نظرسنجی

بهترین بازیکن ایران مقابل قطر از نگاه شما؟
سرمربی باشد، خارجی باشد؛ کارنامه و ملیت، فلسفه و شخصیت اصلا مهم نیست! / کاریزماتیک، کاریزماتیک؛ این بود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دور دنیا در ۸۰ روز را یادتان هست؟ استقلال از روز جدایی جواد نکونام دور دنیا را در ۱۶ روز گشت و آخرش هم هیچ بعید نیست به جای آوردن یک سرمربی برای استقلال، یک دستیار خارجی برای سهراب بختیاری زاده بیاورد تا زحمت ارنج و چیدمان و تعویض گردن شهریاری باشد!

به گزارش خبرورزشی، فرشید سمیعی که در توجیه طولانی شدن روند انتخاب سرمربی خارجی استقلال گفته بود دنبال سرمربی با شخصیت کاریزماتیک(!) هستیم، همان طور که معنی لغوی کاریزماتیک را نمی داند، احتمالا یا برداشت درستی از کاریزماتیک ندارد یا باز هم برداشت درستی از کاریزماتیک ندارد، یعنی در واقع «یا» و «اگر» و «اما» ندارد؛ فرشید سمیعی با خطکش اشتباهی، کاریزماتیک را اندازه گرفته وگرنه هیچ جوری باشگاهی که دنبال سرمربی با شخصیت کاریزماتیک است، به موسیمانه قانع نمی شود!

کاریزماتیکی که سمیعی دنبالش بود و وعده اش را داده بود، می توانست هر گزینه ای باشد غیر از موسیمانه آفریقایی! کاریزماتیک در لغت یعنی جذابیت، یعنی فردی که جذابیت انفرادی دارد و اثر جمعی می گذارد، حالا شما به سمیعی بگویید مردی که آخرین موفقیتش صعود از لیگ دو به لیگ یک بوده و در دو تیم آخرش از الوحده امارات بعد از ۱۰ بازی اخراج شده و ابهای عربستان را هم بعد از ۱۴ بازی نتوانسته در لیگ برتر نگه دارد و همراه این تیم سقوط کرده و از رونالدو و تیمش که چند روز دیگر مقابل استقلال قرار می گیرند، ۸ گل خورده، از لحاظ انفرادی چه جذابیتی می تواند داشته باشد و از لحاظ جمعی چه اثری می تواند بگذارد؟

انگار استقلال فقط می خواسته سرمربی خارجی داشته باشد، همین که سرمربی باشد، خارجی هم باشد، کافی است وگرنه اگر پای استراتژی و هدف گذاری وسط بود، استقلال انتخاب جانشین نکونام را از مذاکره با جاکروویچ صرب و پتف بلغاری شروع نمی کرد و در ادامه به گزینه های برزیلی و پرتغالی نمی رسید، سپس به سمت ولاسکوئر اسپانیایی متمایل نمی شد و بعد سراغ رگکامف رومانیایی و پل لوگن فرانسوی و دو مربی گمنام ایتالیایی نمی رفت تا آخر این جستجوی طولانی سر از ترکیه در بیاورد و وسط چانه زنی با حکمت کارامان، فیلش یاد آفریقای جنوبی نمی کرد و برای موسیمانه آفر نمی فرستاد!

استقلال فقط می خواهد سرمربی خارجی داشته باشد. همین که طرف در حوزه خلیج فارس هم کار کرده باشد، با یک گذرنامه خارجی کفایت می کند. می گویید نه؟ پس شما به ما بگویید چطور می شود برای انتخاب سرمربی از صربستان و بلغارستان به پرتغال و برزیل رسید، از اسپانیا و رومانی سر در آورد، بعد راهی و فرانسه ایتالیا شد و در نهایت از ترکیه به آفریقای جنوبی رفت. توریست ها هم این شکلی مقصد عوض نمی کنند که استقلال ملیت مربی موردنظرش را تغییر می دهد!

نمی دانیم چرا با این که چیزی به رونمایی از موسیمانه نمانده، همچنان این احتمال را می دهیم که گزینه دستیار خارجی برای سهراب، به جای سرمربی خارجی برای استقلال هنوز روی میز باشد و شهریاری فداکارانه تقبل کند با حفظ سهراب، زحمت ترکیب و تعویض را هم خودش بکشد!

در همین رابطه بخوانید؛ معرفی کامل گزینه نهایی سرمربیگری استقلال؛ گزینه پرسپولیس و سرمربی ستاره پرسپولیس به استقلال وصل شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۱۱
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • به رنگ گوجه IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    خوبه. بنده خدا وقتی برسه ایران چه سم پاشی کنین شماها.....
  • محمدی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    از قلعه نويي و نكونام هم بايين تره اين آفريقايي
  • امیرکبیر IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    حال و روز این مملکت با اقتصاد دلالی را همین دلالان امثال سمیعی و شهریاری به این روز رسانده اند.خدا می‌داند تو این قرارداد چه سود کلانی برده باشند!!!البته ما مردم مستحقیم چون خودمان خواستیم.
  • آرمان IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    میخواستی با یه سری بازیکن درجه ۳ جلو تیم‌های بزرگ عربستانی چی کار کنه! مهم اینه وقتی بازیکنهای باکیفیت دستش بوده تونسته به خوبی ازشون بازی بگیره و حتی تو عربستان هم الاهلی رو خودش آورد لیگ بالاتر! تو آفریق هم که عملکردش فوق العاده بود حتی بالاتر از گاریدو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن ایران مقابل قطر از نگاه شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی