پیش‌بازی آرسنال - لیورپول
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آرسنال رده سومی یکشنبه از ساعت ۲۰ مقابل لیورپول صدرنشین لیگ برتر قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرورزشی، یکشنبه شب از ساعت ۲۰، آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان لیورپول خواهد بود. این نبرد حساس در چارچوب هفته نهم لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد.

آرسنال؛ اخراجی‌ها!

سبک بازی آرسنال در هفته‌های اخیر و بعد از تساوی مقابل منچسترسیتی زیرسؤال رفت و حالا رسانه‌ها و کارشناسان روی اخراجی‌های پرتعداد این تیم زوم کرده‌اند. ۳ اخراجی در ۸ هفته آمار عجیبی‌ست که توپچی‌ها در این فصل داشته‌اند و چه بسا اگر بازیکنان تأثیرگذاری مثل رایس، تروسار و سالیبا اخراج نمی‌شدند حالا آرسنال صدرنشین بود. آرتتا مأموریت متفاوتی دارد و تیمش را باید خونسردانه به نبرد با لیورپول بفرستد. فصل پیش با برد در دیدار برگشت مقابل لیورپول بود که یک رقیب را از میدان به در کردند و به سوی جام رفتند، اما در نهایت در کورس از سیتی عقب ماندند. اخراجی‌های شمال لندن حالا در پی برد دیگری مقابل لیورپول هستند و این مرتبه می‌خواهند رقیب را از صدر پایین بکشند.

لیورپول؛ قهرمانی در آرامش

با حضور آرنه اشلوت، لیورپول نه تنها دچار چالش‌های ابتدایی حضور سرمربی جدید به جای سرمربی محبوب باسابقه قبلی نشد، بلکه با قدرت بیشتر به کارش ادامه داد. آرنه هم این موفقیت‌ها را مدیون یورگن کلوپ است که کادر بازیکنان خوبی را برای او به ارث گذاشته! لیورپول که این فصل هم در دفاع و هم در حمله عملکرد خوبی داشته، امیدوار است باخت آخر مقابل آرسنال را تلافی کند. قرمزهای مرسی‌ساید فعلاً با شکست منچستریونایتد و چلسی تیم‌های ضعیف‌تر بیگ‌سیکس عملکرد خوبی در نبرد با بزرگان داشته‌اند، اما اشلوت می‌داند دیدار با آرسنال و منچسترسیتی اهمیت بیشتری نسبت به ۲ دیدار قبلی با تیم‌های بزرگ دارد. او می‌خواهد تیمش با حاشیه امنیت و در آرامش در کورس قهرمانی پیش برود.

آخرین بازی
۴ فوریه ۲۰۲۴ در دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، آرسنال مقابل لیورپول با نتیجه ۳-۱ پیروز شد. ساکا، مارتینلی و تروسار برای آرسنال و گابریل (گل‌به‌خودی) برای لیورپول گلزنی کردند.

آمار بازی
۶۴) در تاریخ لیگ برتر، آرسنال و لیورپول ۶۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که توپچی‌ها ۱۸ برد و قرمزهای مرسی‌ساید ۲۶ برد کسب کرده‌اند. ۲۰ بازی هم مساوی شده است.
۳) فصل قبل ۳ مرتبه این دو تیم به مصاف هم رفتند که همه‌چیز مساوی بوده؛ یک برد برای هر تیم و یک تساوی. آرسنال و لیورپول هم هرکدام ۴ گل به یکدیگر زدند.
۵) آرسنال در ۲ فصل اخیر با میکل آرتتا از زیر سایه لیورپول بیرون آمده است. بعد از ۸ بازی نبردن، در ۵ بازی اخیر ۲ برد و ۲ تساوی مقابل لیورپول داشته‌اند و فقط یک بازی را باخته‌اند.
۰) آرسنال این فصل هنوز در ورزشگاه امارات شکست نخورده است. ۳ برد و یک تساوی مقابل برایتون حاصل کار توپچی‌ها در خانه بوده است.
۱۰۰) لیورپول همه بازی‌های خارج از خانه‌اش در فصل جاری را برده است. ۴ برد برای قرمزهای مرسی‌ساید بیرون از آنفیلد ثبت شده.
۳) عملکرد دفاعی لیورپول در این فصل عالی بوده؛ تیم آرنه اشلوت فقط ۳ گل در ۸ بازی گذشته دریافت کرده است.

مصدومان و محرومان
ویلیام سالیبا به خاطر کارت قرمزی که مقابل بورنموث گرفت محروم است. مارتین اودگارد، تاکهیرو تومیاسو و کیران تیرنی به طور قطعی به‌خاطر مصدومیت این بازی را از دست داده‌اند. یورین تیمبر، بوکایو ساکا و ریکاردو کالافیوری هم ممکن است به‌دلیل مشابه این بازی را از دست بدهند. آلیسون بکر، فدریکو کیزا، هاروی الیوت و کانر بردلی هم مصدومان لیورپول هستند. دیوگو ژوتا هم احتمال دارد به این نبرد مهم نرسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رایا، پارتی، وایت، گابریل، تیمبر، مرینو، رایس، ساکا، مارتینلی، تروسار و هاورتس
لیورپول: کِلِهِر، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، خراون‌برخ، مک‌آلیستر، سوبوسلای، صلاح، خاکپو و نونیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی