نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
درآمد باشگاه‌های لیگ برتر از اسپانسرهای پیراهن/ منچستریونایتد در رتبه نخست، چلسی بدون اسپانسر!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه‌های لیگ برتری درآمد هنگفتی از اسپانسرها دارند و در این میان منچستریونایتد بیشترین پول را از اسپانسرهای کیت‌هایش دریافت می‌کند.

تبلیغات روی کیت‌های فوتبالی از جمله پرسودترین معاملات در دنیای ورزش به حساب می‌آید و کمپانی‌ها شدیدا مشتاقند تا با قرار دادن نامشان روی پیراهن مشهورترین باشگاه‌ها تا جایی که می‌توانند در معرض دید قرار بگیرند و جلب توجه کنند. این را هم در نظر بگیرید که تولیدکنندگان برای ساخت پیراهن‌ها به باشگاه‌ها پول می‌دهند، و باشگاه‌ها با قرار دادن نام شرکت‌ها در جلوی پیراهن و روی آستین‌ها درآمد قابل توجهی به دست می‌آورند.

در لیگ برتر، منچستریونایتد با درآمد ۱۷۰ میلیون پوند از اسپانسرینگ پیراهن، بالاترین درآمد را در این حوزه دارد. منچستریونایتد در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ از سه منبع اصلی درآمد کسب می‌کند: ۹۰ میلیون پوند از قرارداد با آدیداس برای تولید پیراهن‌ها، ۶۰ میلیون پوند از اسپانسری قسمت جلوی پیراهن با اسنپ‌دراگون و ۲۰ میلیون پوند از DXC برای اسپانسری آستین‌ها. این میزان درآمد ۲۰ میلیون پوند بیشتر از درآمد منچسترسیتی با ۱۵۰ میلیون پوند است که شامل ۷۰ میلیون پوند از پوما، ۶۰ میلیون پوند از اتحاد و ۲۰ میلیون پوند از OKX می‌شود.

لیورپول با درآمد ۱۳۷ میلیون پوند از قراردادهایش با نایکی، استاندارد چارترد و اکسپدیا در رتبه سوم قرار دارد. آرسنال با درآمد ۱۲۵ میلیون پوند از نایکی، امارات و ویزیت رواندا در رتبه چهارم است. تاتنهام با ۱۱۰ میلیون پوند و نیوکاسل با ۷۲.۵ میلیون پوند در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بعد از اینها نوبت به چلسی می‌رسد که ۶۸ میلیون پوند از اسپانسرینگ پیراهن درآمد دارد. این مبلغ شامل ۶۰ میلیون پوند از نایکی و ۸ میلیون پوند از فیور برای اسپانسری آستین‌ها است. اما چلسی به دلیل عدم وجود اسپانسر در قسمت جلوی پیراهن، از درآمدهای بیشتری که سایر باشگاه‌ها به دست می‌آورند، بی‌بهره است و تنها باشگاه لیگ برتری است که پیراهنش بدون اسپانسر (در قسمت جلوی پیراهن) است.

چلسی ابتدای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را بدون اسپانسر پیراهن آغاز کرد و در سپتامبر قرارداد یک‌ساله ۴۰ میلیون پوندی با اینفینیت اثلیت امضا کرد. اما این قرارداد به دلیل قوانین لیگ برتر درباره تغییر اسپانسرهای پیراهن در طول فصل فسخ شد.

پس از چلسی، استون ویلا با ۳۹ میلیون پوند قرار دارد و اورتون و لستر با درآمد ۲۱.۵ میلیون پوندی و وستهام با ۲۱ میلیون پوند در رتبه‌های بعدی هستند. برایتون با ۱۷ میلیون پوند، کریستال پالاس و ولوز هر یک با ۱۶ میلیون پوند و فولام با ۱۵.۷۵ میلیون پوند در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در پایین‌ترین رتبه‌ها، ساوت‌همپتون با ۱۰.۲ میلیون پوند، برنتفورد با ۹.۵ میلیون پوند و ایپسویچ با ۶ میلیون پوند قرار دارند. ایپسویچ از این مبلغ ۱ میلیون پوند از آمبرو، ۱ میلیون پوند از هالو برای اسپانسری آستین‌ها و ۴ میلیون پوند از تبلیغ اد شیرن، سرمایه‌گذار جدید و شخصیت محبوب باشگاه، کسب کرده است.

بیشتر بخوانید:

درآمد باشگاه‌های لیگ برتر از اسپانسرهای پیراهن/ منچستریونایتد در رتبه نخست، چلسی بدون اسپانسر!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی