نظرسنجی

راه فوری نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟
پیش‌بازی لیورپول - چلسی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول و چلسی در حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لیگ برتر انگلیس یکشنبه شب به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرورزشی، از ساعت ۱۹ روز یکشنبه، دیداری حساس در هفته هشتم لیگ برتر انگلیس بین لیورپول و چلسی در ورزشگاه آنفیلد برگزار خواهد شد.

لیورپول؛ آرنه این تیم را قهرمان می‌کند!

هیچ هواداری ناراضی نیست و همه خوش‌بین هستند. این روزها آرنه اشلوت با تیمی که به طور کامل از یورگن کلوپ تحویل گرفته و هیچ بازیکنی را به آن اضافه نکرده، در لیگ برتر انگلیس می‌تازد. اگرچه رقبای سرسختی مثل منچسترسیتی، آرسنال و همین چلسی را دارند، اما لیورپول بی‌شک مدعی اول قهرمانی خواهد بود. لیورپولِ اشلوت در دفاع مستحکم و در حمله زهردار است. اما نکته نگران‌کننده؛ قرمزهای مرسی‌ساید در فصل جاری لیگ برتر هنوز با مدعیان مسابقه نداده‌اند و تنها برد بزرگ‌شان مقابل منچستریونایتدِ نگون‌بخت و بحران‌زده بوده است! حالا باید دید مقابل در اولین مسابقه بزرگ مقابل چلسی چه خواهند کرد.

چلسی؛ چراغ خاموش مارسکا

هیچ‌کسی ابتدای فصل به چلسی خوش‌بین نبود؛ مطابق معمول تاد بولی و بهداد اقبالی خانه‌تکانی کردند و به خریدهای‌شان ادامه دادند. انزو مارسکا هم تجربه‌ای در لیگ برتر انگلیس نداشته و به همین دلیل کسی روی چلسی شرط نمی‌بست! با این حال آبی‌های لندن نتایج خوبی تا اینجای فصل گرفته‌اند و همین که چهارم هستند، نشان می‌دهد برای حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد خیز برداشته‌اند. چلسی که روزهای تاریکی را سپری کرده بود، حالا با صدر فقط ۴ امتیاز فاصله دارد و شاید نتیجه خوب در بازی‌های بزرگ آن‌ها را هم به‌عنوان شانس قهرمانی مطرح کند. فراموش نکنید که چلسی ۳ سال و نیم است لیورپول را در لیگ برتر نبرده!

آخرین بازی
۲۵ فوریه ۲۰۲۴ در دیدار نهایی جام اتحادیه انگلیس، لیورپول در ورزشگاه ومبلی با نتیجه ۱-۰ چلسی را شکست داد و قهرمان شد. فان‌دایک در دقیقه ۱۱۸ تنها گل آن بازی را به ثمر رساند.

آمار بازی
۶۴) در تاریخ لیگ برتر انگلیس، ۶۴ مرتبه لیورپول و چلسی به مصاف هم رفته‌اند. در این دیدارها، لیورپول ۲۴ برد و چلسی ۲۱ برد کسب کرده‌اند و ۱۹ بازی هم مساوی شده است.
۲) لیورپول در حالی ۲ بازی آخرش مقابل چلسی را برده که پیش از آن در ۷ بازی در تمامی رقابت‌ها پیش از آن نبردهای دو تیم مساوی شده بود. البته ۲ تساوی بدون‌گل در فینال‌های جام‌حذفی و جام‌اتحادیه سال ۲۰۲۲ بوده که هردو را لیورپول در ضربات‌پنالتی برد. آخرین دیداری که در وقت‌های معمول برنده داشت مارس ۲۰۲۱ برگزار شد.
۳) چلسی ۳ سال و ۷ ماه است که لیورپول را در لیگ برتر نبرده. آبی‌های لندن آخرین مرتبه مارس ۲۰۲۱ در آنفیلد با یک گل پیروز شدند.
۲) لیورپول با فقط ۲ گل خورده برترین خط دفاعی این فصل لیگ برتر را در اختیار داشته، اما حالا با مصدومیت آلیسون بکر بی‌شک آرنه اشلوت نگران وضعیت دفاعی تیمش هم خواهد بود.
۵) قرمزهای مرسی‌ساید در ۵ بازی از ۷ بازی این فصل کلین‌شیت کرده‌اند.
۰) رکورد چلسی بیرون از خانه در این فصل لیگ برتر انگلیس ۱۰۰ درصد پیروزی است. ولورهمپتون، بورنموث و وستهام در خانه‌شان مغلوب شاگردان انزو مارسکا شده‌اند.

مصدومان و محرومان
آلیسون بکر و هاروی الیوت غایبان قطعی لیورپول برای این بازی مهم هستند. فدریکو کیزا هم مشخص نیست به دیدار با چلسی برسد. در سمت مقابل ۲ مدافع محروم دارد؛ مارک کوکورِیا و وسلی فوفانا.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
کِلِهِر، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، خراون‌برخ، مک‌آلیستر، سوبوسلای، صلاح، دیاس و نونیس
چلسی: سانچس، گوستو، دیساسی، کولویل، ویگا، کایسدو، فرناندس، مادوئکه، پالمر، سانچو و جکسون

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

راه فوری نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی