد بیانیه امروز سازمان خصوصی سازی تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در ادامه مسیر مشخص خواهد کرد. ضمن اینکه باید به این نکته مهم اشاره کرد، فعلا خریدار مهمی‌برای خرید ۵۱ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پا پیش نگذاشته است. البته ۱۰ درصد از این سهام پیش تر به مردم واگذار شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حسین IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    خوب اگرسازمان بازرسی کشور ورود می‌کند پس چرا به کمک‌های وزارت ورزش درخصوص بدهی های برانکو، کالدرون، رادشویچ، بودیمیر کمک کرده پس چرا ورود نشد از طرف بازرسی کل کشور و این سوال با توجه به متن خبر ورزشی مطرح می کنم شما می فرمایید چنانچه کمک به این ۲باشگاه بشود برابر مصوبه مجلس بازرسی کل کشور ورود می کند میبینم آقای جهرمی۳۵میلیارد کمک کردپارسال هم عزیزی خادم ۱۰میلیارد کمک کرد پس چرا ورود نشد نکند برای پرسپولیس استثنایی وجود دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی