نظرسنجی

آیا پیتسو موسیمانه می تواند این استقلال را از بحران نجات بدهد؟
کریستیانو رونالدو - لیونل مسی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کریستیانو رونالدو با کسب درآمدی بیش از دو برابر لیونل مسی، در صدر فهرست پردرآمدترین فوتبالیست‌های ۱۲ ماه گذشته جهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرورزشی، کریستیانو رونالدو با درآمدی بیش از دو برابر لیونل مسی در سال گذشته، رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرده و باز هم در صدر لیست فوربس قرار گرفته است.

این ستاره پرتغالی در ۱۲ ماه گذشته مبلغی حدود ۲۱۸ میلیون پوند (۲۸۵ میلیون دلار) درآمد داشته، که فاصله زیادی با دیگر رقبای خود دارد. درآمد رونالدو در طول ۱۰ سال گذشته به شدت افزایش یافته است، به طوری که در سال ۲۰۱۴ با ۵۵ میلیون پوند (۷۳ میلیون دلار) در صدر لیست قرار داشت.

قرارداد شگفت‌انگیز ۱۷۰ میلیون پوندی (۲۲۰ میلیون دلاری) او با باشگاه النصر عربستان نقش بزرگی در صدرنشینی او دارد. علاوه بر این، رونالدو از قراردادهای تجاری خود ۴۹ میلیون پوند (۶۵ میلیون دلار) دیگر نیز به دست آورده است. درآمد ۲۱۸ میلیون پوندی او باعث شد رکورد قبلی خود (۱۹۹ میلیون پوند) را بشکند. در این میان، تنها فلوید می‌ودر، قهرمان سابق بوکس جهان، درآمد بیشتری در یک دوره ۱۲ ماهه داشته است.

لیونل مسی پس از رقیب دیرینه‌اش در جایگاه دوم فهرست فوربس قرار دارد و ۱۰۳ میلیون پوند (۱۳۵ میلیون دلار) درآمد کسب کرده است. هرچند مسی از نظر درآمدهای خارج از زمین فوتبال با کسب ۵۷ میلیون پوند (۷۵ میلیون دلار) از قراردادهای تجاری، بالاتر از رونالدو قرار دارد.

حضور بازیکنان شاغل در عربستان در صدر این لیست تعجب‌آور نیست. نیمار با ۸۵ میلیون پوند (۱۱۰ میلیون دلار)، کریم بنزما با ۸۰ میلیون پوند (۱۰۴ میلیون دلار) و سادیو مانه با ۴۰ میلیون پوند (۵۲ میلیون دلار) که به ترتیب برای باشگاه‌های الهلال، الاتحاد و النصر بازی می‌کنند، همگی در جمع ۱۰ نفر برتر هستند.

در سال‌های اخیر، تسلط لالیگا بر این لیست کاهش یافته و تنها کیلیان امباپه و وینیسیوس جونیور از رئال مادرید در میان ۱۰ نفر برتر حضور دارند. سه نماینده لیگ برتر انگلیس در این لیست شامل ارلینگ هالند از منچسترسیتی (۴۶ میلیون پوند)، هم‌تیمی‌اش کوین دی‌بروینه و محمد صلاح از لیورپول هستند.

رونالدو نه تنها بیش از دو برابر مسی درآمد دارد، بلکه مجموع درآمد نفرات ششم تا دهم این لیست را نیز پشت سر گذاشته است. قرارداد کنونی رونالدو تا سال ۲۰۲۵ اعتبار دارد و انتظار می‌رود او این قرارداد را در خاورمیانه تمدید کرده و تا مدت طولانی به بازی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: کریستیانو رونالدو بهتر از لیونل مسی است؟ آمار چه می‌گوید؟

پادشاهی رونالدو در لیست فوربس؛ مسی و دیگر ستارگان در تعقیب CR7/ رونالدو در سال ۲۰۲۴ چقدر درآمد داشته است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

آیا پیتسو موسیمانه می تواند این استقلال را از بحران نجات بدهد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی