فیفا بررسی می کند؛ آیا فرانسه عمدا به ایران باخت؟ 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شکست 4-1 تیم ملی فوتسال فرانسه در برابر ایران از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جهان یعنی فیفا مورد بررسی قرار می گیرد. 

به گزارش خبرورزشی، فرانسه با شکست در برابر ایران حالا در مرحله حذفی باید با تایلند مسابقه دهد و به نظر این مسابقه را راحت تر از رویارویی با حریف ایران یعنی مراکش می داند. 

اولین اعتراض به این بازی از سوی سرمربی اسپانیایی تیم ملی تایلند صورت گرفت. 

نشریه مارکای اسپانیا به نقل از میگل رودریگو سرمربی اسپانیایی تیم ملی تایلند، نوشته است: اتفاقی که در دقیقه ۲۷ بازی رخ داد، اعتراف به این است که ما ناتوان‌ترین طرف در داستانی هستیم که در بخارا رخ داد. با این حال می‌گویم فرانسه، ما با کمال میل آماده رویارویی با شما هستیم اما بازیکنان و مربیان فرانسه و ایران ورزش ما را بی‌آبرو کردند. شما رسواهای جهان هستید.

اکیپ نشریه معتبر فرانسوی هم نوشته است فرانسه برای اینکه در مرحله حذفی مسابقات جام جهانی فوتسال با مراکش روبرو نشود، عمدا به ایران باخت! 

گزارشی که اکیپ  از این بازی منتشر کرده این چنین است:« در پایان یک بازی بی‌مزه و طولانی که هر دو تیم ایران و فرانسه از قبل به یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال راه یافته بودند، در این مسابقه تقریباً هیچ کاری انجام ندادند و اشتباه بزرگی از دروازه‌بان فرانسوی‌ها باعث شد که ایرانی ها در وقت دوم برتری پیدا کنند. در لحظات پایانی بازی که فرانسه به راحتی شکست خورد، مامادو سیراگاسی توره یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا نتیجه چهار بر یک شود. فرانسوی‌ها در اولین جام جهانی خود، به سختی توانستند با تیم چهارم جهان، بسیار قوی‌تر، مقابله کنند. خروس‌ها در یک هشتم نهایی به مصاف تایلند می‌روند و ایران مقابل مراکش به میدان می‌رود. فرانسوی‌ها شاید نباید از عدم رویارویی با مراکشی‌ها که در رده ششم رده‌بندی فیفا حضور دارد، چندان ناراضی باشند و به نظر می‌رسد این دلیلی است آبی‌ها علاقه‌ای به پیروزی مقابل ایران نداشته‌اند.»

حالا از زوریخ مقر فیفا خبر رسیده که به دنبال حواشی این دیدار کمیته اخلاق فیفا قصد دارد بررسی در مورد این بازی انجام دهد. اینکه فرانسه عمدا به ایران باخت تا در مرحله بعدی مسابقات با مراکش روبرو نشود یا اتفاقات رخ داده در این دیدار طبیعی بوده است. گفته می شود فدراسیون فوتبال تایلند هم شکایتی از این بازی به فیفا طرح کرده است. آنچه که مسلم است خطایی متوجه وحید شمسایی و شاگردانش نیست. چون آنها در این بازی برنده شدند. 

حتی فالکائو ستاره مطرح فوتسال برزیل هم نسبت به اتفاقات رخ داده در بازی ایران – فرانسه واکنش نشان داد. او در صفحه شخصی اش نوشت: وقتی فکر می کنید از این بدتر نمی شود. دروازه بان فرانسه به ایران اجازه گل زنی می دهد. چقدر شرم آور! 

قطعا تحقیقات فیفا در مورد این بازی پنهانی خواهد بود و نتایج آن بعد از مسابقات جام جهانی اعلام خواهد شد. فیفا در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای را در مورد این بازی منتشر نخواهد کرد تا مسابقات تحت الشعاع قرار نگیرد اما در صورتی که شکست عمدی تیم ملی فرانسه در برابر ایران اثبات شود جرایم و محرومیت های سنگینی برای تیم اروپایی به همراه خواهد داشت. این موضوع به صراحت در کدهای اخلاقی فیفا بدان اشاره شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی