پیش‌بازی بایرن‌مونیخ - بایرلورکوزن
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بایرن‌مونیخ و بایرلورکوزن مدعیان اصلی قهرمانی بوندس‌لیگا، در هفته پنجم فصل جدید به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرورزشی، شنبه شب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آلیانتس‌آرنا، بایرن‌مونیخ میزبان بایرلورکوزن خواهد بود. پرافتخارترین تیم بوندس‌لیگای آلمان در هفته پنجم به مصاف مدافع عنوان قهرمانی خواهد رفت.

بایرن‌مونیخ؛ شراکت با کمپانی!

از زمان انتخاب ونسان کمپانی به‌عنوان سرمربی بایرن‌مونیخ همه شوکه شدند و حتی بعد از شروع خوب در فصل جدید هم هنوز بسیاری با سرمربی بلژیکی کنار نیامده‌اند. شاید بزرگ‌ترین چالش ونسان در آلمان، اثبات خودش باشد و شاید این شروعی باشد برای این که باور کنیم کاپیتان سابق منچسترسیتی هم می‌تواند در دنیای مربیگری حرفی برای گفتن داشته باشد. مدیران بایرن‌مونیخ از انتخاب نام‌های بزرگ و به اصطلاح دهان‌پرکن خسته شدند و تصمیم گرفتند به یک سرمربی آینده‌دار با رزومه نه‌چندان قابل اتکا میدان بدهند تا او تفکراتش را در تیمی پرهوادار و پرافتخار امتحان کند. حالا با برد در تمامی مسابقات تا اینجای فصل، کم‌کم باور می‌کنیم که شراکت با کمپانی برای مونیخی‌ها خوب بوده و آینده از آنِ او و تیمش است. با این حال کمپانی در ابتدای مسیر قرار دارد و برای چالش‌های بزرگ باید تیمش را آماده‌تر کند.

بایرلورکوزن؛ کابوس مونیخی‌ها

اگرچه بایرلورکوزن خیلی زود در فصل جدید شکست خورد، اما شاید برای‌شان بد هم نبود که طعم باخت را در همان ابتدای فصل بچشند. تیم ژابی آلونسو حالا دیگر برای نباختن تحت فشار نیست و می‌تواند بدون در نظر گرفتن آمار به کارش ادامه دهد. فصل قبل هم ابتدا با نباختن در مونیخ و سپس با برد قاطع در لورکوزن موفق شدند خودشان را از بایرن جدا کنند و سینی قهرمانی را در نهایت ویترین افتخارات‌شان با قهرمانی بدون باخت پربارتر شود. به نظر می‌آید فصل جدید آلمانی‌ها شاهد نبرد دو سرمربی جوان، یکی با سابقه قهرمانی و دیگری با انگیزه اثبات خودش باشد. این فصل بایرن با فرمولی جدید به نبرد لورکوزن می‌آید و برای تیم آلونسو حفظ قهرمانی کار دشوارتری خواهد بود. فراموش نکنید لورکوزن در فصل جدید به فکر موفقیت در مسابقات بین‌المللی هم هست و فصل پیش درگیر چنین چالشی نبودند.

پیش‌بازی بایرن‌مونیخ - بایرلورکوزن

آخرین بازی
۱۰ فوریه ۲۰۲۴ در دیدار برگشت فصل گذشته بوندس‌لیگای آلمان، بایرلورکوزن با نتیجه قاطع ۳-۰ بایرن‌مونیخ را شکست داد. در آن نبرد که در بای‌آرنا برگزار شد، استانیشیچ، گریمالدو و فریمپونگ برای لورکوزن گلزنی کردند.

آمار بازی
۶) در ۶ بازی بیرن بایرن و لورکوزن که در ۳ فصل اخیر برگزار شده، هر تیم ۲ برد داشته و ۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۹) با این که طلسم شکست‌ناپذیری بایرلورکوزن در بوندس‌لیگا شکسته شد، اما این تیم هنوز خارج‌ازخانه با هدایت ژابی آلونسو مغلوب نشده است. ۱۹ بازی است که لورکوزن بیرون از بای‌آرنا نباخته و آخرین باخت‌شان به آخرین هفته ۲ فصل قبل برمی‌گردد که مقابل بوخوم مغلوب شدند.
۴) بایرن‌مونیخ در ۴ فصل اخیر مقابل بایرلورکوزن در آلیانتس‌آرنا شکست نخورده است. آخرین برد لورکوزن به نوامبر ۲۰۱۹ برمی‌گردد.
۲۹) به طور میانگین بایرن‌مونیخ در این فصل ۴.۸ گل به ازای هر بازی زده است! تیم ونسان کمپانی ۲۹ گل در ۶ بازی در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده.
۳۴۳) توماس مولر ستاره باتجربه بایرن‌مونیخ با ۳۴۳ برد در تاریخ بوندس‌لیگا این رکورد را به نام خودش ثبت کرده است.
۰) ژابی آلونسو فصل گذشته همراه بایرلورکوزن موفق شد رکورد قهرمانی بدون باخت (در ۳۴ بازی) را به نام خودش و تیمش بزند.
۰) بایرن‌مونیخ یکی از تیم‌هایی است که در فصل جاری بوندس‌لیگا هنوز شکست نخورده. لایپزیش و اونیون برلین هم طعم باخت را نچشیده‌اند.

مصدومان و محرومان
هیروکی ایتو، یوسیپ استانیشیچ و ساشا بوی قطعاً به این بازی نخواهند رسید. مانوئل نویر و دانیل پرتز هم دیگر مصدومان بایرن هستند که احتمال دارد در این بازی غایب باشند. کادرپزشکی بایرن امیدوار است نویر را به این نبرد حساس برساند. ژابی آلونسو خوشحال است که تیمش برای این بازی مهم نه مصدوم دارد و نه محروم.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ:
نویر، گوئریرو، مین‌جائه، اوپامکانو، دیویس، پاولوویچ، کیمیش، اولیسه، موسیالا، گنبری و کین
بایرلورکوزن: رادتسکی، تا، تاپسوبا، هینکاپیه، فریمپونگ، گریمالدو، ژاکا، آندریش، بونیفیس، تریه و ویرتس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی