نظرسنجی

راه نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟
باورنکردنی؛ گزینه سرمربیگری استقلال حتی یک برد هم در لیگ برتر ندارد/ سهراب بختیاری‌زاده گزینه تراز شهریاری، در حد بوسنیایی‌ها!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تیمی که با جواد نکونام از ۵ بازی ۵ امتیاز داشت را قرار است کسی از بحران نجات بدهد که از ۱۳ بازی سرمربیگری در ادوار مختلف لیگ برتر حتی یک برد هم نداشته است. هیات مدیره استقلال به جای مذاکره، لطیفه تعریف می‌کند؟

به گزارش خبرورزشی، در روزهای اخیر اخباری در فضای مجازی منتشر شده بود مبنی بر اینکه سهراب بختیاری زاده پس از کناره گیری جواد نکونام، به عنوان سرمربی موقت تیم استقلال انتخاب خواهد شد و با حضور سهراب بختیاری زاده در دفتر هلدینگ خلیج فارس، شائبه های حضور این مربی روی نیمکت آبی پوشان بیشتر از پیش شد.

احمد شهریاری نماینده هلدینگ خلیج فارس و رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال که پیش از این با جذب بازیکنان بوسنیایی (کیوسفسکی و زیلیکیچ) برای تیم استقلال که به گفته جواد نکونام در حد لیگ یک هم نبودند سطح تخصص خود را نشان داده بود، حالا با گذاشتن بختیاری زاده روی نیمکت آبی پوشان به نظر می‌رسد هیچ تلاشی برای ارتقای سطح خود ندارد و گویا بزرگی تیم استقلال را درک نکرده است.

بختیاری زاده در زمان مدیریت شهریاری در تیم صبا باتری وزنه این تیم محسوب می‌شد و همین امر باعث شده بود تا رابطه نزدیکی بین این دو نفر شکل بگیرد. اما این رابطه از نگاه هواداران دلیل نمی‌شود تا بختیاری زاده که تاکنون تجربه هیچ بردی در لیگ برتر را نداشته حتی به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت استقلالی ها بنشیند.

سهراب بختیاری زاده در سمت مربیگری تا به حال دستاورد چشمگیری نداشته و همین امر باعث شده تا هواداران این تیم نسبت به انتخاب پیشکسوت تیمشان به عنوان سرمربی استقلال عصبانی شوند و اعتراضشان را در فضای مجازی ابراز کنند.

سهراب بختیاری زاده بی شک یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است. در جام جهانی گل زده، در رقابت های باشگاهی ثبات داشته و تا بیش از ۴۰ سالگی در سطح اول فوتبال ایران درخشیده اما قرار نیست هر ستاره ای حتما در مربیگری هم موفق باشد. کارنامه سهراب نشان می‌دهد او قابلیت های لازم برای سرمربیگری را ندارد.

سهراب بختیاری زاده که پیش از این در صبا هم با حمایت شهریاری، جایگاه مربی بازیکن را تجربه کرده بود حالا در ساختمان هلدینگ است تا احتمالا لباس سرمربی موقت استقلال را بپوشد. این انتخاب شاید به شهریاری کمک کند احاطه بیشتری روی مسائل فنی استقلال داشته باشد اما از نگاه هواداران استقلال هیچ کمکی به این تیم نمی‌کند. این حقیقت را کارنامه سرمربیگری سهراب بختیاری زاده در لیگ برتر ایران به وضوح بیان می‌کند. سهراب بختیاری زاده حالا در ساختمان هلدینگ است و اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد با توجه به این نکته که سهراب را شخصی به شهریاری توصیه کرده که پیش از این حامی‌نکونام بوده و حالا از جبهه سرمربی به جبهه رئیس هیات مدیره چرخیده است، بختیاری زاده فردا استقلال را در قامت سرمربی موقت تمرین خواهد داد تا با انتخاب سرمربی جدید، یا دستیار او شود و یا در جایگاه سرپرست تیم قرار بگیرد.

به همین بهانه به سابقه سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی، می‌پردازیم.

لیگ برتر

صنعت نفت؛ ۷ بازی بدون برد

سهراب بختیاری زاده در میانه فصل بیست و سوم لیگ برتر سرمربیگری تیم صنعت نفت آبادان را به عهده گرفت که در ۷ بازی ۲ مساوی کسب کرد و در ۵ بازی شکست خورد که میانگین امتیازگیری این سرمربی در این تیم ۰.۲۹ بود؛ یک آمار فراتر از فاجعه یعنی نفت آبادان در هر سه بازی هم موفق به کسب یک امتیاز نشده است. جالب اینجاست که بعد از رفتن سهراب، همین تیم بدون کوچک ترین تقویتی با فراز کمالوند، سپاهان اصفهان را شکست می‌دهد.

مدت مربیگری بختیاری زاده در صنعت نفت آبادان ۴۵ روز بود.

شهر خودرو؛ ۶ بازی در حسرت برد

بختیاری زاده در فصل نوزدهم لیگ برتر از هفته بیست و پنجم به عنوان سرمربی تیم شهر خودرو انتخاب شد که ۶ بازی روی نیمکت این تیم نشست و حاصل آن ۴ تساوی و ۲ باخت بود که میانگین امتیازگیری این تیم ۰.۶۶ بود.

مدت مربیگری بختیاری زاده در شهر خودرو ۵۲ روز بود. سهراب بختیاری زاده روی نیمکت تیمی‌نشست که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود؛ تیمی‌که فصل را با یحیی گل محمدی شروع کرد و پس از انتقال اجباری و دستوری یحیی به پرسپولیس با مجتبی سرآسیایی ادامه داد و پس از کناره گیری سرآسیایی که مدعی بود از دخالت های مالک تیم خسته شده یک بازی با کوزین ایتالیایی به میدان رفت تا نوبت به سهراب بختیاری زاده رسید. قرار بود سهراب در ۶ بازی پایانی لیگ برتر و در لیگ قهرمانان آسیا سرمربی شهر خودرو باشد اما در همان لیگ خودمان، سهراب چنان کارنامه ضعیفی از خود به جای گذاشت که فرهاد حمیداوی برای نجات شهر خودرو حاضر شد دست به دامان مهدی رحمتی شود که حتی سابقه یک ساعت مربیگری هم نداشت.

لیگ آزادگان

نفت مسجد سلیمان؛ برکناری به دلیل کسب نتایج ضعیف

سهراب بختیاری زاده در سال ۱۳۹۵ در رقابت های لیگ آزادگان، به عنوان سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان فعالیت کرد که از ۱۳ بازی، ۲ برد، ۸ مساوی و ۳ باخت کسب کرد و میانگین امتیازگیری این سرمربی ۱.۰۸ بود.

مدت مربیگری بختیاری زاده در نفت مسجد سلیمان ۱۶۷ روز بود و همین نتایج ضعیف منجر به برکناری اش شد.

استقلال خوزستان؛ همان همیشگی

پیشکسوت تیم استقلال سال ۱۳۹۸ سرمربی تیم استقلال خوزستان شد که در ۱۳ بازی ۴ برد ۴ مساوی و ۵ باخت کسب کرد و میانگین امتیازگیری این سرمربی ۱.۲۳ بود.

مدت مربیگری بختیاری زاده در استقلال خوزستان ۱۱۰ روز بود و این باشگاه به دلیل نتایج ضعیف او را کنار گذاشت.

خوشه طلایی ساوه؛ باز هم بدون برد

بختیاری زاده چهار سال قبل مدت کوتاهی به عنوان سرمربی تیم خوشه طلایی در لیگ آزادگان فعالیت کرد که در ۵ بازی این تیم ۲ مساوی و ۳ باخت کسب کرد که میانگین امتیازگیری بختیاری زاده در این تیم ۰.۴۰ بود.

مدت مربیگری بختیاری زاده در خوشه طلایی ۹۳ روز بود. جالب اینجاست که خوشه طلایی را خود سهراب بختیاری زاده بست و او با تیمی‌که خودش بسته بود هم موفق به کسب پیروزی نشد.

استقلال خوزستان

سهراب بختیاری زاده بار دیگر سه سال پیش در لیگ آزادگان سرمربی استقلال خوزستان شد که این بار ۱۶ بازی روی نیمکت این تیم نشست و ۷ برد، ۵ مساوی و ۴ باخت ثبت کرد که میانگین امتیازگیری این تیم ۱.۶۳ شد.

مدت مربیگری بختیاری زاده در استقلال خوزستان ۱۳۷ روز بود. بعد از دور شدن استقلال خوزستان از کورس مدعیان، این باشگاه، سهراب را برکنار کرد و با استخدام سیروس پورموسوی، تیم بحران زده بختیاری زاده را نجات داد. سرانجام استقلال خوزستان با سیروس پورموسوی به لیگ برتر بازگشت.

گفتنی است سهراب بختیاری زاده در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۷ میلادی مدتی به عنوان دستیار زلاتکو کرانچار در تیم ملی زیر ۲۳ سال کشورمان فعالیت کرد.

با مرور این کارنامه، بد نیست شهریاری اگر گرفتگی صدایش بهتر شده برای هواداران استقلال توضیح بدهد ملاکش برای گزینه اعلام کردن سهراب بختیاری زاده چه بوده است چه برسد به انتخابش به عنوان سرمربی موقت...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

راه نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی