نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...
خداحافظی رسمی جوئل ماتیپ از فوتبال در ۳۳ سالگی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جوئل ماتیپ پس از جدایی از لیورپول تصمیم گرفت قید فوتبال را بزند و با دنیای حرفه‌ای وداع کرد.

به گزارش خبرورزشی، جوئل ماتیپ مدافع پیشین لیورپول تصمیم گرفت در ۳۳ سالگی و در پی مصدومیت‌های پرتعداد، قید فوتبال بازی کردن را بزند و کفش‌هایش را آویخت.

ماتیپ در تابستان پس از هشت سال حضور در تیم لیورپول، که شامل ۲۰۱ بازی و کسب چندین افتخار بزرگ با این باشگاه بود، از تیم جدا شد. جوئل که در سال ۲۰۱۶ با انتقالی آزاد از شالکه ۰۴ به لیورپول پیوست، در دوران مربی‌گری یورگن کلوپ نقش کلیدی داشت. او به بازگشت لیورپول به لیگ قهرمانان اروپا کمک کرد و در مسیر قهرمانی این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹ درخشید؛ از جمله پاس گلی که در فینال مادرید مقابل تاتنهام برای دیووک اوریگی فراهم کرد.

ماتیپ همچنین نقش مهمی در پیروزی لیورپول در سوپر جام اروپا داشت و در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ نیز در ۹ بازی لیگ برتر حضور یافت؛ فصلی که تیم کلوپ به شکلی قاطعانه به انتظار ۳۰ ساله برای قهرمانی انگلیس پایان داد.

پس از اینکه مصدومیت طولانی‌مدت باعث شد او فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را از دست بدهد، این مدافع سابق تیم ملی کامرون به فرم عالی خود بازگشت و در فصل بعد لیورپول را در تلاش برای کسب چهارگانه همراهی کرد.

ماتیپ در آن فصل ۴۳ بازی انجام داد که بیشترین تعداد بازی در یک فصل برای لیورپول بود و در هر دو فینال که لیورپول موفق به کسب جام‌های کارابائو و جام حذفی انگلیس در ومبلی شد، حضور داشت. او و هم‌تیمی‌هایش همچنین در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافتند.

او در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ و ابتدای فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ همچنان عضو مهمی از تیم بود، اما یک مصدومیت شدید از ناحیه رباط صلیبی که در دسامبر سال گذشته رخ داد، مانع از بازی دوباره‌اش برای باشگاه شد.

ماتیپ و هواداران در آخرین روز فصل گذشته در آنفیلد و پیش از پایان قراردادش با یکدیگر خداحافظی کردند، و او اکنون تأیید کرده که دوران بازیگری‌اش به پایان رسیده است.

او پیش از پیوستن به لیورپول، هفت سال در تیم بزرگسالان شالکه حضور داشت و پس از پیشرفت در تیم‌های پایه این باشگاه، در سال ۲۰۱۱ با شالکه قهرمان جام حذفی آلمان شد.

در فوتبال ملی، ماتیپ ۲۷ بازی برای تیم ملی کامرون انجام داد و یک بار موفق به گلزنی شد. او در جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ نیز برای کامرون به میدان رفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی