نظرسنجی

نتیجه دربی سرخابی را پیش بینی کنید؟
کدام یک از این ۴ بازیکن خارجی فرشته نجات استقلال هستند؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

استقلال با حضور احتمالی ۴ بازیکن خارجی در ترکیب دربی ۱۰۴ را آغاز خواهد کرد.

تیم استقلال در شرایطی آغازگر دربی خواهد بود که برای رهایی از بحران چاره ای جز پیروزی ندارد. حضور خارجی ها در ترکیب استقلال می تواند شرایط روحی و روانی را به سود این تیم تغییر دهد چرا که روی آنها حساسیت های دربی بر خلاف بازیکنان ایرانی زیاد تاثیری ندارد و سعی می کنند که بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند. بنابراین می توان گفت بازیکنان خارجی نقش زیادی می توانند در موفقیت استقلال در دربی ۱۰۴ داشته باشند.

۱-رافائل سیلوا

رافا به مهره قابل اعتماد جواد نکونام در خط دفاعی تبدیل شده است. به خصوص که بار دیگر تیم به سیستم ۳ دفاع برگشته است و از سویی آرمین سهرابیان از این ترکیب خارج شده است. سیلوا دربازیسازی مدافع خوبی است و حتی می توان گفت پاس های قطری خوبی می دهد. اما او کنار سامان فلاح و احتمالا محمد حسین مرادمند به جای روزبه چشمی روز سختی را خواهند داشت. به این خاطر که مهاجمان پرسپولیس یعنی علی علیپور – عیسی آل کثیر و ... روی زمین مهاجمان خوبی هستند. این شاید کمی موجب عقب رفتن خط دفاعی استقلال شود. استقلال با این خط دفاعی می تواند در بازیسازی یک تیم خوب باشد. هم چنین روی بازی هوایی اما همان طور که گفته شد چالش این خط دفاعی روی زمین در مصاف مهاجمان سرعتی پرسپولیس دیدنی خواهد بود و باید منتظر ماند و دید تجربه رافا تا چه حد به کمک استقلال خواهد آمد.

۲-اندونگ

اندونگ خیلی زود جای خود را در ترکیب اصلی تیم استقلال پیدا کرده است. به جای آرش رضاوند و این قابل پیش بینی بود. به این خاطر که اندونگ پاس های بهتری در بازیسازی و شروع حمله می دهد و از سویی در کاور بازیکنان خط حمله بازیکن خوبی بشمار می رود. پاس های خوب این بازیکن و هم چنین تلاشش برای بازپس گیری توپ می تواند اطمینان خاطر خوبی برای کادر فنی تیم استقلال در  دربی ایجاد کند. چه استقلال بخواهد در میانه میدان یک – دو یا دو – یک بازی کند اندونگ نقش خود را به خوبی ایفاد خواهد کرد. این بازیکن اگر زمان حمله پیش روی می کرد و می توانست با شوت از راه دور دروازه حریف را تهدید کند، به بازیکن کامل تری تبدیل می شد. البته شاید همین توانایی او برای استقلال و کادر فنی تیم کافی باشد.

۳-جلال الدین ماشاریپوف

جلال مغز متفکر استقلال است. خیلی ها می گویند جواد نکونام از او خوب بازی نمی گیرد. به این خاطر که جلال در تیم ملی ازبکستان گل های سرنوشت سازی می زند اما در استقلال نه. شاید نیاز است کادر فنی تیم استقلال پست بازی جلال الدین ماشاریپوف در تیم ملی ازبکستان را ببیند و از این بازیکن بخواهد در همان نقشی در استقلال بازی کند که در تیم ملی ازبکستان بازی می کند.

اولین موضوع مهم برای تغییر وضعیت جلال در تیم استقلال این است که آزاد  بازی کند. مثلا مثل مسی و اینکه کمتر درگیر دفاع تیمی شود. در این صورت ماشاریپوف در حمله موثرتر خواهد بود و این حتی به دفاع تیمی استقلال هم کمک خواهد کرد. چون زمانی که این بازیکن صاحب توپ است، تیم استقلال از لاک دفاعی خارج می شود. چه کمکی بالاتر از این به استقلال در فاز دفاعی!

جلال الدین ماشاریپوف هر چه به دروازه حریف نزدیک تر بازی کند به سود استقلال است. این موضوع در جانمایی اولیه بازیکن شماره ۱۰ تیمی ملی ازبکستان در ترکیب تیم استقلال مهم است. کادر فنی تیم استقلال و در راس آن جواد نکونام باید پستی برای این بازیکن در نظر بگیرند که نزدیک به دروازه حریف باشد.

۴-گوستاوو بلانکو

گوستاوو به دلیل مصدومیت در بازی با نساجی در ترکیب اولیه تیم استقلال قرار نگرفت و اگر مصدومیت او برطرف شده باشد، دراین بازی یکی از مهره های کلیدی تیم استقلال خواهد بود. بلانکو مهاجمی نیست که موقعیت های سخت را تبدیل به گل کند و یا اینکه مهاجمی باشد که در موقعیت سخت برای تیم موقعیت ایجاد کند. او باید در فضای خوب صاحب موقعیت شود و توپ در محوطه جریمه روی سر او ارسال شود. با  این حال مهاجمی است که در دفاع به تیم کمک می کند. حتی در باز پس گیری توپ و از سویی در زمان حمله جایگیری اش خوب است. او به واقع بیشترین کمکش به هم تیمی هایش است. زمانی بازی گوستاوو در ترکیب استقلال موثر خواهد بود که بازیکنان روی دست متوجه شوند باید تلاش های این مهاجم را با گل زنی کامل کنند. به واقع گوستاوو برای گلزنی بازیکنانی که نزدیک او هستند، تلاش می کند.

پاس های بی نقص جلال الاین ماشاریپوف در عمق می تواند گوستاوو را به گلزنی در دربی نزدیک کند. هم چنین ارسال های رامین رضاییان یا ابوالفضل جلالی از کناره ها...

استقلال در تیم خود کاکوتا را هم دارد که گفته می شود مصدوم است. این بازیکن هم به عنوان بازیکن تعویضی در صورت ورود به میدان می تواند آهنگ استقلال را در حمله تندتر کند.

از ۴ بازیکن خارجی استقلال که حضورشان در دربی ۱۰۴ محتمل است، سه بازیکن در تدارک حمله و بهره گیری از موقعیت ها نقش دارند. این ۴ بازیکن به دور از حساسیت های دربی می توانند نقش تعیین کننده ای در پیروزی استقلال در این بازی داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دربی سرخابی را پیش بینی کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی