دقیقی: این عامل پیروزی خیبر و شکست استقلال بود/ با این همه بازیکن و امکانات سه گل خوردند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سعید دقیقی بعد از پیروزی خیبر مقابل استقلال گفت منطق می‌گوید در سال اول بتوانیم تیم را در لیگ برتر نگه داریم.

سعید دقیقی پس از برد  ۳ بر یک خیبر مقابل استقلال در نشست خبری گفت: اگر امروز موفقیت حاصل شده، لطف خدا بود که زحمت یک مجموعه را دید. این مجموعه شامل هواداران است که از آنها تشکر می‌کنم. مالک باشگاه آقای عبدی با تمام وجود کنار ما بود و در کنار آن بازیکنان شایسته و فوق‌العاده تاکتیک‌پذیر خیبر عامل موفقیت بودند و در آخر من هم به عنوان یک عضو کوچک در کادرفنی.

وی ادامه داد: با شناختی از استقلال داشتیم برنامه‌ریزی کردیم که یک بازی پرهیجان و پرفشار را انجام دهیم و یک بازی سوپرهیجانی را داشته باشیم تا تماشاگران لذت ببرند. بازیکنان ما تاکتیک‌پذیر هستند و همه اعضای باشگاه کمک کردند که امروز بتوانیم به پیروزی برسیم. در شروع نیمه دوم روی یک اشتباه گل خوردیم ولی در ادامه بازیکنان تاکتیک‌های مدنظر ما را به خوبی انجام دادند و حتی می‌توانستیم گل چهارم را به ثمر برسانیم. البته هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است خیبر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قطعا با کمک همه عوامل باشگاه و همینطور حمایت هواداران‌مان می‌توانیم به موفقیت برسیم.

سرمربی خیبر تصریح کرد: دنبال اهداف بلندی در خیبر هستیم اما منطق می‌گوید در سال اول بتوانیم تیم را در لیگ برتر نگه داریم. اگر خیبر در لیگ برتر بماند یعنی موفق بوده است و هرچه بیشتر از آن را به دست بیاوریم یعنی یک موفقیت متعالی رقم خورده است. استقلال با این همه بازیکن و امکانات در خرم‌آباد سه گل خورد و باید قدردان بازیکنان باشیم.  هدف اول و کوتاه مدت ما این است که تیم را حفظ و در کنار آن شرایط بالاتر را در جدول دنبال کنیم. خدا را شکر که یک پله در جدول صعود کردیم. هدف همه باید این باشد که تیم را حفظ کنیم و بالاتر برویم.

دقیقی اظهار داشت:  توقعات باید به جا باشد، پیروزی امروز ما اوج یک موفقیت است. النصر این تیم را با هزار دردسر برد و ما استقلال را ۳ بر یک بردیم و یک کار بزرگ و نشدنی انجام دادیم. این تیم همه کارها و تغییرات را انجام داده که از بحران خارج شود اما ما این تیم را شکست دادیم. درباره جذب نفرات هم باید بگویم قطعا نیاز به تقویت داریم. ممکن است برخی از بازیکنان باشند که خوب باشند اما نتوانیم به هم کمک کنیم، بنابراین در نیم‌فصل یکسری تغییرات خواهیم داشت و بعد از اینکه تیم در لیگ ماندگار شد برای سال بعد بازیکنانی که در پازل تاکتیکی ما باشند را جذب خواهیم کرد.

وی درباره حضورش در شمس‌آذر عنوان کرد: تمام زندگی، انرژی و وجودم را برای موفقیت شمس‌آذر قزوین گذاشتم، حتی از خودم در مباحث مالی و معنوی گذشتم تا تیم به جایگاه متعالی برسد. باشگاه شمس‌آذر نزدیک به ۱۰۰ میلیارد بازیکن در ۲ سال گذشته فروخته است. در نیم‌فصل گذشته در ازای مبلغی بابت رضایت‌نامه به مس رفسنجان رفتم که باشگاه شمس‌آذر بتواند مشکلاتش را حل کند. در آن زمان حتی مالک باشگاه به من پیشنهاد داد که فلان باشگاه با شرایطی خوب پیشنهاد داده، ولی چون تعهدات مس رفسنجان در یک بازه ۱۰ روزه انجام نشد، من دوباره برگشتم و ۲ بازیکن را به یک باشگاه تراکتور و سپاهان فروختیم و ۲۰ میلیارد پول رضایتنامه جذب شد. با همه کمبودها ما پنجم واقعی لیگ برتر شدیم.

دقیقی افزود: در پایان فصل از باشگاه ملوان برای من پیشنهاد آمد و آقای دنیامالی ۲ جلسه ۵ ساعته با من برگزار کرد. کارم را با ملوان شروع کردم و ۲۸ روز تمرین برگزار کردیم و چون اول کار منابع مالی نداشتیم بازیکن سرباز جذب و تیم را آماده کردیم اما یک هفته مانده به مسابقات به من گفتند آقای دنیامالی گزینه وزارت ورزش شدند. من هم به ملوان تعهد داشتم و یک ماه کار کردیم و حتی منابع اردوی پیش فصل را خودم تهیه کرده بودم، تا اینکه به ما گفتند منابع مالی نداریم. من بهترین پیشنهادات را رد کرده بودم و یک ماه هم با ملوان تمرین کرده بودیم. گفتند باید صبور باشید و خیلی راحت گفتند اگر نمی‌توانید خوش آمدید و من هم جدا شدم.

سرمربی خیبر عنوان کرد: تصمیم گرفتم در ابتدای لیگ تیم نگیرم چون تیم‌ها پر شده بودند و تنها تیم بدون سرمربی شمس‌آذر بود. قدردان مالک و مدیران شمس‌آذر و مردم قزوین هستم، حتی مشاوره دادم که چه کسی را بیاورند، تا یک جلسه برگزار شد و مدیران و مردم قزوین با خواهش گفتند که در این شرایط بحرانی فقط من می‌توانم به آنها کمک کنم. با ۴۰ درصد قرارداد پایین‌تر نسبت به ملوان کارم را در شمس‌آذر شروع کردم و در ۸ هفته‌ تنها یک مسابقه تیم من بدون کیفیت بازی کرد. در این هفته‌ها با تمام کمبودها بهترین بودیم. در نهایت به مالک باشگاه گفتم که اگر بازیکن نگیریم من نمی‌توانم به این تیم کمک کنم و اجازه جدایی دادند و من هم بیرون آمدم. بلافاصله از مس و خیبر پیشنهاد خوبی گرفتم ولی چون با آقای عبدی دست داده بودم پیشنهاد بالاتر مس رفسنجان را رد کردم و به خیبر آمدم و الان هم خوشحالم. به دنبال اهداف بالایی بوده و یک خیبری تمام عیار هستم.

دقیقی در پاسخ به این سوال که استراتژی بازی هجومی خیبر فقط در بازی با استقلال بود یا در ادامه فصل هم ادامه خواهد داشت، گفت: فرم فوتبالم بازی در شیب بالا و بعد از توپ لو دادن، بازی با پرس بالا است. بچه‌های ما باید به شرایطی برسند که در اوج هیجان بازی و توپ‌گیری کنند. در این ۲-۳ سالی هم که کار کردیم در سال اول با شمس‌آذر بیشترین گل را زدیم و بهترین صعود را داشتیم و با کیفیت بازی کردیم. سال گذشته هم بهترین کیفیت را داشتیم و در ۸ هفته گذشته با شمس‌آذر ببینید که فوتبال خوبی بازی می‌کردیم ولی ابزار محدودی داشتیم. الان برد آوردیم اما چیزی نشدیم و غروری هم نداریم. اول کار هستیم و اینطور نیست که از نگاه بالا صحبت کنیم و بازی به بازی باید بهتر شویم. هیچ بازی برای خیبر راحت نیست.

بیشتر بخوانید: خیبر ۳ - استقلال ۱؛ پاقدم موسیمانه برای استقلال خوب نبود/ پیتسو نیامده به لُرها باخت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی