نظرسنجی

به بهانه انتقال احتمالی علیرضا بیرانوند به تراکتور، پر سر و صداترین انتقال چهار دهه اخیر فوتبال ایران را کدام گزینه می دانید؟
گل مارادونایی عبدی جنجالی شد/ نظر ۷ کارشناس درباره دو صحنه جنجالی دیدار مس - پرسپولیس
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دو صحنه جنجالی در بازی پرسپولیس و مس رفسنجان، باعث جنجال در فضای مجازی شده است.

دیدار تیمهای پرسپولیس و مس رفسنجان در حالی به پایان رسید که در نیمه اول شهریار مغانلو در آستانه ورود به محوطه جریمه سرنگون شد. داور در ابتدا شبیه سازی تشخیص داد اما سپس نظرش را عوض کرد و یک کارت زرد به بازیکن مس نشان داد و خطای پشت محوطه جریمه گرفت. این در حالی است که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی اخراج داشتند.

در نیمه دوم و روی صحنه گل مهدی عبدی، شک اولیه روی آفساید بود اما پس از نمایش آهسته تصویر، مشخص شد که پس از کنترل توپ، صحنه مشکوک به هند رخ داده است.

در این باره کارشناسان داوری نظرات خود را به این شکل ابراز کردند:

محمد فنایی: پنالتی نیست/ اخراج نورمحمدی/ هند عبدی

سرنگونی مغانلو: در صحنه اول فکر می‌کنم که داور تصمیم درستی گرفت که خطای پشت محوطه جریمه اعلام کرد و پنالتی نبود اما داور باید بازیکن مس رفسنجان را اخراج می‌کرد. چون او از موقعیت گل آشکار جلوگیری کرد.

گل عبدی: تشخیص صحنه بسیار دشوار است اما به نظر من توپ به دست برخورد کرد.

رضا سخندان: پنالتی نیست/ کارت زرد/ هند بود

سرنگونی مغانلو: تصمیم داور برای خطا اعلام کردن به نفع پرسپولیس درست است اما فکر نمیکنم اخراج داشته باشد.

گل عبدی: توپ به دست مهدی عبدی برخورد کرده و داور باید یک خطا به نفع مس رفسنجان اعلام می‌کرد.

داوود رفعتی: پنالتی نیست/ کارت زرد/ قابل تشخیص نیست

سرنگونی مغانلو: به نظر من این صحنه پنالتی نیست و خطا بیرون محوطه رخ داده. ابتدا فکر میکردم داور باید اخراج کند اما حالا به نظرم می‌رسد که کارت زرد کافی بود چون توپ در کنترل بازیکن مشکی (مغانلو)نیست.

گل عبدی: این صحنه اصلا قابل تشخیص نیست.

رسول فروغی: پنالتی نیست/ کارت قرمز/ هند نیست

سرنگونی مغانلو: در این صحنه من فکر میکنم که پنالتی نیست اما بازیکن باید اخراج شود.

گل عبدی: صحنه واضح نیست اما من نظر شخصی ام این است که توپ به سینه و شکم او خورده است.

حیدر سلیمانی: پنالتی نیست/ کارت قرمز/ هند عبدی

سرنگونی مغانلو: هر برخوردی با بازیکنی که با سرعت در حال حرکت است، خطاست. مدافع مس هم روی حرکت مغانلو تاثیر گذاشت که خطا بود و داور ابتدا اشتباه کرد و خطای شبیه‌سازی گرفت که با نظر کمک داور اول، نظرش را تغییر داد. به دلیل این که خطا پشت محوطه بود و بازیکن در موقعیت ۱۰۰ درصد گلزنی بود، داور باید مدافع مس را اخراج می‌کرد که این اتفاق نیفتاد.

 گل عبدی: مهدی عبدی در موقعیت آفساید قرار نداشته و از این حیث گل او صحیح به نظر می‌رسد اما کاملاً مشخص است که مهاجم پرسپولیس توپ را با دست کنترل کرده است و در شرایط هند ایجاد موقعیت کرده و به این ترتیب گل پرسپولیس مردود بوده است.

نادر جعفری: پنالتی نیست/کارت قرمز/هند نبود

سرنگونی مغانلو: خوشبختانه با صحبت کمک داور اول مسابقه اشتباه داور تصحیح شد. زیرا مدافع مس پشت محوطه جریمه دست مهاجم پرسپولیس را گرفته بود و باید یک کارت زرد به او داده می شد. جنجالی شدن این صحنه هم طبیعی بود زیرا تفاوت بین دو تصمیم زیاد بود.

گل عبدی: در نیمه دوم هم تیم داوری همکاری خوبی با یکدیگر داشتند. داور در این مسابقه اشتباه تاثیرگذاری نداشت و تیم داوری قضاوت خوبی انجام داد. گل پرسپولیس هم در شرایط کاملا صحیح به ثمر رسید. کمک داور دوم مسابقه با تمرکز خوب اجازه ادامه بازی را داد و توپ به دست مهاجم پرسپولیس هم برخورد نکرد و به سینه مهدی عبدی خورد.

نوید مظفری: پنالتی نیست/ کارت قرمز/هند عبدی

سرنگونی مغانلو: در این صحنه اعلام خطای پشت محوطه جریمه درست بود اما داور باید بازیکن نارنجی را اخراج می‌کرد.

گل عبدی: بازیکن قرمز پس از کنترل توپ، مرتکب خطای هند می‌شود و توپ کاملا به دستش برخورد می‌کند و هند است.

لحظه به ثمر رسیدن گل مهدی عبدی را در ویدیوی زیر ببینید:

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • غضنفر IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    خیلی جالبه سه بازیکن و دروازبان مس در این صحنه حضور دارند و داور درست روبروی صحنه ست نگفتن هند شده اما اینها از دوربین پشت به بازیکن تشخیص هند دادند؟!!! وقتی حتی یک اعتراض نصفه و نیمه بازیکنی که کنارش هست نکرده یعنی این خطای دید شماست استاد. چیزی که هیچ کدام از کارشناسان شما بهش اشاره هم نکردند. حتی کمک داور روبروی استپ عبدی داره نگاش میکنه. برای این اساتید حتی سوال پیش نیومده چرا اینا کوچکترین اشاره ای ب هند نکردند؟!
    • مهندسی نکنیم IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      سه امتیاز از نگرفتن پنالتی برای استقلال در دربی یه سه امتیاز هم از این بازی با مس میشه 6 امتیاز یعنی فقط 6 امتیاز مفت و بابا مسعودی و علینژادی حالا برین بقیه بازیهای لیگ رو آنالیز کنین ببینید اگه آل بابا مسعود نبود پرسپولیس این فصل و فصول گذشته کجای جدول قرار میگرفته
    • کیسه فقط ادعاتامام IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      درپاسخ مهندسی نکنیم تابوده دردربیهاحق پرسپولیس خورده شده ازگل سالم نوری تاهمین دربی رفت اینهامهندسی نیست پس چیه؟تاریخ اینهافراموش نمیکنه حرف ازحق خوری باشه پرسپولیس طلبکاره
    • اشکان IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      دولت های خاتمی و احمدی نژاد 16 سال تمام ،هزار درصدی در اختیار تیم کیسه تنان بودن. و الان هم همینطور هیچ صدائی از کیسه تنان درنیومد الان هم فقط واسه رد گم کنیه عشق است پرسپولیس قهرمان!
    • رضا IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      آقا قسمتون میدم ی جام به استقلالی‌ها بدید میبرن و می بازن کسی اهمیت نمیده پرس پلیس چه ببره چه ببازه عین بمب صدا میده همه توجه و اهمیت روی اونه اقبال عمومی داره استقلالی جون جام هم ببری چیزی عوض نمیشه از نظر اخلاق ته جدولی تمام
    • جواد IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      دمت گرم رفیق واقعا حقیقت همین هست و با سینه توپ را کنترل کرد و چندتا بازیکن نزدیک بودن و دیدن ، فقط به پرسپولیس تهمت میزنن، چرا هیچ دوربینی از روبرو نیست که حقیقت نشون بده ،
  • علی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    سه نفر دفاع و یک گلر نزدیک عبدی بودند حتی نزدیک تر از داور اگر هند بود حداقل یکیشون اعتراض می کرد
  • #بابا مسعود IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    اقای نادر جعفری برو صحنه گل ایتالیا به ولز که مردود شد ببین یا رو دکتر شماره عینک عوض توپ کلا با دست گرفت یه جام بدید به تیم لنگ بره بابا مسعود کی میره
    • رضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      در عوض الان سه بازی که تیمهای دیگه بخاطر استقلال قربانی میشن .
  • ا IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    وزیر که گل نمیزنه! بازی های اخیر لنگ را ببینید بدون داور و کمیته انضباطی الان 5 جدول بودن!
  • hamed IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    اگه توپ به دست عبدی خورد چرا هیچکدوم از 3 تا دفاع حاضر اعتراض هم نکردند !!!
  • علی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    باز هم اشتباهات تاثیر گذار داوری به نفع تیم وزارت و دوباره سه امتیاز بادآورده برای تیم پیروزی .... جالبه با این که خطای هند بسیار واضح و معلومه باز یکی دوتا از کارشناسای عزیز میگم چیزی معلوم نیست ، دیگه وقتی توی کارشناس داوری این صحنه واضح را نتونی تشخیص بدی دقیقا برا چی اومدی نظر میدی؟؟؟ یا شایدم میبینی و لی بخاطر طرفدار این تیم بودنت دلت نمیاد بگی و مثلا با گفتن این که چیزی معلوم نیست هم خودت زیر سوال نمیبری همم یجورایی دین خودت ادا میکنی ... فوتبال پااااااااااااااکم آرزووووووووووووووووووووووست
    • رضا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      اصلا مشخصه با سینه استپ کرد . حالا استقلالیها بخاطر اینکه خودشون رو از زیر فشار در بیارن دارن بال بال میزنن بگن هند بوده .
  • حبیب IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    اینهم داوری به نفع تیم حکومت .
    • سمی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      هند نبود.اونی که میخواد ببینه زوم کنه.اونیکه نمیخواد ببینه هم که کلا کار به هیچی نداره فقط حرف میزنه
  • ایرانی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    از میان داورای صاحب نظر در مورد مسابقه پرسپولیس و مس رفسنجان هرجند نتیجه ثبت شده و تغییر نمی کند اما آقایان نادر جعفری و رسول فروغی ناخواسته پرسپولیسی بودن خودشون رو به رخ همه کشیدن. احتمالا اگه یکی از ایشان داور وسط مسابقه دیروز بودن معلوم نیست مس رفسنجان با چه نتیجه ای شکست میخورد و چند اخراجی داشت !!!! ......
  • mcheraghi IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    هم داور به صحنه نزدیک بود و هم سه مدافعی که عبدی را محاصره کردند کوچکترین عکس العملی مبنی بر برخورد توپ با دست عبدی نداشتند. این سه مدافع در طول بازی برای همه تصمیمات داور معترض بودند و حتی به اعلام اوت دستی بهرای پرسپولیس هم اعتراض می کردند.
  • سروش IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    یه چیز خیلی معمولی!!! سه تا بازیکن کنار مهدی عبدی هستن و یه دروازه بان جلوش! فاصله شون باهاش حتی 1 متر هم نیست (کمتره) و بعد از گل عبدی حتی یک نفرشون نمیاد به داور اعتراض کنه یا مثل غریضه ی ورزشی فوتبالیست ها به نشانه ی خطا یا هند دستش رو بلند کنه یا هر چیز دیگه ای. هیچکدوم هم بعد از بازی در مورد گل حرف نزدن! *** بقول گری لینکر اینکه تصاویر یه چیزی نشون میده و رسانه ها و ما کارشناس ها (خودشون رو میگفت) یه چیزی میگن دلیل بر درست بودن کارشناسی ما نیست! چون ما تصویر رو از زاویه دوربین میبینیم! تو این صحنه مشخص شد ما بجای درخواست var و كمك داور ویدیویی و چمن رنگی رنگی (که موجب اذیت چشم و زشتی تصویر میشد) باید اول از همه یه کارگردان درست درمون تو استنادیوم ها استفاده کنیم که حداقل جای مناسب برای دوربین ها در نظر بگیره و تصاویر درست تحویلمون بده. زشته که تو سال 1400 (2021) که تو جیب هر آدمی یه اینترنت هست، تصاویر تلویزیونی فوتبال ما هنوز مث لیگ آزادگان سال 76 باشه... لطفا یکم نظارت بشه و انعکاس همچین چیزهایی به عهده رسانه های بزرگ مثل خبرورزشی و ورزش 3 هست. دیدن فوتبال با کیفیت حق همه ست
    • شاهرخ خان: IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      کامنت اول: مسئله اینه که آقایون کارشناس داوری با این زاویه دید و این زاویه دوربین چطور متوجه خوردن توپ به دست عبدی شدن که اون سه بازیکن مس و دروازه‌بانشون و خود داور که نزدیک عبدی بود متوجهش نشدن؟! اگه اون سه بازیکن یه اعتراض نصفه نیمه میکردن حداقل میتونستیم شک کنیم که شاید توپ به دست عبدی خورده اما وقتی این سه نفر هیچ واکنشی نشون نمیدن یعنی توپی به دست عبدی نخورده به همین سادگی و خوشمزگی. جالبه آقای عسکری در مورد گل اول استقلال هم با شک و تردید صحبت کرده و گفته: "گل اول استقلال درست بود. فکر میکنم ۱۰ تا ۱۵ سانت توپ از خط دروازه رد شده بود". جالبه حرکت آهسته صحنه گل رو دیده و هنوز متوجه نشده که توپ حداقل نیم متر رفته تو دروازه و با شک و تردید گفته فکر میکنم ۱۰ تا ۱۵ سانت توپ از خط دروازه رد شده بود!! اینا وقتی روی حرکت آهسته نمیتونن درست تحلیل و کارشناسی کنن وای به حال حرکت پیوسته و موقع پخش زنده تلویزیونی!! من خودم شکم به آفساید بودن گل عبدی بود که اونم خدا رو شکر آفساید نبود و هیشکی بهش اشاره نکرد.
    • شاهرخ خان: IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      کامنت دوم: با شما دوست عزیز کاملا موافقم که کارگردان تلویزیونی خوبی وجود نداره و جای کاشتن دوربینها هم اکثر درست نیست. البته با اضافه کردن دوربینها میشه این نقصیه رو جبران کرد. در ضمن تو بعضی شهرها واسه تصویربرداری تلویزیونی هنوز از دوربینهای عهد بوق استفاده میکنن در صورتی که الان دوره دوربینهای اچ دی هستش.
    • حق گو IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      لنگی جماعت فقط چیزی رو قبول می کنه و میفهمه که به نفعش باشه وگرنه اینها شب تاریک رو تو خود شب قبول ندارن؟؟؟منفور کل ایران و محبوب فدارسیون و کمیته داروان و دولت ها
  • امیرعلی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    مشکل اینهانیست مهدی عبدی یادآورخاطرات دربیه براشون والله که هندبازیکنهای مس تشخیص ندادن اونوقت شماتشخیص میدی
    • حسین IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      اگه عبدی که حتی استایلش به فوتبال نمیخوره یاداور دربیه شاه فرهاد یاد اور چیه که لنگیها اینقدر باهاش دشمنی میکنن
    • امیرعلی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      ببین دیگه بازیکنی که استالش به تشخیص شما!به فوتبال نمیخوره اشکتون درآوردیم
  • ناشناس IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    پرسپولیس با این وزیرحالا حالا قهرمانه شک دارید بقیه بازیها ووضعیت مدیریتی استقلال را در این چند سال ببینید
  • حسین IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    همه رو ول کنید کارشناسی فنایی داشته باش جون بابا گاهی بین عادل وفنابی دعوا میشد.متاسفم برای اون داورانی که گفتن هند است.بقول عادل اگه زبان بدن بازیکنا رو در نظر میگرفتن عمرا چنین کارشناسی مسخره ای نمی‌کردن که بگن هنده.باژیکنا قبل داور معمولاً اعلام میکنند.معلومه که هند نبوده.برای چنین کارشناسی باید تاسف خورد که روانشناسی ساده هم بلد نیستند
    • مهرشاد IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      شما تمام کارشناسی های فنایی رو ببینید همیشه علیه پرسپولیس هست میدونی چرا ؟ چون خدا شاهد است من خودم عکسی قدیمی متعلق به یکی از دوستان دیدم مربوط به تیم جوانان استقلال ( سال ها قبل که متاسفانه سالش رو فراموش کردم) که جناب فنایی توی اون عکس بود .
  • م ا IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    اخراج اگه انجام میشد مس بالای ۳تا میخورد و نیاز به تک گل عبدی نبود
  • tt IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    متاسفم برای این فوتبال اگر لنگ نبود الان علاوه بر استقلال حداقل دو تیم از ایران قهرمان آسیا شده بودن این تیم کثیف فوتبال ایران را به کثافت کشیده
    • کیسه فقط ادعاتامام IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      مگه پرسپولیس جلوی قهرمانی دیگرتیمهاراگرفته پرسپولیس باغیرت اراده بازیکنهاش دوبارفینال آسیارسیده با۱۳بازیکن کارهرتیمی نیست این تیم آبروی ایرانه نمیدونم هوادارکدوم تیمی تاسف که تعصب نمیذاره حقایقو ببینیدادمین سپاس
  • پسر البرز IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    آقای خطیبی میگه وزیر بابا لامصب حداقل پدیده رو ببر طرف به هر کی می‌باره ایراد ندارد ولی به پرسپولیس تیم وزیر خجالت داره این صحنه قابل کارشناسی نیست جز توسط حرکت بازیکن ها چون خطای دید زیاده ولی خواهشاً اگر فوتبال بلد نیستید تقصیر و گردن وزیر و وکیل نندازید عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به بهانه انتقال احتمالی علیرضا بیرانوند به تراکتور، پر سر و صداترین انتقال چهار دهه اخیر فوتبال ایران را کدام گزینه می دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی