نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
پیش‌بازی دورتموند – چلسی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در یکی از دیدارهای دومین شب از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دورتموند در ورزشگاه زیگنال‌ایدوناپارک به مصاف چلسی خواهد رفت.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در یکی از دیدارهای دومین شب از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دورتموند در ورزشگاه زیگنال‌ایدوناپارک به مصاف چلسی خواهد رفت.

دورتموند؛ زنبورها جان گرفته‌اند

۵ برد بوندس‌لیگایی و نزدیک‌شدن به بایرن‌مونیخ صدرنشین نشان داده که دورتموند دوباره احیا شده و شاید حتی تیمی باشد که در لیگ قهرمانان این فصل غافلگیرمان کند. زنبورها اگرچه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چندان وضعیت خوبی نداشتند و در ۶ بازی ۲ برد کسب کردند، اما حالا جان گرفته‌اند و با توجه به این که از چلسی شرایط خیلی بهتری دارند، شاید شانس صعودشان بیشتر باشد. شاگردان ادین ترزیچ در خانه به دنبال برد هستند تا در لندن به مشکل نخورند.

چلسی؛ رهایی از کابوس

فقط یک برد در ۷ بازی نشان می‌دهد چلسی کاملاً برخلاف حریف آلمانی‌اش عمل کرده. آبی‌های لندن با گراهام پاتر هم به جایگاه خوبی نرسیده‌اند و بعید است برای فصل آینده آن‌ها را در لیگ قهرمانان اروپا ببینیم. به همین دلیل نمی‌خواهند فرصت بالا رفتن در فصل جاری را از دست بدهند. قهرمان ۲ فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا با وجود ولخرجی‌های زیاد نتوانسته به سطح خوبی برسد و عملکردی ناامیدکننده داشته. شاید در آلمان موقعیت رهایی از کابوس برای چلسی فراهم شود.

آخرین جدال
دورتموند و چلسی تابه‌حال در هیچ تورنمنت اروپایی به مصاف هم نرفته‌اند و این نخستین دیدارشان خواهد بود.

آمار بازی
۱) دورتموند در ۵ حضور آخرش در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک مرتبه از مرحله گروهی و یک‌هشتم نهایی فراتر رفته که آن یک مرتبه هم به‌دست منچسترسیتی در یک‌چهارم نهایی حذف شد.
۲) چلسی ۲ فصل اخیر از این مرحله گذر کرده است، ولی آخرین تیمی که آن‌ها را در یک‌هشتم نهایی کنار زد آلمانی بود. آگوست ۲۰۲۰ در روزهای کرونایی به بایرن‌مونیخ باختند و حذف شدند.
۳۳) دورتموند در ۳۳ بازی با تیم‌های انگلیسی به ۱۱ برد رسیده، ۶ تساوی داشته و ۱۶ بازی را باخته است.
۲۵) چلسی ۲۵ مرتبه به مصاف تیم‌های آلمانی رفته که حاصل کارش ۱۲ برد، ۷ تساوی و ۶ شکست بوده است.
۱) چلسی در ۸ بازی‌اش در سال ۲۰۲۳ در تمامی رقابت‌ها فقط یک برد داشته که در لیگ برتر مقابل کریستال‌پالاس رقم خورده. ۴ تساوی و ۳ شکست در دیگر دیدارها برای آبی‌های لندن ثبت شده است.
۵) دورتموند در بهترین فرم فصل قرار دارد و ۵ بازی آخرش در بوندس‌لیگا را برده است. البته زنبورها سخت از مرحله گروهی گذر کردند و ۳ بازی آخرشان را با تساوی به پایان رساندند.

مصدومان و محرومان
عبدلایه کامارا و یوسوفا موکوکو مصدومان دورتموند هستند که به این بازی نمی‌رسند. متئو موری هم شاید به این جمع بپیوندد. چلسی هم به طور قطع انگولو کانته، آرماندو بوریا، کریستین پولیشیچ و ادوارد مندی را در اختیار نخواهد داشت. وضعیت رحیم استرلینگ، متئو کواچیچ، وسلی فوفانا و دنیس زکریا هم نامشخص است.

ترکیب احتمالی دو تیم
دورتموند:
کوبل، ریرسون، زوله، شلوتربک، گوئریرو، جان، رینا، بلینگام، رویس، برانت و آلر
چلسی: آریسابالاگا، جیمز، شالوبا، سیلوا، کوکوریا، لوفتوس‌چیک، فرناندس، موکیله، فلیکس، مودریک و هاورتس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی