مورایس: من از طرف گل محمدی عذرخواهی می‌کنم/ ممکن بود من بمیرم اما...
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان انتظار دارد تیمش فردا همراه با پرسپولیس یک بازی زیبا را به نمایش بگذارند.

ژوزه مورایس سرمربی تیم سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: فکر می‌کنم نیاز نیست در مورد حساسیت این بازی صحبت کنم. حسی که دارم نسبت به این اتاق، این است که کنجکاوی را در صورت تک تک افراد می‌بینم. انرژی زیادی از حضور شما (خبرنگاران) می‌گیرم. ببینیم چه اتفاقی فردا می‌افتد. انتظار من از بازی فردا انتظار یک بازی خوب است. دو تیم خوب مقابل هم قرار می‌گیرند و امیدوارم مسابقه‌ای مثال‌زدنی برای مردم ایران باشد.

وی افزود: بازی فردا یک مسابقه دیگر است. باید بازی کنیم و اهمیت ندارد مقابل چه تیمی بازی می‌کنیم. باید بجنگیم و قطعاً مسابقه جذابی خواهد بود. جذاب خواهد بود که چطور بازی شروع می‌شود و چطور به پایان می‌رسد.

سرمربی تیم سپاهان در واکنش به یادآوری این موضوع که پیروزی مقابل پرسپولیس برای هواداران سپاهان اهمیت زیادی دارد، گفت: می‌دانیم که هر بازی متفاوت است. این بازی خارج از لیگ است و یک رقابت متفاوت و هر دو تیم برای یک هدف می‌جنگند. برای هواداران هم این بازی یک ارزش متفاوتی دارد و حائز اهمیت است، ولی ما باید برویم و اهداف‌مان را برای بردن دنبال کنیم. مهم نیست مقابل چه تیمی بازی می‌کنیم. می‌دانم می‌گویید این بازی برای هواداران مهم است، ولی هواداران در همه بازی‌ها دل‌شان می‌خواهند ما ببریم؛ پس هیچ فرقی نمی‌کند. بیشتر از بردن این شور و علاقه‌ای که وجود دارد، برای من مهم است.

مورایس در مورد رکوردهای خود در تیم سپاهان هم تصریح کرد: اعتراف می‌کنم که من زیاد به این مسائل فکر نمی‌کردم. تمرکز من روی رکورد نیست و روی کیفیت تیم است. باید ببینیم چه می‌شود؛ قصد من رکوردزنی نیست و قصدم رسیدن به اهداف روزانه است. این برای من مهم‌تر است. شاید همین هم باعث شده است ما رکورد بزنیم، ولی من به آن فکر نمی‌کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است از ترکیب متفاوتی در بازی استفاده کند و آیا امکان دارد جام حذفی را فدای قهرمانی در لیگ برتر کند و تمرکزش را روی آن مسابقات بگذارد؟ تصریح کرد: من تا الان هم گفتم دنبال چیز خاصی نیستم که روز خاص داشته باشم. من گفتم یک رقابت متفاوت است؛ چون مقابل یک رقیبت متفاوت بازی می‌کنیم. نه تنها برای این بازی، بلکه همه بازی‌ها با هم متفاوت است، چون با یک رقیبت متفاوت بازی می کنیم. من وقتی آمدم شما متفاوت بودید و من از شما انرژی گرفتم و همین موضوع باعث شد تا کنفرانس را طور دیگر شروع کنم. آن صلح و آرامش و انرژی که از شما گرفتم باعث شد کنفرانس را اینطور شروع کنم. در مورد بازی بله گفتم یک روز متفاوت است، ولی فقط یک روز است. باید آن را سپری کنیم و به آرزوهایمان برسیم. ما چیزی را فدا نمی‌کنیم. من اینجا آمدم برای زندگی کردن، نه فنا کردن. می‌دانیم که در دنیا هم همه چیز درست نیست ولی ما می‌توانیم اینجا همه چیز را درست کنیم. دو رقابت است (اشاره به جام حذفی و لیگ) ما چرا یک رقابت را فنا کنیم؟

سرمربی پرتغالی سپاهان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او در مورد عدم حضور گل محمدی در نشست خبری سؤال کرد،‌ توضیح داد: سوال سختی بود؛ ولی واضح است من دفاع نمی‌کنم ولی برای من هم اتفاق می‌افتد. من هم شده است که خارج از اصفهان بازی داشته باشیم و به نشست نرسم. دلیلش را ما نمی‌دانیم؛ شاید جلسه مهمی داشته‌اند. من هم می‌دانم که شما هم قابل احترام هستید و جزوی از فوتبال هستید. همانطور که قبل از بازی گرم می‌کنیم باید در نشست هم شرکت کنیم. به‌عنوان یک سرمربی من از طرف سرمربی پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم. مطمئن باشید که یک دلیل خاص داشته است.

وی ادامه داد: در مورد آماده‌سازی و اینکه ما باید ذهنیت درست داشته باشیم؛ از وقتی من آمدم نه تنها سبک بازی بلکه سبک زندگی مردم و اینکه آن ها خوشحال‌اند و لبخند می زدند برایم اهمیت داشته است. حتی با چالش‌هایی رو به رو می‌شوم که دوست دارم مردم را در روز خوب ببینم. وقتی انتظار دارم روز خوبی داشته باشم،‌ ولی پیش نمی‌آید؛ با خودم فکر می‌کنم حتماً برای یک نفر دیگر خوب بوده است و برای آن خوشحال باشم. هر روز برای من نیست. خوشحالی بقیه هم باعث می‌شود من خوشحال شوم و دلیل اینکه همیشه می‌خندم همین است. گاهی می‌گویم چرا ناراحتی شاید این کار باعث شود یک نفر دیگر ناراحت شود.من عاشق این انرژی و شادی هستم. چشم‌انداز من برای دنیا این است. گاهی فقط به خودمان اهمیت ندهیم و به بقیه هم اهمیت بدهیم. وقتی در ترکیه بودم به خاطر یک عارضه مغزی داشتم می‌مردم؛ از آن روز به بعد به این فکر کردم که کاری کنم همه خوشحال باشند.

سرمربی سپاهان در پایان گفت:  خیلی ممنونم بابت حضور هواداران‌مان در بازی دوستانه قبلی مقابل زنیت؛ خیلی خوشحال می‌شوم آن شور و اشتیاق را دوباره ببینم. از هواداران پرسپولیس هم استقبال می‌کنم و برای همه خوبی و خوشی آرزو می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۹
  • ناشناس IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    ادبیات دلنشینی داره لیاقت سرمربی تیم ملی رو داره باشخصیت و انرژی مثبت
    • هوادارفوتبال IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      احترام به حریف احترام به خودت است وایشان این رو کاملا فهمیده انسانیت وعشق ورزیدن یکی ازستونهای محکم ورزش است آفرین به تمامی مربیان باادب چه داخلی چه خارجی
  • ححح IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    باشعورفهممیده
  • ححح IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    باشعورفهممیده
  • پدرام CA ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    از لحاظ شخصیتی خیلی با اکثر مربیهای پرتغالی فرق داره. خیلی شخصیت آرومی داره. قبلا سرمربی یمن بود و فکر کنم همونجا فهمید که روحیاتش بیشتر مناسب فوتبال باشگاهیه تا ملی. کلا کارش درسته.
  • Ahmad IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    واقعا مربی با کلاس فقط مرایس.
  • علی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    مورایس از جانب کسی حق ندارد عذرخواهی کند پرواز تیم ۹۰ دقیقه تاخیر داشته مدیر رسانه ارتش سرخ عذرخواهی کرد پس لزومی نداره هوچیگری نشون سرمربیتون بدین که از جانب شخصیت بزرگ تیم پرسپولیس عذرخواهی کند این شله زردها میخوان ذهنیت هوادار و بازیکنان تیم را خراب کنن.به یاری خدا فردا محکوم به بردیم و میبریم
    • نوری IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      فکر نکنم تیم محبوبت فردا حرفی برای گفتن داشته باشه . ببخشید ، ناراحت هم مشو ، چون واقعا تیم سپاهان قوی هست ، ضمنا مورایس مربی با شخصیتی هست ، او که حرف بدی نزده ، شما هم از او یاد بگیر با احترام با دیگران صحبت کنی ، برادر من ! تیم سپاهان خیلی با شخصیت تر از سایر تیم‌های لیگ هست ، واقعیت رو بپذیر
    • ' دکترراد IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      انشااله..پرسپولیس سروروسالارایران واسیاست فرداانشااله به لطف یزدان میبریم واز اصفهان دست پربرمیگردیم
    • احمد IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      دوست عزیز ایشونم خودش اشاره کرد که شاید سرمربی تاخیر پرواز داشته نرسیده.. چیز خاصی نشده که شما جبهه میگیرین... این عذر خواهی ایشون جنبه تحقیر هوچی‌گری نیست.. موفق باشین
    • علیرضا IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      بشین تا ببرید
    • سامان IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      یعنی فقط می خوای یه حرفی زده باشی یه و هوچی گری کرده باشی خود مورایس گفت شاید پروازش تاخیرداشته یا جلسه مهمی داشته
  • بنده خدا IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    با اینکه پرسپولیسی هستم ولی کیف کردم از مصاحبه ات، مربی حرفه ای یعنی شما
  • استقلالی پیر IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    یک انسان فهیم و یک مربی خوب
  • ارتش سرخ IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    بله دوستان این مربی جنتلمن است نه ساپینتو این پرتقالی کجا واون پرتقالی کجا درودبرشرف مورایس
    • سالار IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      تامرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد فرق مورایش وساپینتو اینجا مشخص میشه چقد باشخصیت و فهمیده است
  • پرسپولیس کبیر IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    ما(ایران) باید اگر مربی خارجی میاریم مثل مربی سپاهان بیاریم که یک چیزی حالیش باشه کاربلد مثل مورایس. البته مربیان ایرانی خوب هم زیاد داریم مثل یحیی. البته باید زیاد احتیاط نکنن
  • حمیدرضا IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    یک جنتلمن واقعی به ایشون میگن باعث افتخار که جلوی تیم شما بازی کنیم حتی اگه ببازیم
  • قرمز IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    جناب ارتیس نگو دوستان ابی ناراحت میشن
  • عبدالهادی اژدری IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    بعنوان یک هوادر پرسپولیس افتخار میکنم که چنین مربی با اخلاق و فهیمی در تیم محبوب سپاهان حضور دارد امیدوارم روزی برسد که نگاه همه مربیان به مسابقات اینگونه باشد و شاهد شکوفاییو رشد فوتبال کشورمان باشیم
  • بهروز DE ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    عشق فقط سپاهان عشق فقط مورایس عشق فقط ساکت به امید برد فردای عشقم سپاهان انشالله
    • علی پروین IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      ززززززززز
  • بهروز DE ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    عشق فقط سپاهان عشق فقط مورایس عشق فقط ساکت به امید برد فردای عشقم سپاهان انشالله
    • مهرداد IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      تیمتون دیگه فعلا باید بره لالا کنه ،🙊🤣💥
  • طاها IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    من خیلی متعجبم همه درمقابل پرسپولیس احساس میکنن اگر این تیمو شکست دهند قهرمان جهان میشن چقدر افتخارمیکنن به مساوی یا بردن پرسپولیس مورایسی که درتمام بازیها از روی نیمکت هم تکون نمی خورد باچه حرارتی باچه شور وشوقی از بازی با قهرمان پنج دوره لیگ حرف میزند قربونت برم قهرمان که هربی زبان ولالی را به سنخنوری درمیاری.البته تمام تیمها میترسن ازتیم زلزله 9ریشتری قربون پرسپولیس برم وبگم چشم دشمنانت کورشود به امیدخدا تو قهرمان ششمین دور رقابت هایی
    • مراغه IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      درود به شرفت عاشقه متنی که نوشتی شدم ای ول
    • محمد از اسمان ابی IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      من بیطرفم و میگم جمع کن اون نسیم سرختو بزار یه باد درست حسابی بیاد مرد مومن تو همه بازیای سپاهانو دیدی که میگی مورایس فقط واسه پیروزی میاد بغل زمین و واسه برد تیم تو فقط ذوق و شوق داره ؟ بازی سپاهان استقلالو ببین ! ببین مورایس رو نیمکت بود یا بغل زمین ؟ در زمن اون اسنپ کاپ ها جام حساب نمیشه ببخشید البته واسه پیروزی که تنها افتخارش یه جام در جام عهد بوق زیاد هم هست راستی از رفتن سلطانی فر دو سالی میگذره ... چه خبر ؟ :)
    • داود LT ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      درود بر تو و پرسپولیس
  • فرزاد IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    قراره فردا مورایس و شاگردانش با برد و یه بازی خوب به تیم بولینگ عبده درس فوتبال بدن، بازی فردا خیلی تماشایی خواهد شد
  • امیرعلی قاسمی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    معرفت وشعور را مربیان ایرانی از این مربی یاد بگیرند درود برم رایس
  • سیامند IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    یک پرسپولیسی متعصب و قدیمی . درود بر شرف آدم چیز فهم و بزرگ منش . درود بر فهم وشعورت آقای مورایس
  • سید FI ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    ادب انسانیت شرف ومردانگی یعنی این مربی. فقط باید رفتار مورایس را در کلاسهای آموزشی چندین بار برای بعضی از مربیان بارها وبارها گذاشت تا ببینند ودرس یاد بگیرند فقط ببینید تواضع واحترام به رقیب را تو را بخدا یه کم یاد بگرید و عمل کنید .
  • احمد رضا IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    با سلام من یک پرسپلیسی هستم ولی کیف کردم از صحبت های این مربی چه با کلاس و چقدر جنتلمن و فهیم درود به شرفت مرد
  • سیاوش IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    به عنوان یه تاجی دردت بخوره توی سرساپیتینوبی شخصیت
    • صحرا IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      شما لطفاً نظر نده حیف اسم تاج که شما بچسبونید به خودتون
  • کریم نجفی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    ماایرانیان خودمون استوره هستیم.چی ازاونا یادبگیریم.غربی ها وبیشترخارجیها حیوانات به تمام معنایی هستند.که باحرف زدنشون بیشترماهاراتحت تاثیرقرارمیدن.مورایس مربی هجومی وخوش اخلاقیست.که خط دفاعی ش پوکیداست
  • ناشناس IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    درود و صددرود ب شرفت بزرگ مرد و قابل احترام و شایسته تقدیر و تشکر چ خوبه همه ازت الگو بگیرن انشاالله بااین افکار درست در تمام مراحل زندگیت اینک یه شغل و مربیگریه موفق و معید باشی بزرگوار بازم درود ب فهم شخصیت انسانیتت 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙بااینک عاشق تیمم هستم ولی بیشتر عاشق شخصیت فهم و انسانیت هستم💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
  • محمد IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    بعنوان یک پرسپولیسی متعصب ؛ولی مافیای فوتبال با هر ترفندی مثلا چیدمان داوری اجازه برد پرسپولیس را نخواهند داد وهر تیم بی سر وپایی قهرمان می‌کنند الا پرسپولیس همیشه پهلوان وقهرمان
  • مهدی همدانی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    من یک پرسپولیسی هستم و از آقای مورایس و تفکرات و طرز بیان ایشان در کنفرانس خبری ها لذت می برم. آقای مورایس مربی مودب و با لیاقتی ست. طرفدار پرسپولیس
  • بهراد IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    این پرتغالی ها هر چقدر هم بخوان خوب جلوه کنن نمیتونن .چون تو اصفهان و تیم شله خوب نیست..!چون از طرف یحیی عذر خواست معلوم تو حاشیه برده کارو....💛🖕💛🖕❤️❤️💪❤️🔥❤️💪👏❤️💪🏆
  • ع IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    من‌پرسپولیسی‌هستم‌ولی مربی‌با‌کلاس‌و‌با‌ادب‌و‌با تکنیک‌هر کجا‌که هست‌موفق‌باشد
  • مهدی FR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    یک سرمربی با اخلاق ، ایکاش همه ی سرمربیان مربیان و اعضای تیم یاد بگیرند به تیمهای مقابل و تیم داوری کاری نداشته باشید و بازی کنید اون همه انرژی که می گذارید برای توجیح یا تخریب دیگری برای بازی بگذارید نتیجه خیلی خیلی متفاوت تری خواهید گرفت، درکلا اقای مورایس بسیار با شخصیت هستش و کار بلد امید موفقیت دارم براش هر جا که باشه
  • من IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    شما شایسته نشستن بر روی نیمکت ملی هستید
  • غلامعلی‌زنگویی.ضد‌لنگ IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    درود‌بر‌مورفیس‌سپاهان وساپی‌وعشقم‌تاج‌کبیر نفرین‌خدا‌بر‌بولینگ‌عبده‌حکومتی‌‌نفوذی‌حق‌خور‌مافیایی‌وهواداران‌عقده.ای‌بی‌شخصیت‌وبی‌منطق‌ودلخوش‌له‌مشتی‌جام‌حلبی‌کیلویی‌‌وبی‌افتخغر‌ترین‌تیم‌جهان.بولینگ‌‌چرسپولیس‌بی‌‌شخصیت‌
  • جمشید IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    اقای مورایس شما رو به جلو حرکت میکنی اگه اتفاقی هم افتاد بندازین گردن تیم پرسپولیس هنوز یادمون نرفته چشم سرباز احمدی را کور کردین ویا اب معدنی مسموم دادین وخیلی چیزهای دیگه که جایش اینجا نیست
  • اسفندیار IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    چرا این ۲تا تیم مخالف سر سخت وار هستند لنگ کیسه پول مردم بد بخت خرج این دو تیم می کنند نه تو آسیا راه شون میدن هروقت می بازند هوا آلوده بود مربی حریف شلوغ کرد آب آلوده بود هتل شلوغ بود شام چرب بود اتوبوس خوب نبود پول بهمان ندادند داور خوب نبود سالی 2هزار میلیارد خرج نکردیم وزیر ورزش قبل والان ازمون خوب حمایت نکردن
  • ناصر ES ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    تا بوده اینگونه بوده با هوچی گری و اصحاب رسانه و تلوزیون میلی و وزیر آخرش …. زدن تولیگ آسیا .
  • زاده گودال مرگ IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    چقد مربی جتملمنی داریم ک لنگیا ازش تعریف میکنن کور شود آنکه نمیتونن موفقیت مان را ببینید:)
  • غلامرضا IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    به عنوان یک پرسپولیسی حقیقتا به باشگاه بزرگ سپاهان تبریک عرض میکنم با این مربی های مودب و فهمیده ایی که به جامعه فوتبال معرفی میکنند.چه اقای مورایس و چه اقای نویدکیای دوست داشتنی. ❤❤❤❤❤❤
  • سجاد منجزی IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    واقعا مربی قابل احترام و باشخصیت و خونسردی هستن ،باید تو ایران الگو برداری شه تا یاد بگیرین بعضی از مربی های لیگ هی کل کل میکنن با همدیگه
  • حمید IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    هم فنی هم شخصیتی در حد تیم ملی ایران هستش .کیه که شعورش برسه .قلعه نوعی بازگشت به عقبه .واقعا تاج شورطو دراورده اون از جام جهانی که تیم خوبمونو نابود کرد با اوردن کیروش .اینم از جام ملتها که میخان قلعنوعی یا نکو نامو مربی کنن .نکونام اگه مربی بشه مهره سوخته بعدی میشه .مربی ایرانی نمیتونه جمع کنه .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی