۰
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پاختاکور و السد اصلاً تیم‌های غیرقابل نفوذی نیستند و آبی و قرمز این توان را دارند که آن‌ها را ببرند و به جمع ۸ تیم برتر آسیا برسند، اما به شرطی که جاه‌طلب باشند و به این باور برسند که با همین بضاعت فعلی هم می‌توان به فینال آسیا رسید.

خبرورزشی/ فرهاد اشراقی؛ پرسپولیس و استقلال مقابل شارجه و الاهلی نشان دادند که تیم‌های آسیایی را هم می‌شود برد. برخلاف تصور اولیه فاصله تیم‌های آسیایی خیلی هم زیاد نیست. یک زمانی الهلال خیلی قوی‌تر از بقیه تیم‌های عربی بود یا العینی که ۶ گل به استقلال زد، عمر عبدالرحمان را داشت که سطح فوتبالش واقعاً بالاتر از فوتبال آسیا بود، اما حداقل امسال از آن خبر‌ها نیست. الهلال که به خاطر کرونایی‌هایش کنار گذاشته شد و العین و الدحیل هم حذف شدند. همین شارجه وقتی ۱۰ گل به التعاون و الدحیل زد همه را ترساند، اما مثل موم در دستان پرسپولیس بود. درست مثل الاهلی عربستان که در گروه استقلال صدرنشین شد، اما به مراتب ضعیف‌تر از استقلال بود. اگر در بازی رفت گل سالم ارسلان مطهری را مردود اعلام نمی‌کردند، امروز استقلال به عنوان صدرنشین گروه صعود می‌کرد و در مرحله حذفی به مصاف الاهلی امارات می‌رفت نه پاختاکور ازبکستان!

از این مرحله به بعد که استقلال به پاختاکور خورده و پرسپولیس به السد قطر، باید دید نمایندگان فوتبال ایران تا چه حد جاه‌طلبی دارند. آن‌ها وقتی به خطر افتادند و نزدیک بود حذف شوند، مقابل الاهلی و شارجه واقعاً خوب بازی کردند و حتی می‌توانستند بیشتر از ۳، ۴ گل بزنند. از این مرحله هم همه بازی‌ها حکم فینال را دارد و در نتیجه، چون خطر حذف وجود دارد باید به استقلال و پرسپولیس امیدوار بود. پاختاکور و السد اصلاً تیم‌های غیرقابل نفوذی نیستند و آبی و قرمز این توان را دارند که آن‌ها را ببرند و به جمع ۸ تیم برتر آسیا برسند، اما به شرطی که جاه‌طلب باشند و به این باور برسند که با همین بضاعت فعلی هم می‌توان به فینال آسیا رسید. پرسپولیس دیگر بیرانوند و ترابی و علیپور را ندارد، اما در عوض حامد لک، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر خوش درخشیده‌اند. استقلال هم به خاطر ضعف مدیران قبلی و جدیدش نمی‌تواند از نفرات جدیدی که خریده استفاده کند، اما مهاجمانی، چون قایدی و ارسلان و دیاباته را دارد که در تمام بازی‌ها خطرناکند و بالاخره یکی از آن‌ها گل می‌زند البته به شرطی که در فاز دفاعی با هر حمله‌ای تور دروازه آبی‌ها نلرزد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی