نظرسنجی

چهره برتر بازی های روز اول هفته پنجم لیگ برتر را شما انتخاب کنید...
دیدن یامگا در تیم مقابل روی بازیکنان استقلال تاثیر منفی گذاشت/ دربی در آزادی زیبا نمی‌شد، حالا با این زمین‌ها چه می‌شود؟!
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در شماره امروز روزنامه خبرورزشی این مطالب را می‌خوانید.

به گزارش خبرورزشی، روزنامه خبرورزشی هنوز جایگاه خود روی کیوسک و در دل هواداران ورزش حفظ کرده است. یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ در شماره ۷۷۷۳ این روزنامه می‌توانید این مطالب را بخوانید؛

 شاهین خیری: دیدن یامگا در تیم مقابل روی بازیکنان استقلال تاثیر منفی گذاشت

شاهین خیری بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با خبر ورزشی از شرایط پیش رو تا دربی صحبت‌ کرد....

  • استقلال آنچنان که باید و شاید برای بازی با نساجی به لحاظ روحی آماده نبود. در این دیدار دست کم گرفتیم و دچار غرور بودیم.
  • استقلال خوب بازی نکرد و قطعاً نمی‌توانست برنده باشد. در استقلال وظیفه در خط دفاعی خوب اجرا نمی‌شود.
  • دیدن کوین یامگا در تیم مقابل آن هم با بازوبند کاپیتانی روی تک تک اعضای تیم ما تاثیر گذاشت.
  • این بازیکن چشمش را در تیم استقلال و در تمرینات ما از دست داد و حالا ما او را کنار گذاشتیم و نخواستیم. این رفتار در شان و شخصیت باشگاه استقلال نیست.
  • یامگا مثل همیشه خوب، باهوش و با دقت فوتبال بازی می‌کرد
  • من بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم را دیدم و می‌توانم بگویم که تیم پرسپولیس نسبت به بازی‌های قبلش خیلی روان‌تر و بهتر فوتبال بازی می‌کرد.
  • من فکر می‌کنم بیشتر از اینکه ما در قائمشهر دو امتیاز از دست دادیم از این بابت لطمه خوردیم که روزبه چشمی‌را از دست دادیم.
  • برای من هم تعجب آور بود که تا این اندازه داور یک طرفه سوت زد.
  • من فکر می‌کنم استقلال باز هم با همین نفرات می‌تواند در دربی برنده باشد.

کاپیتان روزبه چشمی؛ این اولین اخراج نبود!

از استقلال می‌خوانید، «روزبه چشمی‌با کارت قرمزی که در بازی با نساجی دریافت کرد، دربی را از دست داد.  اما درفصل جاری اولین باری نبود که روزبه از داور کارت قرمز می‌گرفت. او در بازی دوستانه استقلال با گل گهر که با نتیجه یک  بر صفر به سود آبی‌ها به پایان رسید هم از داور بازی کارت قرمز گرفت...»

به این استقلال گل زدن آسان است!

بازهم از استقلال، «استقلالی که فصل گذشته صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر شد این فصل در فاز دفاعی ضعیف عمل می‌کند و در ۴ بازی ۶ گل خورده است!  فصل گذشته سید حسین حسینی با ۱۸ کلین شیت بیشترین کلین شیت را در بین دروازه بانان لیگ برتری داشت و به همین بهانه در پایان فصل صاحب دستکش طلایی از سوی فدراسیون فوتبال شد، اما او در فصل جاری و در ۴ بازی انجام داده در هیچ مسابقه نتوانست دروازه اش را بسته نگه دارد...»

جواد منافی: دربی در آزادی زیبا نمی‌شد، حالا با این زمین‌ها چه می‌شود؟!

جواد منافی مدافع چپ اسبق پرسپولیس در آستانه دربی با خبرورزشی صحبت کرد...

  • واقعا جالب نیست تیم بزرگ پرسپولیس در چنین زمینی بازی کند. شما دیدید پرسپولیس در زمین مناسب جده و بازی با الاهلی عربستان چه نمایش فوق العاده ای داشت؟
  • افسوس و حسرت که چرا در این کلان شهر تهران نتوانستیم یک ورزشگاه و زمین چمن مناسب در حد و اندازه استادیوم آزادی بسازیم؟
  • من آن صحنه ای که ستاره سابق رئال مادرید و مهاجم الغرافه قبل بازی با استقلال، با موبایل خود از چمن ورزشگاه شهرقدس می‌گرفت، می‌خندید و مسخره می‌کرد را دیدم و خیلی ناراحت شدم!
  • با این زمین‌های بی کیفیت دربی هم زیبا نمی‌شود. زمانی که بازی پرسپولیس و استقلال در استادیوم آزادی و چمن مخمل برگزار می‌شد، زیبا نمی‌شد و حالا در چمن بی کیفیت چه خواهد شد؟
  • متأسفانه باید بگویم احتمال تساوی بیشتر است چون اگر زمین و چمن کیفیت نداشته باشد، دو تیم به توپ‌های بلند روی می‌آورند و روی زمین بازی نخواهند کرد. بازی‌های مستقیم معمولا با تساوی به پایان می‌رسد.
  • واقعا نمی‌دانم چه بگویم اما اگر اوستون اورونوف ستاره تیم پرسپولیس به دربی نرسد چه کسی جوابگو خواهد بود؟
  • از همان اول هم گفتم که خوشحالم میلاد محمدی خریداری شد. بزرگ ترین ویژگی او چپ پا بودن است. میلاد از پای راست خود هم خیلی خوب استفاده می‌کند
  • من فکر نمی‌کنم غیبت ایوب العملود خیلی مشکل ساز شود اما ستاره ای مثل اورونوف نباشد کار سخت می‌شود.
  • به نظر من بزرگ ترین رقیب پرسپولیس در فصل جدید، زمین‌های بی کیفیت است.

گاریدو به گولسیانی: تو تمرکز داشته باشی، گل نمی‌خوریم!

از پرسپولیس می‌خوانید، «پرسپولیس موفق شد با برتری ۲ برصفر برابر آلومینیوم اراک به پیروزی برسد تا با روحیه بالاتری آماده دربی شود. پرسپولیسی‌ها برای اولین بار در فصل جدید در هفته سوم و دیدار با فولاد خوزستان، موفق شدند دروازه خود را بسته نگه داشته و کلین شیت کنند. بلافاصله پس از پیروزی ۲ برصفر پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک و ثبت دومین کلین شیت فصل، خوان کارلوس گاریدو، شاگرد گرجستانی خود را صدا زد.

دوربین‌های تلویزیونی لحظاتی از این گفت و گو را ثبت کردند درحالی که سرمربی اسپانیایی به گئورگی گولسیانی گفت: " اگر تو تمرکز داشته باشی، ما گل نخواهیم خورد!"

علی علیپور: هرگز در "دربی" کُری نخواندم! هر حرفی داریم داخل زمین باید بزنیم

سراغ ستاره بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک رفتیم که یک دربی باز قهار است....

  • من می‌توانستم از همان بازی اول موفق به گلزنی شوم اما قسمت نشد. اینکه بعد از ۳ هفته توانستم گل بزنم باز هم مایه خوشحالی است.
  • در تمام این سال‌ها و تا جایی که حافظه ام یاری می‌کند، بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس، هرگز به نتیجه تیم رقیب یا تیم‌های دیگر کاری نداشته اند. ما یاد گرفتیم روی بازی خود تمرکز کنیم
  • آن گل به درستی آفساید اعلام شد و شکی هم در آفساید بودن آن وجود ندارد.
  • دوست داشتم اولین گل خودم در فصل جدید را بزنم و به همین خاطر چنین درخواستی کردم. مهم این بود که آن پنالتی تبدیل به گل شود که خدا را شکر این چنین شد.
  • قهر با حسین کنعانی زادگان بر سر یک پنالتی؟! اصلا و ابدا چنین نیست. من و حسین نداریم و هرکسی گل بزند مهم موفقیت پرسپولیس است.
  • من آن لحظه دوست داشتم گل بزنم چون تلاش می‌کردم ولی تبدیل به گل نمی‌شد و ۳ هفته بدشانسی را پشت سر گذاشته بودم. ولی اینکه قهر کرده باشم و این حرف‌ها اصلا درست نیست.
  • شعار نمی‌دهم و باز تکرار می‌کنم آن لحظه دوست داشتم اولین گل فصل خود را ثبت کنم اما انصافا حسین هم عالی پنالتی زد.
  • آن قدر تجربه دارم که بدانم با زدن اولین گل، همه چیز درست می‌شود و به روال طبیعی برمی‌گردد.
  • رقابت ۳ مهاجم در نهایت به سود پرسپولیس است. من همیشه از رقابت در عین رفاقت لذت برده ام
  • من علی علیپور هرگز قبل دربی یا یا برای تیم رقیب کُری نخوانده و نمی‌خوانم. ما تمرین می‌کنیم، زحمت می‌کشیم و تمرکز می‌کنیم و هر حرفی هم داریم باید داخل زمین بزنیم.
  • خدا مرحوم صفر ایرانپاک را بیامرزد. تاریخ پرسپولیس پُر از این چهره‌های استثنایی است و همین که ما وارث پیراهن پرافتخار این بزرگان شده ایم برای من یکی باعث غرور و افتخار است.
  • ما این هفته باید خوب تمرین کنیم، تمرکز کافی داشته باشیم و باقی اش دست خداست. هر تیمی‌شایسته باشد و در زمین بهتر و با تمرکز بیشتر بازی کند موفق خواهد شد.

چشمش را هم کور کردند

فرهاد اشراقی در سرمقاله نوشت: «استقلال فصل گذشته خوب دفاع می‌کرد و کم گل می‌خورد اما در فاز هجومی‌تیم چندان جذابی نبود. تیم فرهاد مجیدی هم تقریباً مثل استقلال پارسال بود با  این تفاوت که قهرمان لیگ شد و دقیقاً به همین دلیل هیچ‌کس نمی‌گفت چرا زیبا بازی نمی‌کند. نکونام امسال (شاید تحت تأثیر منتقدان) تصمیم گرفت هجومی‌تر بازی کند اما حالا استقلال در ۴ بازی ۶ گل خورده و عجیب اینکه حتی حسینی هم آن حسینی فصل گذشته نیست. این آمار نشان می‌دهد سرمربی تیم نباید تحت تأثیر منتقدان و پیج‌های هواداری باشد. نکونام ابتدا باید نقطه قوت فصل گذشته که خوب دفاع کردن بود را تقویت می‌کرد و سپس با خرید چند چهره هجومی‌تیمش را در خط حمله هم درست می‌کرد نه اینکه همان دفاع هم خراب شود و استقلال از هر ۴ تیم شمس‌آذر، ملوان، استقلال خوزستان و نساجی گل بخورد! در واقع استقلالی‌ها می‌خواستند ابروی تیم‌شان را درست کنند اما چشمش را هم کور کردند...»

نکونام در دربی فقط برد می‌خواهد

یادداشتی از استقلال در آستانه دربی، «استقلال باز هم نساجی را نبرد تا فاصله‌اش با صدر جدول به ۷ امتیاز برسد. این درست که سپاهان در آسیا به هیچ حریفی نه نمی‌گوید اما در لیگ برتر ۴ پیروزی پیاپی دارد و اگر امروز هم ذوب‌آهن را ببرد، ۱۵ امتیازی می‌شود. خود پرسپولیس هم در آستانه دربی ۳ امتیاز از استقلال جلو افتاده و همه اینها نشان می‌دهد در دربی مساوی برای استقلال (و تا حدی پرسپولیس) حکم شکست را دارد...»

پرسپولیس به‌موقع «تیم» شد

یادداشتی هم از پرسپولیس در آستانه دربی، « پرسپولیس که شروع خوبی در لیگ نداشت، کم‌کم تبدیل به تیم بهتری شد و توانست تیم‌های فولاد و آلومینیوم را با قاطعیت و با ۲ گل شکست بدهد. آنها در آسیا به الاهلی باختند اما آنجا هم خوب بازی کردند و مستحق شکست نبودند. گاریدو در همین مدت نسبتاً کوتاه نشان داده مربیگری را بلد است و کم‌کم پرسپولیس و فضای این تیم را می‌شناسد. رفتارهای او با بازیکنان هم حرفه‌ای است و کاملاً مشخص است که از فضای فوتبال اسپانیا می‌آید...»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

چهره برتر بازی های روز اول هفته پنجم لیگ برتر را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی