پیش‌بازی اینتر – یوونتوس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اینتر و یوونتوس مدعیان قهرمانی فصل جاری سری آ ایتالیا یکشنبه شب به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرورزشی، در حساس‌ترین دیدار هفته نهم سری A ایتالیا، اینتر در ورزشگاه جوزپه مه‌آتسا از ساعت ۲۰:۳۰ یکشنبه شب میزبان یوونتوس خواهد بود.

اینتر؛ بازگشت به خانه

بازگشت به صدر در فکر و خیال سیمونه اینزاگی است. او حالا علاوه بر میلان، یوونتوس و ناپولی را هم به‌عنوان رقیب در مسیر گرفتن اسکودتو می‌بیند. فعلاً فقط ۲ امتیاز از ناپولی کمتر گرفته‌اند و با وجود این که نوسان داشته‌اند، چیزی از دست نداده‌اند. با این وجود در دیدارهای رودررو با تیم‌های بزرگ و مدعی مقابل میلان باخته‌اند. خیلی زود و بعد از بازی با یوونتوس هم باید با ناپولی مصاف بدهند. اینتر همان تیم خوب فصل قبل است، با این تفاوت که رقبا بهتر از فصل پیش شده‌اند و شاید جلوی افعی‌ها کم نیاورند. خط دفاعی اینتر این فصل متزلزل بوده و اینزاگی امیدوار است در دربی ایتالیا کار دستش ندهند!

یوونتوس؛ بانو جان می‌گیرد!

یوونتوس ایتالیایی‌تر از گذشته شده است! بازی‌های کم‌گل و دفاع مستحکم، نشان می‌دهد تیاگو موتا تفکراتش را در تورین به‌خوبی پیاده کرده. با این حال تساوی‌های پرتعداد که سه‌تای آن‌ها بدون‌گل بوده‌اند باعث شده بیانکونری برای مردم آنقدر جذاب نباشد که درباره‌اش صحبت کنند. با این حال همین فرمول می‌تواند تیاگو را در کنار اینزاگی و کونته به‌عنوان مربیان پیش‌رو در فصل جاری قرار دهد. یوونتوس فصل پیش نتایج خوبی مقابل اینتر نگرفته و موتا می‌داند چشم هواداران به این بازی بزرگ است. فراموش نکنید یووه هنوز مقابل ناپولی و میلان هم بازی نکرده است و اگر می‌خواهد جان بگیرد، باید در سن‌سیرو نتیچه خوبی کسب کند.

آخرین بازی
۴ فوریه ۲۰۲۴ در دیدار برگشت فصل گذشته سری A ایتالیا، اینتر با یک گل از سد یوونتوس گذشت. گاتی (گل‌به‌خودی) تنها گل آن بازی رد زد.

آمار بازی
۲۶۵) تاریخچه دربی ایتالیا ۱۱۵ ساله شده است. ۲۶۵ مرتبه از سال ۱۹۰۹ تا امروز اینتر و یوونتوس به مصاف هم رفته‌اند که سهم اینتر ۸۳ برد و سهم یوونتوس ۱۱۶ برد بوده و ۶۶ بازی هم بین این دو تیم با تسای خاتمه یافته.
۱۸۲) در ۱۸۲ نبرد دو تیم در تاریخ سری A ایتالیا، دربی را اینتر ۶۱ مرتبه برده و یووه هم ۹۵ بار به‌عنوان برنده از زمین خارج شده است. ۵۳ بازی هم برنده نداشته.
۴) اینتر در ۴ دربی آخر مقابل یوونتوس شکست نخورده است که ۲ بازی در جام‌حذفی بوده. ۲ برد و ۲ تساوی برای این تیم ثبت شده است.
۱۱) در ۱۱ دربی آخر گل رد و بدل شده است. آخرین دربی‌ای که با تساوی بدون‌گل تمام شد فوریه ۲۰۲۱ بود.
۰) یووه تنها تیم بدون شکست این فصل سری A به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد فرمول تیاگو موتا برای بانوی پیر کارساز بوده است.
۱) یوونتوس در ۸ بازی ابتدایی‌اش در سری A ایتالیا فقط یک گل دریافت کرده که مقابل کالیاری از روی نقطه پنالتی بوده.
۱۲) برترین گلزن تاریخ دربی ایتالیا یک یاغی بوده است. روبرتو بونیسِنیا با ۱۲ گل برترین گلزن است که ۹ گل را با پیراهن اینتر و ۳ گل را با پیراهن یووه زده. او ۷ سال پیراهن اینتر را پوشید و ۳ سال با یووه به میدان رفت. او دو شریک هم در این آمار دارد، جوزپه مه‌آتسا از اینتر و عمر سیوری از یوونتوس.
۳۹) باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ دربی ایتالیا از مدیران فعلی اینتر است. خاویر زانتی نایب‌رئیس اینتر ۳۹ مرتبه در این بازی به میدان رفته. البته جاسینتو فاکتی هم شریک او در این آمار است.
۴) لائوتارو مارتینس با ۴ گل زده برترین گلزن دربی ایتالیا بین بازیکنان حال حاضر دو تیم به شمار می‌رود.

مصدومان و محرومان
هاکان چالهان‌اوغلو، فرانچسکو آچربی، کارلوس آگوستو و تایون بوچانان مصدومان اینتر برای دربی هستند. داگلاس لوئیس، برمر، آرکادیوش میلیک، تیون کوپمینرز و نیکولاس گونسالس هم یوونتوسی‌هایی هستند که به این بازی نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر:
سومر، پاوار، دی‌فرای، باستونی، دارمیان، دی‌مارکو، بارلا، اصلانی، مخیتاریان، تورام و مارتینس
یوونتوس: دی‌گرگوریو، کامبیاسو، گاتی، کالولو، کابال، فاجولی، لوکاتلی، کونسیسائو، ییلدیز، امبانگولا و ولاهوویچ
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی