نظرسنجی

نتیجه دو بازی پرسپولیس مقابل شمس آذر قزوین و استقلال برابر خیبر خرم آباد را پیش بینی کنید...
رئال‌مادرید – بارسلونا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رئال‌مادرید و بارسلونا با قربانی کردن غول‌های آلمانی در لیگ قهرمانان اروپا، به استقبال ال‌کلاسیکوی رفت فصل جاری لالیگا رفته‌اند.

به گزارش خبرورزشی، شنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ در دیداری از هفته یازدهم لالیگای اسپانیا، رئال‌مادرید و بارسلونا در ورزشگاه ال‌کلاسیکو به مصاف هم خواهند رفت. انتظار می‌رود ال‌کلاسیکوی رفت فصل جاری لالیگا با آمادگی دو تیم که به تارگی دورتموند و بایرن را قاطعانه شکست داده‌اند، تماشایی شود.

رئال‌مادرید؛ کهکشانی‌ها آماده جنگ

بین دو نیمه دیدار رئال – دورتموند، هواداران بارسا بی‌شک خوشحال‌ترین بودند! دشمن دیرینه‌شان در تنگنا قرار گرفته بود و وضعیت خوبی نداشت، اما نیمه دوم همه‌چیز عوض شد. کهکشانی‌ها به رهبری وینیسیوس جونیور نشان دادند که آماده جنگ هستند. برد ۵-۲ مقابل دورتموند و ۸ برد در ۱۰ ال‌کلاسیکوی آخر نشان می‌دهد باز هم باید شانس رئال‌مادرید را برای کسب ۳ امتیاز در این دیدار بالا بدانیم. کارلو آنچلوتی برخلاف بسیاری از سرمربیان هم‌نسل خودش هنوز راه و روش‌هایی برای بیرون آوردن تیمش از دردسر را دارد. رئالی‌ها بعد از او مدتی غم‌زده خواهند بود، چرا که در سالیان اخیر هیچ‌کس مثل کارلتو درد تیم‌شان را دوا نکرده. این فصل در کورس قهرمانی از بارسلونا کمی عقب افتاده‌اند که قابل جبران است. ال‌کلاسیکوی رفت به میزبانی مادرید برگزار می‌شود و نمی‌خواهند فرصت پیروز شدن در این بازی بزرگ را از دست بدهند.

بارسلونا؛ فلیک گم‌شده آبی‌اناری‌ها

بالاتر از حد انتظار و جذاب‌تر از حد تصور! هانسی فلیک خیلی زود با بارسلونا جور شد و نشان داد که گم‌شده آبی‌اناری‌ها بوده است. با وجود تغییرات زیاد و میدان دادن به چند جوانِ کم‌نام و نشان، بارسا باز هم مسیر خودش را پیدا کرده. حالا کاتالان‌ها هم در لالیگا صدرنشین هستند و هم در لیگ قهرمانان اروپا قدرتنمایی می‌کنند. گرفتن انتقام از بایرن‌مونیخ اتفاق بزرگی بود که در آستانه ال‌کلاسیکو رخ داد. شاید تنها دغدغه فلیک حالا این باشد که تیمش یک روز دیرتر از رئال بازی کرده و بازیکنانش خسته‌تر هستند. با این حال تیم او هم با درخشش یک برزیلی دیگر یعنی رافینیا بردی روحیه‌بخش با نتیجه ۴-۱ کسب کرد و در بهترین شرایط به ال‌کلاسیکو رسیده است. اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم، بارسلونا با یک امتیاز در مادرید هم راضی خواهد بود چرا که هم نوار شکست‌ها مقابل رئال را پاره می‌کند و هم به صدرنشینی‌اش ادامه می‌دهد. تازه در ابتدای ماراتن لالیگا هستیم...

بیشتر بخوانید:

آخرین بازی
۲۱ آوریل ۲۰۲۴ در دیدار برگشت فصل گذشته لالیگا اسپانیا، رئال‌مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با نتیجه ۳-۲ بارسلونا را شکست داد. در آن دیدار وینیسیوس، واسکس و بلینگام برای رئال و کریستنسن و فرمین برای بارسا گلزنی کردند.

آمار بازی
۳۰۰) ال‌کلاسیکو که ۱۲۲ سال قدمت دارد به ۳۰۰ بازی رسیده است. در این ۳۰۰ بازی، رئال‌مادرید ۱۱ برد و بارسلونا ۱۲۵ برد کسب کرده‌اند و ۶۴ بازی مساوی شده است.
۲۵۷) از آن ۳۰۰ بازی، ۲۵۷ بازی رسمی بوده که رئال ۱۰۵ بازی را برده و بارسا در ۱۰۰ بازی برنده شده. ۵۲ بازی هم با تساوی پایان یافته.
۱۸۸) در تاریخ لالیگای اسپانیا، ۱۸۸ مرتبه دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که سهم رئال ۷۹ برد و سهم بارسا ۷۴ برد بوده است. ۳۵ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.
۹) در ۹ ال‌کلاسیکوی آخر لالیگایی شاهد تساوی نبوده‌ایم؛ رئال ۷ بازی را برده و ۲ بازی هم به سود بارسا تمام شده است. دسامبر ۲۰۱۹ یعنی تقریباً ۵ سال قبل آخرین تساوی لالیگایی دو تیم با نتیجه ۰-۰ رقم خورد.
۵) در ۵ ال‌کلاسیکوی آخری که به میزبانی رئال برگزار شده، این تیم ۴ بازی را برده و یک بازی را هم با نتیجه سنگین ۴-۰ باخته است.
۱۰۰) رئال‌مادرید در فصل جاری رکورد ۱۰۰ درصد برد خانگی را ثبت کرده؛ ۵ بازی در لالیگا و ۲ بازی در لیگ قهرمانان.
۴۲) تیم کارلو آنچلوتی در ۴۲ بازی آخر لالیگایی‌اش شکست نخورده است. آخرین باخت این تیم به یک سال و یک ماه قبل مقابل اتلتیکومادرید برمی‌گردد.
۳۳) با ثبت ۳۳ گل در ۱۰ بازی که میانگین ۳.۳ گل برای هر بازی را نشان می‌دهد، خط حمله بارسلونا قدرتش را در فصل جاری لالیگا به رخ کشیده است.
۱) این اولین رویارویی کارلو آنچلوتی و هانسی فلیک سرمربیان ایتالیایی و آلمانی خواهد بود.
۲۶) لیونل مسی با ۲۶ گل برترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکوست و با توجه به این که بازیکنی از ستاره‌های فعلی دو تیم نزدیک به او هم نیست، رکوردش حالا حالاها پابرجا خواهد بود. او ۱۸ گل در لالیگا به ثمر رسانده است. کریستیانو رونالدو در ال‌کلاسیکو ۱۸ گله است.
۴۸) سرخیو بوسکتس کاپیتان پیشین بارسلونا با ۴۸ بازی باسابقه‌ترین بازیکن در تاریخ ال‌کلاسیکو است. رکورد او هم بعید است به این زودی جابه‌جا شود. لیونل مسی و سرخیو راموس با ۴۵ بازی پشت سر او قرار دارند.

مصدومان و محرومان
تیبو کورتوا بدشانسی آورد و قبل از ال‌کلاسیکو مصدوم شد. پیش از او هم دنی کارواخال، داوید آلابا و براهیم دیاس مصدوم بودند. البته احتمال دارد دیاس بتواند رئال‌مادرید را در این بازی همراهی کند. مارک‌آندره تراشتگن، رونالد آرائوخو، فران تورس، آندریاس کریستنسن و مارک برنال هم مصدومان بارسلونا برای نبرد برنابئو هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
لونین، واسکس، میلیتائو، رودیگر، مندی، والورده، شوامنی، کاماوینگا، بلینگام، وینیسیوس و امباپه
بارسلونا: پنیا، کونده، کوبارسی، مارتینس، بالده، کاسادو، پدری، یامال، فرمین، رافینیا و لواندوفسکی
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دو بازی پرسپولیس مقابل شمس آذر قزوین و استقلال برابر خیبر خرم آباد را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی